Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@11:38:57 GMT

با مشکل جذب گردشگر در قزوین مواجهیم

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۵۲۵۸

با مشکل جذب گردشگر در قزوین مواجهیم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با وجود این که موقعیت طبیعی و جغرافیایی استان قزوین یک موقعیت ویژه است و ظرفیت‌های جدی در استان وجود دارد اما در حوزه جذب گردشگر دچار مشکل هستیم.

به‌گزارش خبرگزاری برنا، سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه سفر یک روزه خود به قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان قزوین و شهرستان قزوین به لحاظ حوزه ماموریت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استانی بسیار غنی است و در حوزه میراث‌فرهنگی هم به لحاظ تعداد، تنوع و اهمیت جزو نخستین استان‌های کشور است و در حوزه گردشگری نیز دارای ظرفیت‌های زیادی است که بخش بسیار کمی از آن به فعلیت رسیده، اما متاسفانه در این حوزه در استان قزوین شاهد یک عقب‌ماندگی تاریخی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود این که موقعیت طبیعی و جغرافیایی این استان یک موقعیت ویژه است و ظرفیت‌های جدی در استان وجود دارد اما در حوزه جذب گردشگر دچار مشکل هستیم، در حوزه صنایع‌دستی نیز وضعیت مطلوبی در استان قزوین حاکم است و استان دارای صنایع‌دستی متعدد و ویژه است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: قزوین متناسب با سه حوزه ماموریت ما جایگاه ویژه‌ای دارد ولی نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از این ظرفیت‌ها است.

وی اظهار کرد: با یک‌سری تصمیمات در داخل استان می‌توانیم بسیاری از موانع را از پیش رو برداریم، به طور مثال یکی از مهم‌ترین مسائلی که امروز استان را در حوزه میراث‌فرهنگی درگیر خود کرده است، مسئله باغستان است که با وجود این که یک مسئله بسیار مهم فرهنگی، اجتماعی و میراثی است اما به نظر می‌رسد بیشتر یک‌عدم هماهنگی بین میراث‌فرهنگی با سایر دستگاه‌ها است.

ضرغامی افزود: اگرچه باغستان یک باغ بزرگ است اما تبدیل به یک هویت تاریخی، فرهنگی و اجتماعی شده که اینها باید در کنار هم حفظ شود.

وی تصریح کرد: همچنین در خصوص بافت تاریخی و بسیار ارزشمند قزوین باید به گونه‌ای عمل کنیم که مشکلات توسعه‌ای شهر مرتفع شود، در کنار این نیز باید بتوانیم تعارضاتی که در مسیر توسعه و حفظ بافت تاریخی وجود دارد را به بهترین شکل مدیریت کنیم، چرا که ما معتقد به این هستیم که میراث‌فرهنگی امروز یک پیشران برای توسعه منطقی در کشور است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بر همین اساس تصمیم گرفتیم که تصمیم‌گیری در این خصوص را به خود استان واگذار کنیم، تا با برگزاری با جلسات با مدیران استان و استانداری بتوان راهکار مناسب برای مدیریت این تعارف پیدا کرد، تا ما مانع استان قزوین در مسیر توسعه نباشیم، بلکه بتوانیم باری از روی دوش مردم برداریم.

وی تصریح کرد: راهبرد ما این است که ضمن وظیفه حفاظتی از میراث‌فرهنگی تا جایی که امکان دارد نسبت به رفع مشکلات جاری مردم نیز اقدام کنیم و در خصوص معضلاتی که در هر استان و شهری وجود دارد متناسب با مسائل آن استان تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری میراث گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی