Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@06:20:00 GMT

هشدار طالبان به آمریکا پس از کشته شدن الظواهری

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۲۷۱۲

هشدار طالبان به آمریکا پس از کشته شدن الظواهری

طالبان در بیانیه‌ای با محکوم کردن دوباره حمله آمریکا به کابل، مدعی شد که درباره‌ آمدن و سکونت الظواهری در پایتخت افغانستان اطلاع نداشته است.

به گزارش مشرق، پس از گذشت ۲ روز از اعلام آمریکا مبنی بر کشته شدن ایمن الظواهری در حمله هواپیماهای این کشور به کابل، طالبان در بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که از اقامت سرکرده القاعده در افغانستان اطلاعی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان امروز پنجشنبه (۱۳ مرداد) در بیانیه‌ای به آمریکا هشدار داد که در صورت تکرار چنین حوادثی مسوولیت عواقب آن به عهده واشنگتن خواهد بود.

بر اساس اعلام طالبان، رهبری این گروه به ارگان های اطلاعاتی دستور داده تا در مورد جنبه‌های مختلف رویداد متذکره تحقیقات جدی و همه جانبه صورت گیرد.

طالبان در ادامه بار دیگر تاکید کرد که از خاک افغانستان خطری متوجه هیچ کشوری از جمله آمریکا نیست و این گروه خواهان عملی شدن توافقتنامه دوحه می‌باشد و نقض این توافقنامه باید پایان یابد.

طالبان در پایان این بیانیه افزود: «اینکه آمریکا بر حریم ما تجاوز نمود و قلمرو افغانستان را نقض کرد، در حقیقت تمام اصول بین المللی را زیر پا و ظلم نمود که ما یکبار دیگر آن را شدیداً محکوم می‌کنیم. در صورت تکرار چنین رویدادی که بر خاک افغانستان تجاوز صورت گیرد، مسئولیت هرگونه عواقب آن به‌عهده آمریکا خواهد بود.»

این در حالی است که رویترز به نقل از یک مقام طالبان گزارش داد که رهبران ارشد این گروه در حال تحقیق درباره «ادعای» آمریکا در مورد کشته شدن ایمن الظواهری رهبر شبکه القاعده در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در کابل هستند.

سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان‌ در دوحه در جمع خبرنگاران گفت که طالبان در حال بررسی «ادعای» ایالات متحده مبنی بر کشته‌شدن ایمن الظواهری در کابل بوده که نشان می‌دهد رهبری این گروه از حضور وی در آن‌جا اطلاعی نداشته است.

شاهین ادامه داد: «دولت و رهبری نه از آنچه ادعا می‌شود آگاه بودند و نه هیچ اثری در آن‌جا وجود دارد».

وی با بیان این‌که در حال حاضر تحقیقات برای صحت و سقم این ادعا در حال انجام است، افزود که نتایج تحقیقات به‌اطلاع عموم خواهد رسید.

رهبران طالبان تاکنون در مورد حمله هواپیمای بدون سرنشین ایالات متحده علیه سرکرده القاعده سکوت کرده‌اند.

از سوی دیگر سه منبع طالبان اعلام کردند که رهبران ارشد این گروه در مورد چگونگی واکنش به حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا گفت‌وگوهای طولانی داشته‌اند.

طالبان در ابتدا این حمله را فرود راکت به یک خانه‌ مسکونی خالی اعلام کرده بودند؛ اما سرانجام تأیید کردند که حمله‌ هوایی بوده و توسط هواپیمای آمریکایی انجام شده است.

این در حالی است که روز گذشته «عبدالسلام حنفی»، معاون دوم نخست وزیر دولت موقت طالبان در واکنش به حمله اخیر آمریکا به کابل گفت: حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا نقض حاکمیت ملی و موافقتنامه دوحه است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت طالبان ایمن الظواهری ترور الظواهری افغانستان اخبار افغانستان اخبار طالبان آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بدون سرنشین کشته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با معاون نخست‌وزیر قزاقستان خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سیریک ژومانگرن» معاون نخست‌وزیر قزاقستان در سفر و «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان درباره روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی، تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری قزاقستان در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

متقی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از نقش تجاری قزاقستان در افغانستان، ابراز امیدواری کرد این کشور در حوزه معدن، راه‌آهن و دولت الکترونیک در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور، توسعه روابط و آغاز پروازهای مستقیم کابل و آستانه شد.

معاون نخست‌وزیر قزاقستان نیز خاطرنشان کرد صادرات افغانستان به قزاقستان سه برابر شده است و هیئت فنی این شکور در سفر به کابل نیز درباره سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، معادن و سرمایه گذاری مشترک در افغانستان گفتگوهای فنی مفصلی خواهند داشت.

برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابلافتتاح خانه تجارت قزاقستان در هراتقزاقستان: توسعه افغانستان از رشد افراط‌گرایی جلوگیری می‌کند

وی ضمن ابراز امیدواری برای پرواز مستقیم بین کابل و آستانه گفت در سفر سه روزه خود به افغانستان، نمایشگاه تجاری مشترک افغانستان و قزاقستان را در کابل نیز افتتاح خواهد کرد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان اواسط فروردین ماه اعلام کرده بود به زودی سه سفیر جدید در کشورهای ازبکستان، قزاقستان و آذربایجان مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد