Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ جواد جلالی گفت: نزدیک به ۸ روز را از سیلی که در سطح استان کرمان به ویژه در شهرستان رفسنجان باعث خساراتی به اهالی این شهر و روستا‌ها شد پشت سر گذاشتیم که طی این مدت گروه‌های جهادی در مجموعه بسیج و سپاه در قالب ۵۹۷ جهادگر و ۲۱۵ گروه جهادی در مناطق سیل زده مشغول خدمت رسانی به مردم بودند.

او می‌گوید: بخشی از اقداماتی که گروه‌های جهادی ما در این روز‌ها در مناطق سیل زده به ویژه در شهرستان رفسنجان انجام دادند، به شرح زیر است:

ـ لایه روبی و پاکسازی قریب به ۴۰۰ منزل با استفاده از ۴۶ پمپ کف کش آب و ۳۷ پمپ آب

ـ خدمات دهی به مردم در بحث تخلیه آب و اعزام ۲۳ دستگاه لجن کش برای خدمات رسانی به مردم

ـ استفاده از قریب به ۲۰ دستگاه کارواش برای شست و شوی اسباب و لوازم مردم در مناطق سیل زده

ـ استفاده از ۴۹ دستگاه تانکر آب و ۱۲ تراکتور برای رفع سد معبر و بازگشایی مسیر‌ها

ـ استفاده از ۱۲ دستگاه خودرو‌ی عملیاتی که همکاران ما در توپخانه رفسنجان برای تخلیه افراد گرفتار در سیل و حمل اسباب و اثاثیه منازل آن‌ها به مناطق امن به ویژه در روستا‌های اطراف رفسنجان انجام دادند

ـ استفاده از خودرو‌های سبک برای حمل و نقل

ـ استفاده از ۲ دستگاه لودر برای خدمت رسانی در کنار سایر نیرو‌های خدمت رسان

ـ استفاده از ۲ دستگاه بیل مکانیکی، ۵ دستگاه کامیون و ۳ دستگاه کمر شکن و استفاده از ۲ دستگاه خودروی رفع آلودگی برای برطرف کردن آلودگی‌های بعد از سیل

ـ توزیع ۳۰ هزار غذای گرم در بین مردم مناطق سیل زده و گروه‌های جهادی

ـ  حمل اثاثیه منزل

ـ بازگشایی و پاکسازی معابر و کوچه‌ها

ـ شست و شوی اسباب و اثاثیه منازل

ـ تخلیه آب و پاکسازی منازل، پارکینگ‌ها و زیر زمین مغازه‌ها

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: خدمت رسانی به مردم مناطق سیل زده به همت گروه‌های جهادی بسیج روز‌های پایانی خودش را پشت سر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: مشکلی که در بحث اسکان مردم این مناطق وجود دارد، تامین کانکس برای خانواده‌هایی است که در اثر سیل به طور کامل منزلشان تخریب شده است.

سرهنگ جلالی افزود: قریب به ۵۲ خانه در سیل های اخیر دچار تخریب شده اند که این موضوع از طریق مدیریت بحران استانداری کرمان در دست پیگیری است تا این افراد تا زمان ساخت مسکن مناسب در کانکس اسکان پیدا کنند.

او به همدلی و تعامل بسیار خوب نیرو‌های امدادی، همه دست اندرکاران در ارگان‌های مختلف، گروه‌های جهادی و مردم طی این ایام در مناطق سیل زده استان اشاره و از همه آن‌ها قدردانی کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان همچنین از حضور استاندار و معاونان در مناطق سیل زده و پیگیری مسائل و مشکلات مردم از سوی آن ها  یاد کرد و اظهار امیدواری کرد : بخشی از این مسائل و مشکلات طی کم‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق سیل زده گروه های جهادی مناطق سیل زده گروه های جهادی ـ استفاده استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان از سوی اداره کل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان، طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در شهرستان‌های شهربابک با ۱۵.۱ میلی‌متر و سیرجان با ۱۳.۱ میلی‌متر ثبت شده است و پس از آن بافت با ۷.۳ میلی‌متر، زرند با ۶.۶ میلی‌متر، رفسنجان با ۳.۹ میلی‌متر، لاله‌زار با ۲.۵ میلی‌متر و انار با ۱.۸ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند.

طبق این اطلاعیه ناپایداری‌های جوی تا فردا در استان به صورت افزایش ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق مستعد ادامه دارد و بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه غربی و برخی مناطق مرکزی است و از روز یکشنبه جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749997

دیگر خبرها

  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند