Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی باستین روز پنجشنبه در نشست میز ملی خرما دشتستان افزود: با توجه به فعالیت بخش‌های خصوصی، دولتی و شهرداری تهران برای خرید و عرضه محصول خرمای این استان؛ تصمیم‌گیری در زمینه تعیین قیمت خرما به صورت خرید تضمینی یا توافقی ضروری است.

وی با اشاره به تشکیل پنج میز ملی خرما اظهار کرد: جلسه های میز ملی خرما در استان بوشهر مصوبه های متعددی داشته که تشکیل کارگروه ویژه برای عملیاتی شدن این مصوبه ها ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در این زمینه باید برای تعیین قیمت خرما و تأمین تسهیلات مورد نیاز نخلداران به سرعت تصمیم‌گیری شود.

باستین با اشاره به اهمیت تشکیل صندوق ملی توسعه نخیلات کشور پیشنهاد داد نمایشگاه خرما در دوحه قطر بعد از جام جهانی در زمستان آینده برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بر همکاری شهرداری تهران برای خرید و عرضه محصول نخل‌داران تأکید کرد و افزود: ارائه محصول خرما استان بوشهر در میدان‌های میوه و تره‌بار تهران یک ضرورت است.

وی  با اشاره به بارش سیل‌آسا باران و بروز خسارت در نخلستان‌ها افزود: بارش باران به برخی از ‌محصولات نخلستان‌ها آسیب و خسارت وارد کرده است که حل مشکلات کشاورزان در دستور کار قرار دارد.

باستین با بیان اینکه برداشت خرما در استان بوشهر از اواسط شهریور ماه آغاز می‌شود ادامه داد: همکاری فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای بویژه در تهران در خرید خرما از باغداران و عرضه آن در بازارهای داخلی ضروری است  و شرکت‌های نفت و پتروشیمی هم لازم است خرما را وارد سبد غذایی کارکنان خود کنند.

وی یادآور شد: وجود ۶ میلیون اصله نخل در استان بوشهر و تولید بیش از ۱۷۰ هزار تن محصول در سال از مزیت های استان بوشهر است.

باستین اظهار کرد: در این استان معیشت و درآمد ۸۵ هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم با نخل‌داری و تولید خرما وابسته است و با توجه به این ظرفیت، باید جایگاهی مهی برای خرما در این استان ترسیم شود.

میز ملی خرما با مشارکت نمایندگان ۶ استان فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان و بوشهر با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه و دیگر بخش‌های متولی خرما در سطح ملی و استانی در دشتستان برگزار ش.

هدف از تشکیل این میز ملی خرما حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و بازار فروش این محصول است و این رویداد در راستای تثبیت قیمت مناسب آن برگزار شده است.

هر سال میز ملی خرما در آذر ماه تشکیل می‌شد ولی با توجه به حساسیت قیمت این محصول ۲ ماه قبل از برداشت محصول، نشست این میز امسال در استان بوشهر برگزار می‌شود تا برنامه‌ریزی لازم برای تثبیت قیمت خرما انجام شود و نگرانی کشاورزان و نخلداران در این زمینه پایان یابد.

برچسب‌ها بوشهر توسعه صادرات دشتستان خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر توسعه صادرات دشتستان بوشهر توسعه صادرات دشتستان خرما استان بوشهر میز ملی خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو

حسین بهرامی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در حاشیه نمایشگاه اکسپو با بیان اینکه ۸۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار در چهارمحال و بختیاری مستعد کشت و توسعه باغات بادام است، گفت: توسعه باغات بادام، افزایش اشتغال، صادرات و فرآوری بادام را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در زمینه صادرات کالا و زنجیره ارزش راهبردی تشکیل شده است، افزود: دو محصول بادام و ماهیان سردآبی زنجیره ارزش راهبردی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه به سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود. 

بهرامی با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار باغ بادام در استان وجود دارد، ادامه داد: ارزش این محصول در چهارمحال و بختیاری بیش از ۵۰ همت است که بیش از ۱۰ هزار نفر در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول در این حوزه مشغول به‌کار هستند. 

بیشتر بخوانید

افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه صادرات محصول بادام چهارمحال و بختیاری آشکار است، افزود: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ تن بادام با ارزش حدود ۱۸ میلیون دلار از این استان صادر شد که عمدتا صادرات این محصول، بدون پوست بود. 

بهرامی با بیان اینکه این استان ظرفیت بالایی برای تولید ماهیان سردآبی دارد، بیان کرد: از ۵۰۰ مزرعه فعال شیلات ماهی در سال ۱۴۰۲ در چهارمحال و بختیاری، بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن تولید انجام شد. 

وی با بیان اینکه ۲۲ کارخانه تولید خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: سالیانه ظرفیت تولید ۳۷۰ هزار تن از این محصول و ۱۵ هزار تن بسته‌بندی ماهی در استان وجود دارد.

بهرامی ادامه داد: ارزش ریالی صادرات ماهی، تخم ماهی قزل‌آلا و خوراک آبزیان از چهارمحال و بختیاری پارسال ۱۹ میلیون دلار بود.

نمایشگاه ایران اکسپو از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات