Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور صبح امروز پنجشنبه در دیدار با مجمع نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و یزد با تاکید بر اراده جدی دولت برای دوری از حواشی سیاسی، افزود: برخی حاشیه‌ها در روابط دولت و مجلس در گذشته مردم را آزرده خاطر کرد و این دولت اجازه نخواهد داد که این حاشیه‌ آفرینی‌ها تکرار شود. دولت مردمی حسرت این را که دولت و مجلس به جای پرداختن به کار مردم گرفتار حاشیه شوند، به دل بدخواهان خواهد گذاشت و وجه همت خود را صرف این خواهد کرد که مردم شیرینی خدمت را بچشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصوبات سفرهای استانی ناظر به توسعه متوازن و عادلانه استان‌ها است

حجت‌الاسلام رئیسی همراهی نمایندگان مجلس را شرط توفیق سیاست‌ها و برنامه‌های بزرگ درکشور خواند و اظهار داشت: ما انتظار داریم نمایندگان نیز به سهم خود تلاش‌ها و دستاوردهای دولت را برای افکار عمومی تبیین کنند، چرا که این موارد صرف دستاورد دولت نیست و جزء توفیقات جمهوری اسلامی و تمام اجزای نظام حکمرانی به شمار می‌رود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تصمیمات و مصوبات دولت در سفرهای استانی برای توسعه متوازن و عادلانه استان‌های کشور، گفت: پس از پیگیری جدی تحقق مصوبات سفرهای استانی، در دور دوم با فراغ خاطر بیشتر به طراحی گام‌های موثر برای پیشرفت و تحول استان‌ها خواهیم پرداخت.
حجت‌الاسلام رئیسی به برنامه دولت برای ایجاد صندوق پیشرفت عدالت در استان‌ها اشاره کرد و افزود: دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ ایجاد این صندوق‌های استانی را لحاظ کرد که متاسفانه مورد موافقت مجلس قرار نگرفت اما مجددا در سال ۱۴۰۲ ایجاد این صندوق‌ها را در لایحه بودجه خواهیم گنجاند تا به تسریع روند پیشرفت استان‌ها کمک کنند.

بازارچه‌های مرزی، فرصت ارزشمندی برای رونق اقتصادی و  ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و تقویت مناسبات همسایگی است

ضرورت اشتغالزایی در استان‌های مرزی و تقویت معیشت مرزنشینان، از جمله دغدغه‌های مشترک رئیس جمهور و میهمانانش در این جلسه بود.

رئیس جمهور  در توصیف برنامه‌‌های دولت در این زمینه، از اراده دولت برای فعال کردن بازارچه‌های مرزی خبر داد و افزود: دولت مردمی مرز را فرصت ارزشمندی می‌داند که استفاده از ظرفیت‌های آن می‌تواند به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق مرزی بیانجامد و روابط و مناسبات همسایگی را تقویت کند.

حجت‌الاسلام رئیسی در خصوص مشکلات متاثر از کم‌آبی در کشور هم که از سوی نمایندگان بیان شد، گفت: مدیریت صحیح منابع آب در کاهش تنش‌های آبی در استان‌های مختلف موثر خواهد بود. این کار از سوی وزارت نیرو برای رفع کمبودها در عرصه آب و برق آغاز شده و امسال شاهد کمترین میزان قطعی برق بودیم.

رئیس جمهور با اشاره به برخی عقب‌ماندگی‌ها در توسعه شبکه تولید برق در گذشته، ادامه داد: وزارت نیرو تا به امروز با تدابیری مثل استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی و جدا کردن برق مصرفی واحدهای صنعتی بزرگ و صنایع سنگین تلاش کرده در وهله اول مانع از تکرار خاموشی‌ها در تابستان شود و در وهله بعد عقب‌ماندگی‌ها در تامین برق را جبران کند.

دولت مردمی رفع مشکلات کشور را معطل و وابسته به هیچ عامل و بهانه‌ای نکرده است

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: دولت مردمی رفع مشکلات کشور را معطل و وابسته به هیچ عامل و بهانه‌ای نکرده و برای رفع مشکلات کم‌آبی نیز طرح‌های بزرگی را به طور همزمان پیگیری می‌کند. مدیریت صحیح منابع آب، تامین آب ژرف، انتقال آب از دریا و استیفای حقآبه کشور از همسایگان از جمله اقدامات کوتاه و بلندمدتی است که برای رفع مشکلات کم‌آبی دنبال می‌شود.

در ادامه این جلسه، خسارات ناشی از سیل اخیر در چند استان کشور در گفت‌وگوی رئیس جمهور با نمایندگان مورد توجه قرار گرفت.

رئیس جمهور در این زمینه تصریح کرد: حجم خسارات وارده در دست بررسی است و دولت به زودی تسهیلات لازم برای جبران این خسارت‌ها را تصویب خواهد کرد تا با فوریت برای رفع آسیب‌های سیل اقدام شود.

در این جلسه که دهمین نشست حجت‌الاسلام رئیسی با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود،  غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز حضور داشته و درخواست‌ها، نظرات و دغدغه‌های نمایندگان حاضر در جلسه را ثبت کردند.

با دیدار نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و یزد با رئیس جمهور نمایندگان تمام ۳۱ استان کشور حداقل یک بار و در قالب دیدار مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور دیدار و درباره دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود با وی گفتگو کرده‌اند.

در این جلسه که سه ساعت و نیم به طول انجامید، پیش از سخنان رئیس جمهور به ترتیب نمایندگان استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره خسارات سیل‌های اخیر، اجرای مصوبات استانی، مشکلات کم‌آبی، لزوم تفویض اختیارات بیشتر به استانداران و موارد دیگر ناظر به مشکلات حوزه‌های انتخابی خود پرداختند.

همچنین استانداران این چهار استان نیز در سخنانی به تشریح برنامه‌ها و اقدامات خود برای تسریع روند پیشرفت استان‌های تحت حوزه انتخابی خود پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور دولت سیزدهم مجلس یازدهم حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور دولت مردمی رفع مشکلات استان ها برای رفع کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردمسالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

ایت الله رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

کد خبر 749690

دیگر خبرها

  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد