Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول سراییان گفت: امروزه تحول و اقتصاد دیجیتال، پیشران رشد و توسعه نوآوری، کارآفرینی و تولید دانش بنیان در جوامع مختلف بشمار می‌آید و آشنایی با مفاهیم و کاربرد‌های این فناوری‌ها برای همه مدیران کسب و کار، حالت انتخابی ندارد بلکه یک الزام است.

او با بیان اینکه دیجیتال شدن کسب و کار‌ها و ورود به عرصه استفاده از فناوری‌های جدید شرط بقای آنهاست، اظهار داشت: هیچ کسب و کار و صنعتی از این موضوع مستثنی نیست و شامل همه واحد‌ها از کوچک تا متوسط و بزرگ مانند سوپرمارکت ها، آرایشگاه‌ها تا بنگاه‌های ۱۰ تا ۵۰ نفره و شرکت‌های بزرگ را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سراییان با اشاره به اینکه امروزه ما در موج پنجم نوآوری و کارآفرینی و فرصت‌های آن قرار داریم، اضافه کرد: تا ۱۰ سال آینده حداقل ۴۰ درصد کسب وکار‌ها در صورتی‌که نتوانند خود را تغییر دهند و از فناوری‌های جدید بهره نگیرند از بین می‌روند.

او مهمترین و نخستین شرط برای تحقق تحول دیجیتال در بین واحد‌های کسب و کار و بنگاه‌ها را آگاه شدن مدیران آن‌ها به ویژه مدیرعامل و یا بالاترین مقام هر سازمان و یا دستگاه نسبت به اهمیت این موضوع دانست و تاکید کرد: آن‌ها باید در این زمینه آگاه شوند که ادامه کسب و کار و حضور در فضای رقابتی بدون استفاده از فناوری‌ها و ورود به عصر دیجیتال امکان‌پذیر نیست.

او با بیان اینکه تحول دیجیتال چهار دستاورد اساسی برای صنایع و کسب و کار فراهم می‌کند، توضیح داد: بهای تمام شده خدمات و کالا‌ها کاهش و قدرت رقابت و ارتقاء کیفی در تولید محصول و خدمات افزایش می‌یابد و جریان‌های جدید درآمدی همراه با تنوع گسترده در تولید محصول و خدمات در حوزه کسب و کار برای آن‌ها فراهم می‌شود.

این کارشناس فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اگر بنگاه‌ها و اصناف مختلف وارد عرصه اقتصاد دیجیتال نشوند، همان اتفاقی که برای برخی کسب و کار‌ها مانند آژانس‌های تاکسی و مسافرتی و هتلینگ، صنعت بانکداری، بیمه و مخابرات افتاد برای آن‌ها نیز می‌افتد، تصریح کرد: دیجیتالی شدن به سراغ همه کسب و کار‌ها می‌آید بنابراین اصناف و بنگاه‌ها باید با این تغییرات همراه شوند و قبل از اینکه فرصت را از دست بدهند خود را آماده کنند.

سراییان با تاکید بر ضرورت آگاهی رسانی و اطلاع رسانی در این زمینه توسط نهاد‌های مختلف دولتی و مردم نهاد، گفت: تنها عامل ورود به این عرصه در مراحل نخست این است که مدیران ارشد سازمان‌ها و کسب و کار‌ها نسبت به آن اعتقاد پیدا کرده و برای اجرای آن اراده و جدیت داشته باشند و اگر اینگونه نباشد کسب و کار آن‌ها به طور جدی در معرض نابودی قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: در مرحله بعد باید مدیران شرکت‌ها و بنگاه ها، تحول دیجیتال را به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی مد نظر بگیرند و با قدم‌های کوچک، اما مطمئن و محکم در این زمینه گام بردارند.

سراییان عواملی مانند فرهنگ‌سازی، نیروی انسانی و جدیت و اراده مدیریت را برای پیشبرد تحول دیجیتال ضروری خواند و تاکید کرد: لازم است این موضوع بطور مستمر توسط مسوولان و مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی پیگیری شود و حالت شعاری نداشته باشد.

او همچنین اظهار داشت: تحول دیجیتال به این معنی است که کل یک کسب و کار متحول شود و فقط بحث استفاده از یک درگاه اطلاع رسانی نیست بلکه شامل تغییرات بنیادی و اساسی در فرایند‌های انجام کار، تولید و تولید درآمد است.

او با اشاره به اینکه مدیران باید با آموزش و آگاهی رسانی با ابعاد تحول دیجیتال آشنا شوند، افزود: این موضوع ابعاد بسیار گسترده و زمان بر دارد که شرط اول تحقق آن، خواست و اراده خود مدیر مجموعه است و نهاد‌های مختلف می‌توانند در این زمینه تسهیلگری کنند، آموزش دهند، نمونه‌های موفق را معرفی کرده و دستاورد‌های موفق و همچنین طرح‌های ناموفق را به اشتراگ بگذارند.

سراییان، آگاهی بخشی، آموزش، ترویج، حفاظت و امنیت داده ها، ایجاد چارچوب‌های حقوقی و ایجاد مشوق‌های مالی را از وظایف و راهبرد‌های دولت در این زمینه عنوان کرد.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کسب وکار اینترنتی توسعه فناوری اقتصاد دیجیتال تحول دیجیتال کسب و کار ها فناوری ها بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز روند کاهشی دما در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی بابیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا قسمتی ابری است، گفت: دمای هوا در استان به طور نسبی و تدریجی کاهش می‌یابد و تا اوایل هفته آینده شرایط ناپایدار جوی در زنجان برقرار است.

وی افزود: طی این مدت بارش پراکنده باران و رعد و برق را در نواحی مختلف شاهد خواهیم بود و برای روز جمعه بارش‌های گسترده تری پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید نیز در ساعاتی از بعدازظهر‌ها انتظار می‌رود، ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان با شدت کمتر در روز شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان، گفت: این هشدار از ظهر امروز تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده معتبر است.

سلطانی گفت:  به دلیل پیش بینی بارش‌های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد که به شهروندان توصیه می‌شود در این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها و صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • پوچتینو: هر هفته تحت فشار هستم؛ مدیران چلسی تصمیم‌شان را بگیرند
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • حداقل حقوق بازنشستگان 35 درصد افزایش یافت
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • به دو دلیل مهم: شاید آلگری در یوونتوس بماند