Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@22:43:37 GMT

پیگیری برای آزادی یک ایرانی در عربستان

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۵۲۴۵

پیگیری برای آزادی یک ایرانی در عربستان

در این گفت‌وگو حسین امیرعبداللهیان از تلاش‌های وزیر امورخارجه عراق در کمک به برگزاری حج تمتع اخیر زوار ایرانی قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس سرنوشت یک هموطن ایرانی بازداشت شده در ایام حج در عربستان را پیگیری و خواستار انتقال پیام برای آزادی وی شد.

امیرعبداللهیان با توجه به وجود آتش سوزی در مناطق نیزار جنوب عراق که بدلیل گرمای شدید و خشکسالی منطقه رخ داده تاکید کرد: متاسفانه دود ناشی از آتش سوزی نیزارهای عراق ، مناطق مسکونی دشت آزادگان استان خوزستان را تحت تاثیر جدی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمهوری اسلامی  ایران آماده کمک مشترک برای مهار فوری این آتش است.

فواد حسین وزیر خارجه عراق آمادگی و موافقت دولت عراق برای اقدام مشترک دو کشور در مهار آتش نیزارهای واقع در اراضی عراق را حسب هماهنگی کمیساران مرزی اعلام داشت.

وزیر خارجه کشورمان همچنین خواستار بازگشایی مرز کیله سردشت برای تردد مردم منطقه شد.

وزیر خارجه عراق بر پیگیری موضوع گشایش مرز مسافری کیله تاکید کرد.

طرفین در این تماس آخرین وضعیت مذاکرات در حال انجام وین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: عربستان فواد حسین آزادی یک ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم