Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:17:16 GMT

مونسون و قطع آب آشامیدنی بخش سردشت دزفول

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۲۳۴۸

مونسون و قطع آب آشامیدنی بخش سردشت دزفول

بارندگی‌ و وقوع سیل‌ در برخی مناطق موجب قطع و تنش آبی در مناطق مختلفی از استان خوزستان از جمله بخش سردشت دزفول شده است.

یکی از اهالی منطقه می‌گوید: شهر سالند و روستاهای آبید، چشمه امام، توت علیا و سفلی، گاومیر چمبره و مناطق عشایری و شرکت‌های صنعتی و مرغداری‌ها با مشکل جدی آب آشامیدنی مواجه شده‌اند و آبرسانی به این مناطق از طریق تانکر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سجاد حشمتی یکی دیگر از اهالی منطقه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اهالی این بخش با قطع آب در گرم ترین روزهای سال با مشکلات زیادی مواجه شده .اند.

وی با بیان اینکه دام‌های منطقه به علت نبود آب کافی دچار مشکل شده‌اند از مسوولان خواست برای رفع مشکل اساسی اهالی این بخش اقدام کنند.
بخشدار سردشت نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برخی مناطق کشور که از آب‌های سطحی و تصفیه خانه استفاده می‌کنند با وقوع سیل دچار مشکل می‌شوند و تا زمانی که کدورت آب کاهش نیابد امکان برداشت نیست.
حبیب اله سوزنگر افزود: کدورت ۱۰ تا ۱۵ قابل برداشت است ولی کدورت آب سالند پس از سیل به یکهزار نیز رسیده که به علت همین امر امکان برداشت نبود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کدورت آب سالند به حد نرمال رسیده است، افزود: در حال انجام مراحل هستیم و امیدواریم مشکل این منطقه تا امشب برطرف شود.
بخشدار سردشت اظهارداشت: استفاده از فیلتر شنی برای حل مقطعی مشکل آب این منطقه از طریق شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا هنگام مواقع بحرانی ۱۰ تا ۱۲ روز مشکل مدیریت شود.
سوزنگر با بیان اینکه نصب و جابجایی این فیلتر در حال انجام است، گفت: در حال پیگیرب تهیه یک مخزن برای اهالی منطقه هستیم که درصورت تأمین آن ظرفیت آب منطقه سه برابر افزایش خواهد یافت .
وی افزود: بخش سردشت دزفول از ۲ دهستان سردشت و ماهوربرنجی تشکیل شده که به علت پراکندگی دهستان و کوهستانی بودن منطقه امکان حفر چاه وجود ندارد و باید از آب‌های سطحی برای تامین آب استفاده شود.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو دزفول خوزستان آب آشامیدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دزفول خوزستان دزفول خوزستان آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع مشکلات شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: برای رفع مشکلات شهروندان و ارتقای سطح زندگی آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کشانی در دیدار «حجت‌الاسلام اسدالله جعفری» رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اهالی منطقه ۱۳ شهرداری این کلان‌شهر که با حضور نمایندگان شعب دادگستری، شوراهای حل اختلاف و محاکم مختلف رسیدگی به جرایم و تخلفات در استان، همچنین مدیریت طرح ساماندهی ناژوان در مسجد حضرت رسول (ص) برگزار شد، اظهار کرد: این دیدار به‌منظور تبیین وظایف دادگستری، دستگاه‌ها و ادارات زیر مجموعه آن برگزار شد.

وی افزود: برای رفع مشکلات شهروندان و ارتقای سطح زندگی آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این دیدار اهالی محل سوالات خود را به صورت شفاهی و مکتوب با مسئولان حاضر در جلسه مطرح کردند و مقرر شد این موارد برای بررسی و رفع مشکل به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شود.

کشانی ادامه داد: در ادامه این دیدار، جلسه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری استان، رؤسای سایر دستگاه‌ها و نمایندگان مردم در منطقه برگزار و مطالبات اهالی پیگیری می‌شود.

وی گفت: در حاشیه این برنامه موارد مربوط به شهرداری توسط اهالی مطرح و دستور بررسی و پیگیری‌های لازم صادر شد.

کد خبر 749921

دیگر خبرها

  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی منطقه در ارتفاعات شهرستان خوی
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود
  • تلاش برای بازگشایی محور منطقه عشایری ماهور برنجی دزفول
  • قطع شدن دسترسی به ۳ نقطه سردشت دزفول
  • قطع شدن دسترسی به سه نقطه سردشت دزفول
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • هشدار شهرداری منطقه چهار یزد به صاحبان منازل فرسوده
  • برای رفع مشکلات شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد