Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع مطالبه‌گران خوزستان گفت: ما نامه‌ای به رئیس جمهور درباره راهکار‌های فوری جهت پیشگیری تنش‌های امنیتی ناشی از تنش‌های آبی در حوضه کرخه نوشتیم که در این نامه چهار پیشنهاد ارائه کردیم.

 

علی رنود، دبیر مجمع مطالبه‌گران استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو درباره پیگیری مطالبات مردم شهرستان‌های و حوزه رودخانه کرخه از رئیس جمهور گفت: ما نامه‌ای به رئیس جمهور درباره راهکار‌های فوری جهت پیشگیری از معضلات ناشی از تنش‌های آبی در حوضه آبخیز کرخه نوشتیم که در این نامه چهار پیشنهاد ارائه کردیم؛ یکی از پیشنهادات این بود که وزارت نیرو با بسیج کردن ظرفیت‌های استان های همجوار خوزستان و همکاری با قرارگاه خاتم الانبیاء با استفاده از مخازن متحرک آب، آب مورد نیاز دامداران و نخیلات(کشت‌های دائم) را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رنود ادامه داد: پیشنهاد دوم، حق معوض کشت یا حق نکشت به کشاورزان پرداخت شود تا خسارت کشاورزان جبران شود؛ پیشنهاد بعدی نیز تشکیل کارگروه در محل تا پایان تنش آبی است که این کارگروه باید هر هفته گزارشات خود را برای هیئت دولت ارسال کند و این کارگروه می‌بایست شامل کارشناسان وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، مطالبه‌گران محلی، معتمدین مردمی و نمایندگان کشاورزان باشد؛ پیشنهاد چهارم نیز پیشنهادی بلند مدت برای انتقال و توزیع آب جهت آبیاری به روش‌های نوین است که با این صرفه جویی بتوان سطح بیش‌تری از اراضی کشاورزی را در زیر کشت برد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان خوزستان با اشاره به چهار پیشنهاد برای حل مسئله کشاورزان و مردم حوضه کرخه عنوان کرد: ما این چهار پیشنهاد را در نامه خطاب به رئیس جمهور نوشتیم و ارسال کردیم و به افراد دست اندرکار توضیحات را ارائه دادیم که مکاتبات و پیگیری از سوی دفتر رئیس جمهور انجام شد و دستور با قید فوریت آنی صادر شده و خروجی سد کرخه افزایش یافت تا فرصتی ایجاد شود برای ساماندهی مخازن متحرک توسط دستگاه متولی.

وی درباره وضعیت دامداران حوضه آبخیز کرخه بیان کرد: حدود ۳۲ هزار گاومیش در حوضه آبخیز کرخه وجود دارد و این تعداد گاومیش می‌بایست هر روز حداقل دو سه مرتبه با توجه به گرمی هوا ‌و طبیعت بدنشان درون آب قرار گیرند. این موضوع حجم آب زیادی نیاز دارد؛ تصمیم دستگاه اجرایی این شد که گودال‌هایی برای گاومیش‌ها به عنوان چاله جهت استحمام حفر کنند تا آب کمتری برای استحمام احشام مصرف شود که این طرح به هدف موفقیت خود نرسید و باعث ایجاد آب غیر بهداشتی شد و احشام از این آب برای استحمام مجدد استفاده نمی‌کردند.

دبیر مجمع مطالبه استان خوزستان درباره پیگیری وضعیت آبی حوضه کرخه و مواجه با دولت در مطالبه‌گری اظهار داشت: دولت تیم ویژه‌ای برای پیگیری مسائل استان‌ها برای قبل و بعد سفر استانی رئیس جمهور و موارد خاص دارد و وقتی این تیم با یک کار کارشناسی شده مواجه می‌شوند، به صورت جدی پیگیری میکنند؛ در این خصوص ما به صورت حضوری از زبان مردم نیز موضوع را توضیح علمی و منطقی دادیم و راهکار‌هایی ارائه و استقبال شد. در حال حاضر هم پیگیر جلسه فوق العاده شورای کشاورزی استان خوزستان هستیم که با توجه به مدت کوتاه باقیمانده تا فصل کشت پاییزه، کشاورزان آسیب دیده از تنش آبی تابستان، فرصت کافی برای برنامه ریزی مطابق با سیاست‌های دستگاه اجرایی را داشته باشند و به موقع اراضی کشاورزی را برای فصل کشت پاییزه آماده کنند. امیدواریم استاندار خوزستان نیز با این درخواست و با حضور نمایندگان کشاورزان و مطالبه گران موافقت کنند.

وی در پایان درباره راه صحیح مطالبه‌گری از مسئولان گفت: اگر معضل و نارسایی را به شکل قانونمند و مقرراتی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به مسئول مربوطه انتقال دهیم و مسئول مربوطه تعارض منافع نداشته باشد و غفلت نکند، تقریبا در ۹۹ درصد موارد بررسی و اقدام می‌شود، اما گاهی به دلیل تعارض منافع و یا عدم توجه مناسب پیگیری نشده، اما در کل اگر مطالبه‌گری را به زبان قانون انجام دهیم و حرف مردم را به صورت قانونی برای حاکمیت ترجمه کنیم خیلی بهتر میتوانیم نتیجه بگیریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشاورزان حمیدیه خوزستان دبیر مجمع مطالبه استان خوزستان چهار پیشنهاد مطالبه گران رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گزارش بازدید از محله جوادیه توسط آقای امانی ارائه خواهد شد، اظهار کرد: معاون فنی و عمرانی شهرداری هم درخصوص دو پروژه مهم یادگار امام (ره) و شهید شوشتری توضیحاتی ارائه خواهد داد. انتخاب قائم مقامان ذیحساب و ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه نیز قرائت خواهد شد. همچنین اصلاحیه غرف و میادین در این جلسه بررسی می‌شود.

وی با اشاره به حواشی جلسه قبل شورا، خاطرنشان کرد: این اتفاقات در شورایی که زنده است و قلب همه برای موضوعی مهم همچون حمل و نقل می‌تپد، می‌افتد و مسئله طبیعی است و نباید مهم قلمداد شود. مجلس زنده چنین مسائلی را هم دارد.

چمران گفت: ما در شرایط خاصی هستیم و برخی موارد مطرح شد که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. متاسفانه موارد عنوان شده ضرر می‌زند. البته این موضوعات ربطی به شورا ندارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مطالب خوبی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب منتشر کردند، یادآور شد: رسانه‌ها درخواست‌های مردم در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی را جویا شوند. دادستان کل کشور نامه بسیار خوبی به دولت ارسال کرده بود و فکر می‌کنم دولت باید این موضوع را پیگیری کند. البته وزیر صمت نسبت به این مسئله قول پیگیری داده است.

چمران با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان نمایشگاه‌های رسمی پذیرفته شده است، تصریح کرد: بودجه خوبی برای تقویت و توسعه نمایشگاه شهر آفتاب در نظر گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران