Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@10:58:18 GMT

  ۹۹.۷ درصد روستاهای کشور برق دارند  

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۳۵۰۲

آرش کردی در آیین افتتاح آغاز عملیات اجرایی پست ۲۳۰ کیلوولت آیت‌الله بروجردی که امروز صورت گرفت، اظهار کرد: سال گذشته در شرایطی صنعت برق را تحویل گرفتیم که صنایع و سایر بخش‌های وابسته به برق به دلیل قطعی با وضعیت آشفته‌ای مواجه بودند.

وی با بیان اینکه با مدیریت جهادی و برنامه‌ریزی‌های که در این راستا صورت گرفت این مشکلات رفع شده است، تصریح کرد: درمجموع بعد از انقلاب شاخص‌های صنعت برق ۱۵ برابر رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم برنامه‌های متنوعی در صنعت برق دیده شده به‌طوری‌که امسال ۳۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه خواهد شد.

کردی اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۶ هزار مگاوات در دو دولت گذشته به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد اما تا پایان شهریور این میزان به عدد ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد.

وی بیان کرد: ۵۸ هزار روستا در کشور دارای برق هستند، شاخص متوسط روستاهای برق‌دار در دنیا ۱۵ درصد بوده درحالی‌که در کشور ۹۹.۷ درصد روستاها برق دارند و مابقی که برق ندارند عشایر کوچ رو و غیر ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: سال گذشته دولت با کسری ۱۵ هزار مگاواتی مواجه بود که در حال حاضر با مدیریت خوبی که اعمال شده بسیاری از مشکلات مرتفع شده است.

کردی با بیان اینکه خاموشی‌هایی که سال قبل مخاطراتی را در زیرساخت‌های مختلف ایجاد کرده بود دیگر وجود ندارد، افزود: تا پایان تیرماه عدد مصرفی برق در کشور به بیش از ۶۹ هزار و ۳۷۸ مگاوات رسیده است.

وی اظهار کرد: با مدیریت مصرف هماهنگ که داشتیم میزان مصرف برق خانگی چهار درصد کاهش‌یافته است.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: هم‌اکنون با اعمال سیاست‌های تبیین مطلوب و مدیریت جهاد گونه از نظر قوت و قدرت شبکه در منطقه اول هستیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴ هزار و ۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره‌سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

محمد فرهاد امروز شنبه ۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در قالب ۳۴ باب مخزن در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان، ایجاد شد.

وی افزود: همچنین در قالب این طرح، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد