Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرچه واکسن‌های مختلف کرونا هم اینک به وفور در جهان توزیع شده، اما دارو‌هایی که بتواند برای بیماران مورد استفاده قرار گیرد بسیار محدود است. به تازگی یکی از غول‌های داروسازی آمریکا از توزیع تجاری داروی خود در در روز‌های آینده خبر داد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت اِلی لیلی (Eli Lilly) اعلام کرد داروی آنتی بادی (پادتن) کرونای خود را از ماه میلادی جاری در ایالت‌های آمریکا برای مصرف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دارو که ببتلو ویماب (bebtelovimab) نام دارد در ماه فوریه (بهمن ماه) موفق شد از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز مصرف در موارد خفیف تا متوسط بیماری در کودکان و بزرگسالان را دریافت کند. در ماه ژوئن نیز دولت اقدام به خرید و ذخیره ۱۵۰ هزار دوز از این دارو کرد.

پیشبینی می‌شود این دارو از اواسط اوت (۲۴ مرداد ماه) به صورت تجاری به بازار عرضه شود. با این حال، این دارو تنها مجوز مصرف به صورت اضطراری را دارد و به دلیل گسترش همه گیری مقامات بهداشتی آمریکا در صدور مجوز به آن سهولت به خرج داده اند.

ایالات متحده یکی از بدترین آمار‌ها را در میان کشور‌های جهان از منظر شمار مبتلایان و قربانیان کرونا دارد. تاکنون بیش از ۹۲ میلیون نفر در این کشور به کووید ۱۹ آلوده شده و از این میان، یک میلیون و ۲۹ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟

رئیس اداره داروخانه های سازمان غذا و دارو از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه‌بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد و افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز شد و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 749342

دیگر خبرها

  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور