Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار ارشد بیماری‌های عفونی بیمارستان شهید صدوقی یزد هشدار داد که وبا و اسهال‌های انگلی از جمله بیماری‌های عفونی ناشی از سیل است وحید شریفی، دستیار ارشد بیماری‌های عفونی بیمارستان شهید صدوقی یزد با اشاره به وقوع سیل اخیر و احتمال شیوع بیماری‌های عفونی اظهار کرد: شهروندان پس از وقوع سیل برای حفظ سلامت خود به دلیل احتمال شیوع بیماری‌های عفونی، مواد خوراکی که به آب سیل آلوده شده را حتما دور بریزند همچنین تاکید شده است که وسایل و اشیای خیس شده و آغشته به گل‌ولای تمیز و ضدعفونی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که قبل از مصرف آب باید از سلامت آن مطمئن باشیم افزود: استفاده از آب‌های چشمه یا زیرزمینی که ممکن از آلوده شده باشد خودداری کنند و درصورت نیاز بهتراست قبل از استفاده آب را بجوشانند.

این دستیار ارشد بیماری‌های عفونی بیمارستان شهید صدوقی یزد تصریح کرد: به علت وجود آب‌های راکد و بالا آمدن آب فاضلاب در برخی منازل احتمال شیوع بیماری عفونی مانند وبا، و اسهال‌های انگلی وجود دارد، رعایت بهداشت فردی به شدت حائز اهمیت است تا از انتقال بیماری‌های واگیردار چه از طریق فرد به فرد چه از طریق آب‌های آلوده جلوگیری شود.

شریفی با اشاره به احتمال افزایش بیماری کرونا گفت: به علت بیشتر شدن تجمعات و همچنین بالا رفتن رطوبت هوا از مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا نباشیم.

وی همچنین با بیان این‌که ممکن است حشرات و خزندگان به علت رطوبت از لانه‌های خود بیرون بیایند، تاکید کرد: همشهریان بویژه کسانی که منزل آن‌ها در نزدیکی محل سیل و آب‌های راکد هستند مراقب گزش این حشرات و خزندگان باشند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیماری وبا سیل بیماری کرونا بیمارستان شهید صدوقی یزد بیماری های عفونی بیماری های عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: با بررسی جدیدترین و آخرین نقشه‌های هواشناسی و به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها که با رعدو برق، احتمال تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید نیز همراه خواهد شد.

وی افزود: به دلیل احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و مخاطراتی که به همراه خواهد داشت هشدار نارنجی فقط برای روز جمعه صادر شد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: اطلاع رسانی‌های لازم به مسئولان استانی و نیروهای ذیربط انجام شد و اطلاع رسانی‌های لازم در استان صورت گرفت.

رحمان نیا افزود: احتمال آبگرفتگی و لغزندگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان وجود دارد بنابراین شهروندان در کنار حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

کد خبر 6095160

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • هشدار نارنجی هواشناسی به چند استان
  • هشدار پلیس فتا نسبت به شایعات انتخاباتی در خوزستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • هشدار قرمز بارندگی شدید؛ افزایش شدت بارندگی در تهران + فیلم
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • باران هوای تهران را پاک کرد/ هشدار بارندگی شدید و احتمال سیل
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان