Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:50:34 GMT

اصحاب رسانه ظرفیت مهمی در توسعه لرستان هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۵۸۶۰

اصحاب رسانه ظرفیت مهمی در توسعه لرستان هستند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان بر ضرورت رفع مشکلات اصحاب رسانه و خبرنگاران تأکید کرد.

فرهاد زیویار، در دیدار با اعضای خانه مطبوعات لرستان، اظهار کرد: تأسیس نهادها از تجربیات مهم بشری است و یکی از اقدامات مهم جوامع پیشرفته در مسیر توسعه و برقراری ارتباط میان حاکمیت و مردم تأسیس نهادهاست.

استاندار لرستان عنوان کرد: تأسیس نهادها در نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار کسب تجربیات با دشواری‌هایی نیز همراه بوده و تأسیس خانه مطبوعات از تجربه‌های اثرگذاری به شمار می‌رود که در مسیر خدمت و توسعه گام برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایجاد ساز و کاری نظام‌مند برای ساماندهی به رسالت خانه مطبوعات و به تبع آن آموزش نیروی کار با دانش از مهمترین نکات بوده که لازم است به آن توجه ویژه شود.

استاندار لرستان افزود: خانه مطبوعات استان نهادی فعال در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی است که باید برای ادامه فعالیت‌های خود هدف‌گذاری کند و نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشد.

زیویار تصریح کرد: بسیار مهم است که در کنار اطلاع‌رسانی و تبیین خدمات دولت، نقد منصفانه در جهت رفع مشکلات نیز صورت پذیرد و رویکردمان کمک به استان و برطرف کردن نقص‌های موجود باشد.

وی بیان کرد: خانه مطبوعات و اصحاب رسانه استان در جایگاهی حضور دارند که می‌توان گفت صدای مردم بوده و حلقه ارتباط با مسئولین هستند از این رو نقش مهمی در توسعه استان ایفا می‌کنند.

استاندار لرستان تأکید کرد: همه ما موظف هستیم در هر جایگاهی که حضور داریم نسبت به انجام وظایف خود تلاش کرده و در این راه باید حرمت و احترام همه اقشار جامعه حفظ شود.

زیویار با بیان اینکه اصحاب رسانه ظرفیت مهمی در راستای توسعه استان هستند، گفت: لازم است مشکلات اصحاب رسانه و خبرنگاران شناسایی شده و در جهت رفع آن‌ها اقدام شود و خانه مطبوعات به عنوان متولی این قشر زحمتکش نسبت به تکریم همه خبرنگاران اقدام و مشکلات را با هدف رفع آن‌ها انعکاس دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اصحاب رسانه استاندار خانه مطبوعات استاندار لرستان خانه مطبوعات اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه نگاری با قدرت تیتر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر مراد عنادی، تحلیل گر ارشد مسائل سیاسی و رسانه در یادداشتی درباره قدرت تیتر در رسانه ها نوشت: بدون شک مزیت نسبی روزنامه‌ ها در قدرت تیتر آنها نهفته است. گرچه گزارش میدانی ذیل روزنامه نگاری تحقیقی یا خبر تحلیلی و سوژه یابی هوشمندانه همگی ابزار قدرت رسانه های مکتوب محسوب می شوند اما این قدرت تیتر و خلاقیت در تیترزنی جذاب است که همچنان نبض تپنده دنیای روزنامه نگاری به شمار می رود.

به اعتقاد کارشناسان قدرت صدا در رادیو، قدرت تصویر در تلویزیون و سرعت انتشار خبر در فضای مجازی از مزیت های نسبی این رسانه ها هستند که در این بین قدرت تیتر که در نیم تای بالای صفحه یک روزنامه ها درج می شود مزیت نسبی و اختصاصی مطبوعات است.

در دنیای امروزی ممکن است مخاطبان با ذائقه های فست فودی فرصت خواندن همه صفحات روزنامه ها را نداشته باشند اما بدون شک از مخاطبان خاص و وفادار تا مخاطبان عام همگی در نگاه نخست تیتر یک مطبوعات را از نظر می گذرانند و این یعنی دیده شدن.

با این نگاه هر چند با رشد روزافزون رسانه های نوظهور و چالش آنها با رسانه های با قدمت بیشتر از جمله رسانه های مکتوب، از میزان تیراژ یا شمارگان روزنامه ها کاسته شده است اما روزنامه ها با قدرت تیتر یک و فتو تیتر یا همان تیتروعکس همچنان محل توجه مخاطبان و اثرگذاری در فضای رسانه ای هستند.

صرفنظر از قدرت تیتر و به رغم برداشت بعضا تهدید محور از سهم خواهی رسانه های نوظهور مجازی به نظر می رسد رسانه های مکتوب و حتی رادیو وتلویزیون با بهره گیری از بستر فضای مجازی به عنوان فرصت می توانند بر میزان برد و اثرگذاری خود بیافزایند.

در سال های اخیر برخی رسانه های مکتوب با هوشمندی توانسته اند با تولید گزارش های میدانی و تیترهای جذاب که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته اند نه تنها خلا کاهش تیراژ را پر کنند که حتی بیشتر دیده شوند و مخاطبان میلیونی پیدا کنند.

با این اوصاف و به رغم این که خرید روزنامه در کیوسک ها یا دکه های فروش مطبوعات رفته رفته جای خود را به پیشخوان روزنامه در فضای مجازی و گوشی همراه علاقمندان داده است اما روزنامه ها همچنان پرفروغ در عرصه رقابت فشرده رسانه ها حضور داشته و در باشگاه رسانه ای و بازیگران جدید آن با قدرت تیتر خودنمایی می کنند.

کد خبر 848172 برچسب‌ها رسانه - خبرگزاری روزنامه

دیگر خبرها

  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی، توسعه لرستان را به همراه دارد