Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهادر اسفندیاری روز پنجشنبه در نشست ستاد بحران این شهرستان در عین حال اعلام کرد : در بارندگی های اخیر۲ میلیون متر مکعب آب باران در پشت سدهای تغذیه مصنوعی و آبخیز داری ذخیره شده است.

اسفندیاری با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است افزود: بارندگی های موسمی اخیر هر چند باعث خسارات زیادی در شهرستان شد لیکن موجب خوشحالی و شادی مردم شده است  و موجب آبگیری تعدادی از سدهای بزرگ و کوچک ، آب انبارهای مناطق روستایی و حومه شد و بیشتر باغات و نخلستانها و مزارع را سیراب  کرد ، برآورد بعمل آمده این است که بیش از ۲میلیون متر مکعب آب در حوضچه های تغذیه مصنوعی و سدهای سنگی و سیمانی و بتونی ذخیره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علی علی پور مدیر جهاد کشاورزی خنج هم گفت: بیشترین خسارات به زمین های کشاورزی ، محصولات زراعی ، چاه های کشاورزی  و کانالهای آب وارد شده و تعدادی از درختان نخل و مرکبات براثر توفان شکسته شده  است که ۱۲۰ میلیارد تومان از کل خسارت وارده  در خنج به بخش کشاورزی وارد شده است.

حسن عراض پور مسوول امور عشایر شهرستان خنج نیز گفت : ۳۰۰  کیلومتر از ایل راه ها در این شهرستان براثر اثر سیل خسارت دیده و۱۲۰ راس دام بر اثر برخورد صاعقه و سیل تلف شده است.

 میزان ثبت بارش در ایستگاه مرکزی شهرستان خنج  ۱۳ میلیمتر بود ولی در منطقه ۴۰ گزی ۴۵ میلیمتر ، باغان ۷۲ میلیمتر و در جهره و بعضی مناطق روستایی  ۸۰ تا  ۹۰ میلیمتر باران باریده  است.

شهرستان خنج در فاصله ۲۷۸کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

برچسب‌ها خنج شیراز سیل فارس پروندهٔ خبری بارش‌های سیل آسای تابستان ۱۴۰۱ در کشور و موج امدادرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خنج شیراز سیل خنج شیراز سیل فارس شهرستان خنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است

انتشار بوی نامطبوع و آزار دهنده از ساعات پایانی شامگاه پنجشنبه در محدوده شهر‌های بندرترکمن و سیجوال و ده‌ها روستای مناطق غرب استان گلستان، موجب نگرانی شهروندان و ساکنین این منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو از ساعات پایانی شامگاه پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت)، انتشار بوی نامطبوع و آزاردهنده در حوالی شهرستان بندر ترکمن در غرب گلستان زمینه ساز ایجاد نگرانی بین اهالی منطقه شد.

در زمان تنظیم این خبر (۲ بامداد) شدت این بوی آزاردهنده در سطح شهر‌های سیجوال و بندر ترکمن و ده‌ها روستای منطقه رو به افزایش است.

نورمحمد جعفری، فرماندار شهرستان بندر ترکمن بامداد جمعه در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده همه دستگاه‌های متولی و خدمات رسان و انتظامی در حال آماده باش هستند.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی و میدانی شرکت گاز در حال رصد و پایش خطوط انتقال گاز منطقه هستند، ولی تاکنون موردی خاصی حاصل نشده است.

جعفری ادامه داد: تمامی جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی و cng پایش شده است، ولی مشکلی مشاهده نشد.

فرماندار بندر ترکمن گفت: بنا به گزارشات واصله از برخی مناطق روستایی شدت انتشار گاز در این مناطق کاهش یافته است لیکن برای اظهار نظر رسمی در این خصوص نیاز به مستندات و نظرات کارشناسی داریم.

شهرستان بندرترکمن با دارا بودن دو شهر و حدود ۳۵ روستا حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۳۵ کیلومتری غرب شهرستان گرگان واقع شده است

دیگر خبرها

  • شهرستان جم ‌رکورددار بارش‌های استان بوشهر شد
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد
  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • رخ نمایی بهار در طبیعت زیبای روستای فندخت شهرستان زیرکوه