Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:50:03 GMT

استقبال از پیکر سردار شهید اسکندری در زادگاهش شیراز

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۴۶۷۶

استقبال از پیکر سردار شهید اسکندری در زادگاهش شیراز

به گزارش خبرنگار ایرنا،  پیکر شهید حاج عبدالله اسکندری شامگاه پنجشنبه با استقبال پرشور و کم نظیر مردم شیراز وارد این شهر شد تا بر روی دستان مردم ولایت مدار این شهر تشییع شود.

شهر شیراز در ششمین شب از شب‌های پُرشور محرم با بدرقه و تشییع این شهید رنگ و بوی کربلا به خود گرفت و مردم شیراز در حالی که عکس‌هایی از شهدا را در دست داشتند با چشمانی اشکبار، اوج احساسات و ارادت خود به مقام والای این شهید و دیگر شهدا را ابراز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم نماینده ولی فقیه استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، فرمانده سپاه پاسداران،  فرمانده قرارگاه امام علی،  فرمانده نیروی انتظامی استان،  معاون سیاسی و امنیتی استانداری و شهردار شیراز نیز مردم را همراهی کردند.

برگزاری برنامه‌های مختلف برای وداع با این شهید در استان فارس 

از فردا برنامه‌های مختلفی برای وداع با شهید اسکندی در نقاط مختلف شهر شیراز و استان فارس برگزار خواهد شد و پیکر این شهید قرار است ساعت ۹ صبح روز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی، در شیراز از میدان شهدا تا حرم احمد بن موسی شاهچراغ(ع) تشییع شود و پس از عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا تا میدان شاهزاده قاسم مشایعت و از آنجا به سمت دارالرحمه انتقال یابد و در محل یادمان فعلی گلزار شهدا دفن شود.

سردار شهید حاج عبدالله اسکندری که به «سردار بی‌سر» در میان مدافعان حرم اهل بیت (ع) شناخته می‌شود در خردادماه سال ۱۳۹۳ در محور حلب به شهادت رسید.
این سردار سرافراز که متولد سال ۱۳۳۷ در محله قصردشت شیراز بود، در سال ۱۳۵۸ به پاسداران انقلاب اسلامی در سپاه پیوست و در طول هشت سال دفاع مقدس به طور مستمر در جبهه‌های حق علیه باطل در قالب تک‌تیرانداز، نیروی اطلاعات عملیات، تیربارچی و بعدها در سمت‌های فرماندهی حضور داشت.
این شهید بزرگوار در عملیات خیبر بعنوان فرمانده سپاه لار، در عملیات بدر بعنوان جانشین یکی از گردان‌های تیپ الهادی، در عملیات والفجر ۸ بعنوان جانشین ستاد تیپ الهادی و در سلسله عملیات‌های کربلای ۱، کربلای ۳، کربلای ۴، کربلای ۵ و کربلای ۸ بعنوان رئیس ستاد تیپ الهادی مشغول به خدمت بود.
شهید اسکندری همچنین در عملیات بیت‌المقدس ۴ نیز فرماندهی تیپ مهندسی را بر عهده داشت و پس از جنگ نیز در مناصب دیگری چون فرماندهی مهندسی رزمی ۴۶ امام هادی (ع)، فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، فرماندهی مهندسی تیپ ۴۲ قدر و فرماندهی مهندسی رزمی جبهه مقاومت را در سوریه بر عهده داشت.
این شهید بزرگوار همچنین از سال‌های پایانی دهه هشتاد تا ابتدای دهه ۹۰ مدیریت بنیاد شهید استان فارس را بر عهده داشت تا آنکه پس از شدت یافتن فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه دوباره لباس رزم به تن کرد و در جبهه‌های مقاومت در سوریه حضور یافت، حضوری که در نهایت منجر به شهادت این سردار سرافراز سپاه اسلام در خردادماه سال ۱۳۹۳ در حلب سوریه شد. به فاصله چند روز پس از شهادت این سردار عالیقدر، تصاویری توسط گروهک‌های تروریستی و تکفیری در سوریه منتشر شد که حاکی از جدا کردن سر شهید از بدن به دست یکی از فرماندهان گروهک اجناد الشام و جسارت به سر این شهید بزرگوار بود و پس از آن بود که شهید حاج عبدالله اسکندری به سردار بی‌سر شهرت یافت.

درخواست رد خانواده شهید به خواسته گروه تروریستی تکفیری
فرزند این سردار شهید در خاطره‌ای نقل کرده است که پس از شهادت پدر، صحبت‌هایی مطرح بود که با مبادله برخی اسرای تکفیری‌ها یا پرداخت هزینه‌ای، بتوانیم پیکر پدر را بازپس بگیریم. اما ما به مادرمان گفتیم مادر جان به کسانی که می‌خواهند پیکر پدر را باز گردانند، بگویید ما راضی نیستیم که یک ریال از بیت المال صرف این گروه خبیث شود. حتی یک اسیر هم نباید آزاد شود. پدر رفته بود تا آن‌ها را به درک واصل کند. ما برای آنچه در راه خدا داده‌ایم توقعی نداریم و حاضر نیستیم که در ازای پیکر پدرمان ریالی از بیت المال هزینه شود؛ زیرا هر اقدامی، کمک به آنها محسوب می‌شود.

در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ مقبره نمادینی برای شهید مدافع حرم سردار بی‌سر حاج عبدالله اسکندری در گلزار مطهر شهدای شیراز و در کنار مقبره شهید عباس دوران ساخته شد که در سال ۱۳۹۶ با حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه رونمایی شد.

برچسب‌ها مراسم تشییع شهید شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراسم تشییع شهید شیراز مراسم تشییع شهید شیراز فارس حاج عبدالله اسکندری فرماندهی مهندسی استان فارس سردار شهید شهید حاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز

رضا جاویدی اظهار کرد: تور شهروندی عمران و پیشرفت توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر و باهدف آگاهی شهروندان از نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس برگزار می‌شود.

او افزود: نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت در سال جاری میزبان دانشجویان دانشگاه زند بود که مورد استقبال این قشر فرهیخته واقع شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز بیان کرد: خط ۳ مترو که از تقاطع بصیرت تا ایستگاه راه‌آهن در حال ساخت است و به‌نوعی توسعه غربی خط یک محسوب می‌شود، و دستگاه حفار تی‌بی‌ام مورد بازدید دانشجویان زند قرار گرفت.

جاویدی گفت: دانشجویان در رشته‌های مختلف در این بازدید‌ها با ترکیب دانش فنی و تخصصی در حوزه ساخت‌وساز، نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی و موانع پیش روی آن در ابعاد مختلف که به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند، آشنا می‌شوند.

او عنوان کرد: مدیریت شهری بستر‌های لازم را برای ارتباط با قشر تخصصی فراهم کرده است که این تور‌ها نیز با بهره‌گیری از فرصت‌های مختلف به‌ویژه در عرصه عمرانی می‌تواند راهگشای قشر دانشجویی باشد.

سخنگوی شهرداری شیراز اضافه کرد: تور‌های شهروندی عمران و پیشرفت با محوریت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز و همکاری بخش‌های مختلف شهرداری این کلان‌شهر برگزار می‌شود.
 
جاویدی گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در این بازدید‌ها می‌توانند روزانه در تماس با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ علاقه‌مندی خود را برای حضور اعلام و نام‌نویسی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • علم وایمان دو شاخصه وجودی شهید مطهری است
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • تفحص پیکر پاک شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» پس از ۴۱ سال
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز