Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: درصد تغذیه انحصاری تغذیه با شیر مادر در استان در سال ۱۴۰۰ برابر با (۴۸.۲) درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

دکتر بهرام کندایی افزود: درصد شیردهی در ساعت اول بعد از تولد برابر با (۶۲.۶ درصد) درصد و بالاتر از میانگین کشوری (۴۷.۸ درصد) درصد است.

او ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام گرفته، درصد تداوم تغذیه با شیر مادر تا دو سالگی در استان ۹/۷۲ درصد و بالاتر از میانگین کشوری (۴۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد) بدست آمده است.

کندائی گفت: ۲/۵ درصد از کودکان استان کردستان دارای کم وزنی، چهار درصد کوتاه قدی، ۶/۱۴ درصد دارای مشکل لاغری، ۲۰.۹ درصد دارای اضافه وزن و ۲.۶ درصد دارای اضافه وزن و چاقی هستند که در تمام موارد وضعیت استان کردستان نسبت به میانگین‌های کشوری بهتر و نشان از موفقیت آمیز بودن برنامه‌های مداخله‌ای بهداشتی درمانی دارد.

دکتر کندایی از برنامه‌های در دست اقدام و نیز پیش بینی شده برای اجرا در زمینه بهبود تغذیه با شیر مادر کودکان نام برد و ابراز داشت: آموزش مداوم مادران، تجهیز بیمارستان‌های دارای بخش‌های مادر و کودک به شیردوش برقی، مراقبت توسط ماما‌ها و نیز متخصصان زنان و زایمان و کودکان از جمله برنامه هاست.

او از وجود هشت بیمارستان دوستدار مادر و کودک در استان خبر داد و گفت: بیمارستان‌های امام حسین (ع) بیجار، امام خمینی (ره) دیواندره، تامین اجتماعی سنندج و سقز، بعثت سنندج، شهید بهشتی قروه، سینای کامیاران و بوعلی مریوان دارای لوح دوستدار مادر و کودک می باشند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: پنج بیمارستان شامل رازی بانه، سیدالشهدایی سنندج، ۳۲ تختخوابی دهگلان، شفای سقز و چمران سروآباد با اقدامات صورت گرفته در حال اخذ لوح مذکور هستند.

گفتنی است ۱۰ الی ۱۶ مرداد ماه با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است که شعار امسال "قدمی به جلو برای تغذیه با شیر مادر: آموزش و حمایت" می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه سالم شیرمادران تغذیه با شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • میانگین سن پدر‌ها و مادر‌ها در اولین فرزندآوری ۳۲ و ۲۷ سال
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
  • ۳۲ و ۲۷ سال؛ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال گذشته
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال اعلام شده است
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان