Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تابستان امسال را به گونه ای آغاز کردیم که تجربه ناخوشایند خاموشی های سال گذشته در خاطره ها باقی مانده بود اما با اجرای دقیق و گسترده برنامه های مدیریت بار، موفق به گذر از ایام اوج مصرف برق بدون خاموشی شدیم.

به گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست از شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، آرش کردی افزود: با اجرای گسترده و دقیق برنامه های مدیریت بار، نه تنها شاهد هیچ خاموشی در بخش خانگی نبودیم، بلکه رشد بیش از ۱۰ درصدی مصرف برق در بخش صنعت را نیز شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که تابستان امسال را به گونه ای آغاز کردیم که تجربه ناخوشایند خاموشی های سال گذشته در خاطره ها باقی مانده بود، خاطرنشان ساخت:  با اجرای دقیق  و گسترده برنامه های مدیریت بار، موفق به گذر از ایام اوج مصرف برق بدون خاموشی شدیم.

مدیرعامل توانیر  ادامه داد: امسال برای اینکه بتوانیم شبکه برق پایداری را داشته باشیم، برنامه ۶ هزار مگاواتی افزایش تولید برق توسط محرابیان وزیر نیرو تعریف شد که در این خصوص تاکنون ۲۸۰۰  مگاوات نیروگاه جدید احداث و یکهزار مگاوات از طریق بازتوانی نیروگاه ها و هزار مگاوات نیز ظرفیت نیروگاهی از طریق اجرای به موقع تعمیرات نیروگاهی وارد مدار شد.

کردی افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، در ماه  های آینده ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه دیگر نیز وارد مدار خواهد شد.

وی گفت: امسال برنامه های مختلفی برای گروه های مختلف مشترکان تعریف شد به طوری که در بخش عمومی و اداری و به ویژه در بخش ادارات دولتی سختگیرانه ترین برنامه ها اجرا و کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در این بخش  را به دنبال داشت.

مدیرعامل توانیر  به برنامه های مشوق محور بخش های صنعتی و کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه های مدیریت بار در بخش صنعت به صورت گسترده، متنوع و منعطف تعریف و در عین حال به گونه ای تدوین شد که مانع از تعطیلی صنایع شود.

کردی ادامه داد: از طریق هماهنگی صورت گرفته با وزارت صمت، برنامه ریزی گسترده ای برای مدیریت بار بخش صنعت اجرا و باعث شد که نه تنها تولید متوقف نشود، بلکه با رونق تولید، شاهد افزایش ۱۱ درصدی مصرف برق در بخش صنعت هستیم.

وی افزود: به طور مثال در شهرک های صنعتی برنامه به گونه ای تدوین شد که تنها یک روز و در فاصله ظهر تا نیمه شب،   همکاری صنایع مستقر در شهرکها را با برق داشته باشیم که در این شرایط صاحبان صنایع به راحتی می توانستند خود را با برنامه های ابلاغ شده منطبق کنند.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: برنامه های مدیریت بار در هنگام شب اجرا نمی شد و  و صنایع می توانستند بدون محدودیت به تولید بپردازند.

کردی با یادآوری این که در برنامه های تدوین شده، همه بخش ها  وظایف خود را در شرایط مختلف مصرف می دانستند، اظهار داشت: امسال در تاریخ ۲۹ تیرماه با رشد ۳.۴ درصدی نسبت به سال گذشته شاهد رسیدن اوج نیاز مصرف برق به ۶۹ هزار و ۲۷۸ مگاوات بودیم که اگر این هماهنگی ها نبود، نمی توانستیم نیاز مصرف با این وسعت را پوشش دهیم.

وی با بیان این که امسال در مجموع شاهد رشد ۴.۸ درصدی مصرف انرژی بودیم، خاطرنشان کرد: این اعداد وقتی اهمیت خود را نشان می دهد که به وضعیت سال گذشته نگاه کنیم.

مدیرعامل توانیر درخصوص مدیریت بحران در سیلاب اخیر نیز گفت: صنعت برق در مدیریت بحران  به بلوغ خوبی رسیده است به طوری که در فاصله بسیار کوتاهی پس از بحران، شبکه های بازیابی شده و مشترکان برقدار می شوند.

کردی همچنین درخصوص برنامه های آینده صنعت برق با تاکید بر این که برق به عنوان زیرساخت زیرساخت ها به شمار می رود و در همین راستا ما به دنبال آنیم که زیرساخت ها برای جهش تولید را فراهم کنیم، اضافه کرد: در برنامه وزیر نیرو احداث ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه دیده شده است که از این میان ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه در قالب تفاهم نامه منعقد شده با صنایع، احداث و ۱۰ هزار مگاوات نیز از نوع تجدیدپذیرخواهد بود که تحول بزرگ در این زمینه به شمار می رود.

وی افزود: با وجود گذشت مدت زمانی کمتر از یکسال از تفاهم نامه با صنایع، اولین واحد از نیروگاه های احداث شده توسط صنایع، امسال در سمنان وارد مدار شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انرژی برق ، شهر تهران ، شرکت توانیر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انرژی برق شهر تهران شرکت توانیر برنامه های مدیریت بار مدیرعامل توانیر مگاوات نیروگاه هزار مگاوات درصدی مصرف گونه ای سال گذشته برنامه ها بخش صنعت مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟

مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین دی باعث بروز عوارضی مانند تجمع کلسیم در خون، حالت تهوع، استفراغ و ضعف می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی ضروری هستند، زیرا نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن از جمله تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت استخوان دارد؛ با این وجود، زمانی که مواد معدنی و ویتامین‌ها بیش از حد مصرف شوند می‌تواند عوارض جانبی خاصی به همراه داشته باشد و منجر به مسمومیت شود.

ویتامین دی برای رشد و توسعه سلول‌های عضلانی، عملکرد مناسب سیستم ایمنی و حفظ سلامت اسکلتی ضروری است، البته مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به مسمومیت شود، این نوع مسمومیت معمولاً به دلیل مصرف بیش از حد مکمل‌ها به جای رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ می‌دهد، یکی از علائم اصلی مسمومیت ویتامین دی تجمع کلسیم در خون است که به عنوان هیپرکلسمی شناخته می‌شود.

علائم مسمومیت با ویتامین دی شامل حالت تهوع، استفراغ، ضعف، تکرر ادرار، استخوان درد و مشکلات کلیوی می‌‏شود، حتی در موارد شدیدتر نیز می‌تواند منجر به کما و مرگ شود؛ اغلب پیشنهاد می‌شود که افراد بین ۳۰ تا ۶۰ نانوگرم بر میلی‌لیتر ویتامین دی مصرف کنند، مصرف بیش از ۱۰۰ نانوگرم در میلی‌لیتر می‌تواند مضر باشد و با مشکلاتی برای سلامت بدن همراه باشد.

کد خبر 748305

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران