Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@03:24:36 GMT

سیل به عشایر ۲۰ میلیارد خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۵۸۸۶

مدیر امور عشایر استان تهران گفت:در این استان سیل بیش از ۵۰۰ کیلومتر از مسیرهای عشایری را مسدود و تخریب کرد. ناطقان: فرشید ذبیحی گفت: با توجه به اینکه عشایر استان تهران در مناطق سردسیر و کوهستانی استان مستقر بودند شاهد وقوع سیل در این مناطق به ویژه شهرستان های فیروزکوه و شمیرانات بودیم که وقوع سیل در این مناطق بیش از ۵۰۰ کیلومتر از مسیرهای عشایری را مسدود و تخریب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با همکاری فرمانداران شهرستان ها و تاکیدات استاندار تهران بالای ۵۰ درصد از مسیرهای عشایری بازگشایی شده و مابقی از مسیرها نیز بزودی بازگشایی خواهد شد.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: سیل موجب تلف شدن بیش از ۳۰۰ راس دام عشایری شد و همچنین بیش از ۵۰۰ هکتار از مزارع و مراتع عشایری نیز بر اثر این سیل دچار آسیب شد.

وی با بیان اینکه این سیل تلفات جانی در مناطق عشایری استان تهران نداشته گفت: همچنین تعدادی از چشمه ها و شبکه های انتقال آب شرب نیز در مناطق عشایری بر اثر وقوع این سیل دچار تخریب شد.

مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به اینکه توزیع چادر و همچنین اقلام ضروری با همکاری فرمانداران و جمعیت هلال احمر استان تهران انجام شده است، گفت: در همان لحظات اولیه عملیات امداد رسانی و کمک به عشایر در مناطق سیل زده آغاز شد و همچنان این امداد رسانی ادامه دارد.

خسارت ۲۰ میلیاردی سیل به عشایر استان تهران/ نیمی از مسیرهای عشایری بازگشایی شد

وی با اشاره به شرایط جوی نامناسب تا پایان هفته گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی در ارتفاعات استان تهران تا پایان هفته شاهد بارش و احتمالا وقوع سیل خواهیم داشت به همین منظور از عشایر می‌خواهیم از تردد غیرضرور در ارتفاعات خودداری کنند.

بامداد پنجشنبه ۶ مرداد برخی نقاط استان تهران از جمله شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند، شمیرانات و پاکدشت با حادثه سیل روبرو شد. این حادثه خسارات زیادی به کشاورزان و عشایر این شهرستان‌ها وارد کرد.
منبع: مشرق برچسب ها: سیل ، عشایر ، خسارت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سیل عشایر خسارت عشایر استان تهران مسیرهای عشایری شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران با اعلام این خبر گفت: با تشکیل این ستاد از طرق مختلف هشدار‌های هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

نادری گفت: خوشبختانه سیل، تلفات جانی به جامعه عشایری کشور وارد نکرده است اما بارندگی و سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که برآورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اافزود: بیشترین خسارت وارده به زیرساخت‌ها به ویژه ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری به دلیل نداشتن ابنیه فنی است.

وی اضافه کرد: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل‌آسا در یک ماه اخیر  ۵ هزارو ۶۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

نادری گفت: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

وی اظهار کرد: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادر‌های عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران