Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@03:40:55 GMT

اوج مصرف را بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۵۹۶۵

اوج مصرف را بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر به بررسی چگونگی گذر از ایام اوج مصرف برق بدون خاموشی پرداخت و گفت: خوشبختانه با اجرای گسترده و دقیق برنامه‌های مدیریت بار، نه تنها  شاهد هیچ خاموشی در بخش خانگی نبودیم، بلکه رشد بیش از ۱۰ درصدی مصرف برق در بخش صنعت را نیز شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کردی با بیان این که تابستان امسال را به گونه‌ای آغاز کردیم که تجربه ناخوشایند خاموشی‌های سال گذشته در خاطره‌ها باقی مانده بود، افزود: با اجرای دقیق  و گسترده برنامه‌های مدیریت بار، موفق به گذر از ایام اوج مصرف برق بدون خاموشی شدیم.

وی ادامه داد: امسال برای اینکه بتوانیم شبکه برق پایداری را داشته باشیم، برنامه ۶ هزار مگاواتی افزایش تولید برق توسط مهندس محرابیان وزیر نیرو تعریف شد که در این خصوص تاکنون ۲۸۰۰ مگاوات نیروگاه جدید احداث و یکهزار مگاوات از طریق بازتوانی نیروگاه‌ها و هزار مگاوات نیز ظرفیت نیروگاهی از طریق اجرای به موقع تعمیرات نیروگاهی وارد مدار شد.

کردی همچنین یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در ماه‌های آینده ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه دیگر نیز وارد مدار خواهد شد.

مدیرعامل توانیر اظهار داشت: امسال برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های مختلف مشترکان تعریف شد، به طوری که در بخش عمومی و اداری و به‌ویژه در بخش ادارات دولتی سختگیرانه‌ترین برنامه‌ها اجرا و کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در این بخش را به دنبال داشت.

کردی همچنین به برنامه‌های مشوق محور بخش‌های صنعتی و کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مدیریت بار در بخش صنعت به صورت گسترده، متنوع و منعطف تعریف و در عین حال به گونه‌ای تدوین شد که مانع از تعطیلی صنایع شود.

وی ادامه داد: از طریق هماهنگی صورت گرفته با وزارت صمت، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای مدیریت بار بخش صنعت اجرا و باعث شد که نه تنها تولید متوقف نشود، بلکه با رونق تولید، شاهد افزایش ۱۱ درصدی مصرف برق در بخش صنعت هستیم.

کردی افزود: به طور مثال در شهرک‌های صنعتی برنامه به گونه‌ای تدوین شد که تنها یک روز و در فاصله ظهر تا نیمه شب، همکاری صنایع مستقر در شهرک‌ها را با برق داشته باشیم که در این شرایط صاحبان صنایع به راحتی می‌توانستند خود را با برنامه‌های ابلاغ شده منطبق کنند.

مدیرعامل توانیر یادآور شد: برنامه‌های مدیریت بار در هنگام شب اجرا نمی‌شد و صنایع می‌توانستند بدون محدودیت به تولید بپردازند.

کردی همچنین با اشاره به همراهی همه بخش‌ها با برنامه‌های مدیریت بار اظهار داشت: امسال در تاریخ ۲۹ تیرماه با رشد ۳.۴ درصدی نسبت به سال گذشته شاهد رسیدن اوج نیاز مصرف برق به ۶۹ هزار و ۲۷۸ مگاوات بودیم که اگر این هماهنگی‌ها نبود، نمی‌توانستیم نیاز مصرف با این وسعت را پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه امسال در مجموع شاهد رشد ۴.۸ درصدی مصرف انرژی نیز بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: این اعداد وقتی اهمیت خود را نشان می‌دهد که به وضعیت سال گذشته نگاه کنیم.

کردی در خصوص مدیریت بحران در سیلاب اخیر نیز گفت: صنعت برق در مدیریت بحران به بلوغ خوبی رسیده است به طوری که در فاصله بسیار کوتاهی پس از بحران، شبکه‌ها بازیابی شده و مشترکان برقدار می‌شوند.

مدیرعامل توانیر همچنین در خصوص برنامه‌های آینده صنعت برق نیز با تاکید بر این که برق به عنوان زیرساخت زیرساخت‌ها به شمار می‌رود و در همین راستا ما به دنبال آنیم که زیرساخت‌ها برای جهش تولید را فراهم کنیم، اضافه کرد: در برنامه وزیر نیرو احداث ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه دیده شده است که از این میان ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده با صنایع، احداث و ۱۰ هزار مگاوات نیز از نوع تجدیدپذیرخواهد بود که تحولی عظیم در این زمینه به شمار می‌رود.

کردی افزود: با وجود گذشت مدت زمانی کمتر از یک‌سال از تفاهم‌نامه با صنایع، اولین واحد از نیروگاه‌های احداث شده توسط صنایع، امسال در سمنان وارد مدار شده است.

منبع: تسنیم لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر مصرف برق اخبار انرژی اخبار مرتبط افزایش بیش از ۸ درصدی مصرف برق صنایع نسبت به سال گذشته ۱۴۰۱/۵/۱ میزان مصرف برق کشور به حدود ۶۵ هزار مگاوات رسید ۱۴۰۱/۴/۲۵ تا ساعت ۱۸ در مصرف برق صرفه جویی کنید ۱۴۰۱/۴/۲۲ هشدار به افرادی که پیامک مصرف برق دریافت کرده‌اند ۱۴۰۱/۴/۲۱ ترس از رکود اقتصادی نفت را ارزان کرد ۱۴۰۱/۵/۱۴ آمادگی داریم در سریع‌ ترین زمان تولید نفت را به سطوح پیش از تحریم‌ برسانیم ۱۴۰۱/۵/۱۳ آخرین ویدیو ها اولین تصاویر از زنده ماندن یک ملوان، ۱۶ ساعت بعد از غرق شدن قایق + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۱۰:۳۵ نجات لحظه آخری پدر و دختر از یک تصادف مرگبار + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۰۸:۵۳ اطلاعات کارت حافظه شکسته چگونه بازیابی می شود؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۰۰:۱۷ حال و هوای کربلای معلی در شب های محرم + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۰۰:۱۳ آتش سوزی هولناک در میدان خراسان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۳ ۲۳:۱۸ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۰۴ اوج مصرف را بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم ۱۰:۵۷ کرایوتراپی یا سرما درمانی؛ فواید و مضرات ۱۰:۴۲ ۶ راه برای مدیریت دیابت نوع ۲ بدون انسولین ۱۰:۲۲ آیا می توانیم از اطلاعاتمان در اینترنت محافظت کنیم؟ ۱۰:۱۷ تَرک ها و تصاویر «امیرچخماق» پس از سیل ۱۰:۰۱ راه های حذف ایمیل قدیمی بدون از دست دادن اطلاعات ۰۹:۴۷ آپارتمان های ۷۰ متری جنوب تهران چند؟ ۰۹:۳۸ هوای تهران قابل قبول است ۰۹:۳۴ دستمزد پایین باعث زوال سریعتر حافظه می شود ۰۹:۲۴ ترس از رکود اقتصادی نفت را ارزان کرد ۰۹:۲۲ عواقب کم خوابی برای سلامت کودکان ۰۹:۱۸ محدودیت های ترافیکی ایام محرم در جاده های شمال ۰۹:۰۹ جیمز وب تصویری از دورترین ستاره را ثبت کرد ۰۹:۰۵ قیمت طلا به بالاترین رقم طی یک ماهه گذشته رسید ۰۹:۰۲ میلیون ها حساب توییتر در معرض خطر حمله سایبری ۰۸:۵۹ ۸ نکته ای که باید در مورد برخورد سیارک ها با زمین بدانید ۰۸:۴۸ نحوه حذف میانبر‌ها از روی صفحه دسکتاپ در رایانه ۰۸:۴۲ دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور امروز منتشر می شود ۰۸:۳۹ ۵ عادت روزانه برای تقویت سلامت روان ۰۸:۲۷ هشدار هواشناسی؛ احتمال سیلاب ناگهانی در ۱۹ استان ۰۸:۱۴ بیماران زمینه ای، عمده بستری های کرونا در پایتخت / احتمال افزایش موارد بیماری در روزهای آتی ۰۷:۳۰ مقایسه هزینه های سفر زمینی و هوایی به کربلا و نجف ویژه عاشورا و تاسوعای حسینی ۰۷:۲۷ آشنایی با اعمال مخصوص شب هفتم محرم الحرام ۰۲:۴۷ دانلود نوحه و مداحی برای شب هفتم محرم ۱۴۰۱ ۰۱:۴۹ اقدامات ضروری و مهم پس از خرید خودروی صفر ۰۱:۱۶ تست شخصیت؛ چطور می ایستید؟ نحوه ایستادن تان در مورد شما چه می گوید؟ ۰۰:۵۶ راز اصلی زندگی آدم های خوش شانس چیه؟ ۰۰:۴۷ فال ابجد روزانه جمعه ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۳۳ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۲۳ رایزنی مورا و باقری ادامه دارد ۰۰:۱۷ اطلاعات کارت حافظه شکسته چگونه بازیابی می شود؟ + فیلم ۰۰:۱۴ فال حافظ امروز جمعه ۱۴ مرداد ۰۰:۱۳ حال و هوای کربلای معلی در شب های محرم + فیلم ۰۰:۰۹ فال امروز / فال روزانه شخصی ۱۴ مرداد ۲۳:۵۷ چالشی برای خانم ها به نام «سلولیت»؛ + نحوه پیشگیری ۲۳:۵۱ چرخش زمین سریع تر شده است؟ + جزییات ۲۳:۴۶ چه کار کنم تا بهم احترام بذارن؟ ۲۳:۳۹ عجیب ترین جرائمی که زنان در دوره قاجار مرتکب می‌شدند! ۲۳:۲۷ رویکرد ذوب آهن اصفهان، خلق فرصت های ارزشمند از دل تهدیدها است ۲۳:۲۴ نحوه مراقبت از ضروری ترین اکسسوری زنانه! ۲۳:۰۴ چگونه هم یک زن شاغل باشیم هم خانه دار؟ ۲۳:۰۲ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ را چگونه انجام دهیم + آموزش ۲۲:۴۹ ۱۳ قانون برای برخورد اول با خانواده همسر ۲۲:۴۰ بمب استقلالی ها خنثی شد ۲۲:۲۸ شستن صورت در حمام اشتباه است مگر اینکه... ۲۲:۱۷ ۸ خاصیت شگفت انگیز فلفل که نمی‌دانستید ۲۲:۱۱ استایلی که خانم ها را پیر نشان می دهد ۲۲:۰۵ آخرین وضعیت راهها سیزدهم مردادماه ۲۱:۵۴ جاگرنات ۶X۶؛ یک وانت عجیب آخرالزمانی + عکس ۲۱:۵۲ وزیر کشور: همه خسارات سیل جبران می شود اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مصرف برق اخبار انرژی برنامه های مدیریت بار مگاوات نیروگاه درصدی مصرف برق بدون خاموشی هزار مگاوات مصرف برق برنامه ها سال گذشته اوج مصرف ۱۴ مرداد بخش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بخش کشاورزی از ظرفیت‌های خوبی برای مشارکت اختیاری در طرح‌های تشویقی صنعت برق برخوردار است، افزود: امسال برای نخستین بار با موافقت هیات وزیران مقرر شده تا در کنار اختصاص برق رایگان به مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت با طرح‌های مدیریت مصرف همکاری کنند، امکان قرار گرفتن در لیست پاداش مشارکت نیز فراهم شده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که کشاورزان ۸۰ درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه‌های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرح‌های مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه‌های تامین برق از پاداش‌های صنعت برق برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که این میزان بیش از ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: در حقیقت این پاداش، متناسب با ساعاتی که در این طرح مشارکت می‌کنند از ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: در واقع مشترکان کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتور‌های پمپاژ آب، استفاده از تجدیدپدیر‌ها و... از این پاداش‌ها بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم