Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد پیل تن روز پنجشنبه در میز ملی خرما در شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: با تدوین برنامه ملی توسعه و تحول امکان پاسخگویی به دغدغه های کوتاه، میان و بلند مدت فعالان این بخش ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: با تدوین برنامه تحولی در حوزه تولید و صادرات خرما دیگر نیازی به تاسیس سازمان دیگری برای رسیدگی به مشکلات این محصول وجود نخواهد داشت چون این میز از نظر استانی و ملی  ظرفیت دارد که بتواند مشکلات این محصول را به طور کامل حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیل تن اضافه کرد: البته برای تدوین برنامه ملی توسعه و تحول در حوزه تولید و صادرات خرما نیاز به ایجاد یک سری اصلاح ساختارهایی در این میز وجود دارد که باید اتفاق افتد از جمله ایجاد کمیته‌های تولید و صادرات و بازاریابی است که در قالب این کمیته ها مسائل مورد نظر این محصول در فواصل زمانی مشخص بررسی و مورد رسیدگی قرار گیرند.

مدیرکل دفتر غرب آسیا در سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نگاه این سازمان به صادرات بلند مدت تر است چون اگر صادرات رونق داشته باشد قیمت هم افزایش می یابد و سود آن به طرف کشاورز روانه می شود.

وی اظها رکرد: در همین راستا پیشنهاد می‌شود شرکت صادرات خرما با عضویت تشکل‌ها و صادر کنندگان تاسیس شود و از ظرفیت رایزنان بازرگانی در کشورهای مختلف از جمله روسیه و قطر به عنوان بازار عمده صادرات این محصول و از ظرفیت مراکز تجاری که بتازگی در سازمان توسعه تجارت ایجاد شده است، استفاده شود.

پیل تن با تاکید بر ضرورت بازاریابی و برند سازی محصول خرما در کشور قطر و استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌ها افزود: به مناسبت برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر پنج رویداد نمایشگاهی در دوحه از طرف سازمان توسعه تجارت ایران پیش بینی شده است که از ماه آینده آغاز به کار می کنند.

وی یادآور شد: این نمایشگاه همراه با فروش محصولات هستند و صادرکنندگان می توانند با حضور در این مراکز اقدام به بازاریابی کنند.

به گفته پیل تن در بازار صادرات خرما ضعف‌هایی وجود دارد که از جمله آنها رعایت نشدن استاداردها، بسته بندی‌ها، تبلیغات و بازاریابی ها است که باید این موارد به گونه ای باشند که بتوانیم در این بازارها حضور بهتری داشته باشیم.

وی بر ضرورت استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان، انجمن ها، اتحادیه ها و تشکل‌ها به عنوان یک ظرفیت مهم که منجر به تولید ارزش و ثروت می شوند، تاکید کرد.

مدیرکل دفتر غرب آسیادر سازمان توسعه تجارت ایران گفت: قرار است در میز ملی خرما در استان بوشهر راهکارهای توسعه صادرات محصولات خرمای کشور به دیگر بازارها در دستور کار باشد.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب صادراتی کشور در محصول خرما افزود: امروز بحث صادرات خرما در دستور کار دفاتر منطقه ای، رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی در دیگر کشورها بویژه همسایگان از جمله قطر به عنوان بازار مناسب برای استان بوشهر فراهم است که در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد.

پیل تن گفت: سازمان توسعه تجارت ایران در نظر دارد برای امسال و سال آینده محصول خرمای جمهوری اسلامی ایران را به بازار قطر و دیگر کشورهای منطقه ارسال کند.

وی مشارکت در رویدادهای نمایشگاهی، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، استفاده از ظرفیت مراکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در کشوهای دیگر از جمله قطر که به فرهنگ سازی در حوزه صادرات و برند سازی که از مهمترین راهکارهای توسعه صادرات است، تاکید کرد.

میز ملی خرما با مشارکت نمایندگان ۶ استان فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان و بوشهر با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه و دیگر بخش‌های متولی خرما در سطح ملی و استانی در دشتستان برگزار ش.

هدف از تشکیل این میز ملی خرما حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و بازار فروش این محصول است و این رویداد در راستای تثبیت قیمت مناسب آن برگزار شده است.

هر سال میز ملی خرما در آذر ماه تشکیل می‌شد ولی با توجه به حساسیت قیمت این محصول ۲ ماه قبل از برداشت محصول، نشست این میز امسال در استان بوشهر برگزار می‌شود تا برنامه‌ریزی لازم برای تثبیت قیمت خرما انجام شود و نگرانی کشاورزان و نخلداران در این زمینه پایان یابد.




 

برچسب‌ها سازمان توسعه تجارت ایران بوشهر توسعه صادرات دشتستان خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران بوشهر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران بوشهر توسعه صادرات دشتستان خرما سازمان توسعه تجارت ایران تولید و صادرات تدوین برنامه میز ملی خرما استان بوشهر صادرات خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حمیدرضا فلاح در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادراتی ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهارکرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود؛ مابقی آن نیز تولیدات صادراتی است که توسط بازرگانان انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشور‌های همسایه هدفگذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهارکرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و ماموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

خوزستان با حدود ۱۷۰ هزار واحد صنفی رتبه سوم کشور را در این حوزه دارد که موجب اشتغالزایی برای حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟