Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد باباخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفت روز گذشته هشت هزار و۲۱۷ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشت این دانشگاه علوم پزشکی مشهدصورت گرفت که یک هزار و ۱۵۴ مورد از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، اخطار دریافت کردند و یا به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح جامعه ۶۶.۳ درصد، میزان استفاده از ماسک ۳۸.۵ درصد و میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۵۱.۷ درصد است که با توجه به شرایط شیوع کرونا، میزان رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رضایت بخش نیست.

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط فعلی و قرار داشتن شهر مشهد در وضعیت نارنجی کرونایی و نیز افزایش بیماران مبتلا به کرونا، محدودیت‌ها طبق رنگ شهر تغییر می‌کند تا از شیوع گسترده تر بیماری جلوگیری شود.

باباخانی  افزود: در ایام محرم که مردم اقدام به تهیه و پخش نذور و برپایی ایستگاه های صلواتی می‌کنند باید اصول بهداشتی به خوبی رعایت شود تا غذای سالم در اختیار عزاداران قرار گیرد که تاکنون ۱۵۶ مورد بازدید از ایستگاه‌های صلواتی انجام شده است، البته هنوز همه ایستگاه های صلواتی فعال نشده اند و در روزهای آینده از همه ایستگاه ها بازدید خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک مشهد فاصله اجتماعی ماه محرم پروتکلهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک مشهد ویروس کرونا ماسک مشهد فاصله اجتماعی ماه محرم پروتکلهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، گفت: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.


الهام تاجر افزود: شهروندان هنگام خرید کالا‌های سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.


وی گفت: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF