Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی ضیغمی روز پنجشنبه در نشست میز ملی خرما در دشتستان استان بوشهر افزود: افزون براین در نشست دیپلماسی غذایی نیز تا آنجایی که شرکت کردم بحث خرما خیلی مطرح نشده است و این انتقادی است که به فعالان و مسئولان این بخش وارد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر بحث صادرات خرما اظهار کرد: تلاش شود ۲ تا سه هفته آینده جلسه صادرات خرما برگزار و راهکارهای اجرایی و عملیاتی صادراتی مهم در این زمینه جمع بندی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیغمی گفت: در بحث میزهای کشوری کارهای زیادی می توان انجام داد اما شرط آن این است که مدل‌ها و بروشورهای در اختیار داشته باشیم تا به طرف خارجی ارائه دهیم درحالی که اکنون از ایران در بحث خرما هیچ مدلی در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران نیست که به مهمانان خارجی ارائه شود.

وی در باره استانداردهای بین المللی افزود: در راستای کمک به صادر کنندگان در بحث استانداردهای بین المللی دوره‌ای ۶ ماهه تعریف شده تا فعالان این بخش بتوانند استانداردهای بین المللی صادرات غذا و خشکبار دریافت کنند.

معاون توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت صادرات به قطر و روسیه با استفاده از ظرفیت جام جهانی گفت: تلاش می‌شود رفع تعهدات ارزی صادرات به قطر با اولویت در حوزه خشکبار از ۹۰ به ۷۰ درصد برسد.

وی همچنین از نمایندگان مجلس خواست کمک کنند بودجه مشوق ها که مشمول اتحادیه ها و صادرکنندگان است به موقع تخصیص داده شود تا در زمان مناسب در اختیار فعالان این بخش قرار گیرد.

 معاون توسعه تجارت ایران در باره  رفع تعهد ارزی افرادی که در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ دچار مشکل شده اند گفت: تا یکی ۲ هفته آینده جرائم ریالی تصویب و و ابلاغ و دوستانی که مشکل رفع تعهدات داشتند نیز برطرف شود.

وی در مورد کانتینرهای یخچالی و صادرات به روسیه افزود: تلاش کردیم کانتینرهای یخچالی را از بنادر مختلف به بندر "ماخاچ قلعه" انجام دهیم.

ضیغمی اضافه کرد: مشکل بزرگ ما در بحث صادرات در مرز آذربایجان بود که تلاش شده بحث کشتیرانی که در فصل سرد در آستارا در عمل تعطیل می شود در بندر ماخاچ قلعه که فاصله کمتری دارد و زیرساخت های یخچالی فراهم است مهیا شود که این امر بسیار می تواند کمک کند.

وی ادامه داد: تلاش می شود بندر دیر به عنوان بندر کانتینری بوشهر برای صادرات یخچالی و به بندر معین برای صادرات قطر تبدیل شود و در همین ارتباط با یکی از خطوط کشتیرانی نیز مذاکراتی انجام شده است.

ضیغمی گفت: امید می رود در ایام جام جهانی دولت بودجه کارگو (روش حمل باری است که در آن یک یا چند کالا از طریق هواپیماهای غیر مسافربری و تجاری به نقاط مختلف فرستاده می شوند) هوایی به سمت قطر را مسافری محاسبه کند، اگر این مهم حاصل شود هم در بحث صادرات کالاهای یخچالی که خرما هم در آن است تسهیل می کند و اگر بودجه مشوق‌های صادراتی هم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی دریافت شود می توانیم در این مساله کمک کنیم.

وی همچنین با تاکید بر بحث نصب دستگاه ایکس ری در بندر دیر استان بوشهر افزود: نصب ایکس ری در بندر دیر بحث صادرات به قطر را حل می کند.

معاون توسعه تجارت ایران افزود: همچنین در بحث کانتینرهای یخچالی نیز وزارت صمت تلاش می کند با آیین نامه ای که نوشته طی ماه آینده موضوع کمبود کانتیر یخچالی را در کشور برطرف کند.

میز ملی خرما با مشارکت نمایندگان ۶ استان فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان و بوشهر با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه و دیگر بخش‌های متولی خرما در سطح ملی و استانی در دشتستان برگزار ش.

هدف از تشکیل این میز ملی خرما حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و بازار فروش این محصول است و این رویداد در راستای تثبیت قیمت مناسب آن برگزار شده است.

هر سال میز ملی خرما در آذر ماه تشکیل می‌شد ولی با توجه به حساسیت قیمت این محصول ۲ ماه قبل از برداشت محصول، نشست این میز امسال در استان بوشهر برگزار می‌شود تا برنامه‌ریزی لازم برای تثبیت قیمت خرما انجام شود و نگرانی کشاورزان و نخلداران در این زمینه پایان یابد.

برچسب‌ها سازمان توسعه تجارت ایران بوشهر دشتستان خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران بوشهر دشتستان سازمان توسعه تجارت ایران بوشهر دشتستان خرما توسعه تجارت ایران میز ملی خرما بحث صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد: یک هیات تجاری متشکل از طرف ایرانی و روسی با ورود به بندر امیرآباد با مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد دیدار و در خصوص گسترش همکاری تجاری و سرمایه گذاری در بندر امیرآباد بحث و گفتگو کردند.

در ابتدا طرف روسی که در زمینه کشتیرانی و حمل ریلی کالا در روسیه فعالیت دارد، هدف از این دیدار را ترانزیت کالا از کشور‌های حوزه CIS از طریق کریدور شمال – جنوب به هندوستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و صادرات محصولات باغی استان مازندران به کشور روسیه عنوان کرد و اعلان نمود، این شرکت با دارا بودن ۲۳ فروند شناور و بیش از ۵۰۰ Teu کانتینر یخچالی در دریای خزر، در زمینه حمل ریلی نیز در روسیه فعالیت دارد و فعال سازی حداکثری خط دریایی استاراخان به امیراباد برای مبادلات تجاری را از اهداف و برنامه‌های اصلی خود بر شمرد و اظهار داشت برای تحقق این مهم نسبت به تشکیل شرکت بازرگانی و سرمایه گذاری مشترک دو ملیتی اقدام نموده اند.

محمدعلی موسی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این دیدار ضمن برشمردن مزایا و امکانات بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر، گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب و توان تجهیزاتی، موقعیت بندر امیرآباد را در دریای خزر تثبیت کرده و امروزه شاهد بالاترین میزان فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری انواع کالا در این بندر هستیم.

او با استقبال از پیشنهادات طرف روسی ضمن ارائه آمار عملکردی و میزان فعالیت این بندر بعنوان یک بندر استراتژیک و تنها بندر متصل به ریل در شمال کشور، افزود: خوشبختانه موقعیت بندر امیرآباد در شمال ایران و اتصال به شبکه ریل سراسری این بندر را متمایز کرده و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل ترکیبی سبب شده تا جایگاه بسیار خوبی در کریدور شمال – جنوب داشته باشیم و با تکیه بر این عوامل در سال گذشته توانستیم به بالاترین رکورد تخلیه و بارگیری در ادوار فعالیت ۲۳ ساله بندر دست یابیم.

موسی پور یکی از اقدامات مهم بندر امیرآباد را در سال گذشته شروع صادرات مرکبات استان مازندران از طریق حمل دریایی به روسیه عنوان کرد و گفت: با انتقال چند محموله گلوگاه‌های مسیر شناسایی و طی سفر استاندار اسبق مازندران به کشور روسیه توافقات مناسبی در زمینه تسهیل فرایند واردات و صادرات بین بنادر دو کشور، امور گمرکی، استاندارد و دامپزشکی صورت پذیرفته است که با اقدامات انجام شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته مطمئنا در سال جدید شاهد توسعه تجارت در بخش دریایی و شقوق حمل و نقل چند وجهی خواهیم بود.

او در ادامه از اعلان آمادگی طرف روسی جهت سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی، خدماتی و لجستیکی استقبال کرد و بر اساس توافق بعمل آمده مقرر گردید طرفین نسبت به عقد تفاهم نامه و برگزاری نشست فنی و تخصصی در هفته‌های اتی اقدام و پس از بررسی‌های فنی و ارزیابی‌های اقتصادی در چارچوب دستورالعمل سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در سریعترین زمان ممکن قرارداد سرمایه گذاری امضا نمایند

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد همچنین به امکانات و تسهیلات بندر امیرآباد و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت صادرات میوه و مرکبات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک واحد سردخانه و سورتینگ ۴ هزار و ۵۰۰ تنی و ۱۴۰ پلاک برای تامین برق کانتینر‌های یخچالی در بندر امیرآباد وجود دارد و با توجه به ظرفیت بالای طرف روس در تامین کانتینر یخچالی و شناور کانتینری شرایط بسیار خوب برای صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات استان مازندران فراهم است و پیشنهاد ما به طرف روسی این است که فعالیت خود را در زمینه صادرات میوه و مرکبات و محصولات باغی استان مازندران شروع کند که این فعالیت تجاری مطمئنا شروعی برای گسترش همکاری‌ها خواهد بود.

موسی پور در پایان گفت: گسترش همکاری‌های تجاری بین دو کشور منجر به رونق و فعالیت بیش از پیش کریدور شمال – جنوب خواهد شد و این اطمینان وجود دارد که جایگاه ویژه بندر امیرآباد در این مسیر کمک شایانی به ترانزیت کالا‌های ایران و روسیه در این مسیر خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد