Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، با بیان اینکه مجالس حسینی انسان را فسادستیز، عدالت‌خواه و عدالت‌محور تربیت می‌کند، گفت: تولیدی زیارت عاشورا و مجالس عاشورایی این است که باید خود را مهیای یک اتفاق بزرگ یعنی تحقق عدالت در جامعه بشری و فسادستیزی کنیم.

آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم روز هفتم ماه محرم که در صحن حرم حضرت فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا(ع) در رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله خونخواهی و انتقام در طول تاریخ نسبت به ظلم و جریان باطل و کفر انجام شده است، گفت: همانطور که به خونخواهی امام حسین(ع) اشاره شده، محبت و مودت نسبت به سیدالشهدا(ع) نیز برای سعادت انسان واجب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه دشمنان دین، می‌خواهند خدا از زندگی بشر حذف شود، تصریح کرد: خدا اگر در حیات بشر حضور نداشته باشد، زندگی بی معنا می‌شود.

وی با طرح این سوال که اگر دین و پیامبران نبودند، فتوای عقل نسبت به ظلم در جامعه چه بود؟، اظهار کرد: عقل نظری نسبت به ظلم، فتوای به قبح و زشتی می‌کند؛ عقول بشر، عدل را نیکو و ظلم را قبیح می‌دانند.

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: عقل عملی نیز در مقابل رواج ظلم در جامعه، علاوه بر زشت دانستن آن، تاکید دارد که به وقتش باید در میدان حضور پیدا کرد و با ظلم مقابله نمود.

وی اضافه کرد: فطرت آدمیان هم حکم می‌کند که در مقابل ظلم بایستیم ولی دین در این زمینه می‌گوید که هرگونه مقابله باید برای رضای خدا باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ظلم اگر در جامعه رها باشد، بشریت هیچ وقت رنگ سعادت را نمی‌بینند، تصریح کرد: عقلای عالم در مقابل جنایاتی مثل قتل، تجاوز، دزدی و... مجازات مختلفی را در نظر گرفته‌اند چون اگر تجاوزگری و دزدی در جامعه رها باشد، امنیت از بین می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه بعضی‌ها مثل داعش که مدعی دین هستند، کودکان را از بدو تولد با واژه کشتن تعلیم می‌دهند، اظهار کرد: در همه جای دنیا برای کسانی که جنایت کرده و در مسیر باطل هستند، دادگاه و احکامی مشخص شده است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه جلوی ظلم را گرفتن یک امر عقلی است، اظهار کرد: نظام سلطه دنبال این است که ظلم را رواج داده و بشریت را به بردگی بگیرد ولی مکتب عاشورا ما را برای مقابله با این رویکرد، تربیت می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با بیان اینکه کسی که مسئولیتی بر عهده دارد، باید مورد پرسش و بازخواست قرار گیرد، تصریح کرد: کسی حق ندارد پول ملت را به عنوان حقوق بگیرد ولی مردم را معطل کند.

وی با اشاره به اینکه هر کس، کار خود را به طور کامل انجام دهد، مملکت آباد می‌شود، تاکید کرد: کسی که کار مردم را به تاخیر می‌اندازد، مجرم است و باید پاسخگو باشد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه دین اسلام تاکید دارد که هرگونه جهاد و مقابله با ظلم باید تنها برای رضای خدا باشد، تصریح کرد: هر کار برای خدا، زندگی را معنا می دهد؛ همانطور که نماز و ایمان برای خداست، جنگ و خونخواهی نیز باید برای خدا باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تولیدی زیارت عاشورا و مجالس عاشورایی این است که باید خود را مهیای یک اتفاق بزرگ یعنی تحقق عدالت در جامعه بشری و فسادستیزی کنیم.

به گفته دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجالس حسینی انسان را فسادستیز، عدالت‌خواه و عدالت‌محور تربیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید به تکلیف خود نسبت به امام عصر(عج) یعنی خودسازی، دگرسازی و زمینه‌سازی توجه کند، خاطرنشان کرد: ما باید در مجالس حسینی، «اهل» شویم؛ هر چه به اهل بیت(ع) نزدیک‌تر شویم، «اهلیت» ما بیشتر می‌شود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه والدین باید برای فرزندان خود دعا کنند، تصریح کرد: یک فرزند اهل در خانواده می‌تواند تحول ایجاد کرده و باقیات صالحات پدر و مادر شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ما باید از اراده خودمان استفاده کرده و خود و فرزندان و نوه‌های خود را اهل بار بیاوریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با تاکید بر آموختن، یادگیری و عمل به درسنامه زندگی امام حسین(ع)، ابراز کرد: همه محبین اهل بیت(ع) می‌توانند، «اهل» باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مجالس عزاداری امام حسین ع دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ع آیت الله رمضانی مجالس حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد

به گزارش خبرنگار حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین علی خورشیدی امام جمعه بیجار در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت همگی به رعایت تقوا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، با اشاره به اهمیت درباره تعلیم و تربیت؛ اظهار داشت: خداوند متعال در سوره مبارکه بقره آیه ۱۵۱ می‌فرماید «كَما أَرسَلنا فيكُم رَسولًا مِنكُم يَتلو عَلَيكُم آياتِنا وَيُزَكّيكُم وَيُعَلِّمُكُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَيُعَلِّمُكُم ما لَم تَكونوا تَعلَمونَ» در میان شما رسولی از خودتان فرستادیم که همواره آیات ما را بر شما می‌خواند و شما را از هر نوع آلودگی ظاهری و باطنی پاک و پاکیزه می‌کند و کتاب و حکمت به شما می‌آموزد و آنچه را نمی‌دانستید به شما تعلیم می‌دهد، لذا یکی از اهداف بعثت انبیا تعلیم و تربیت بندگان بوده است.

وی با بیان اینکه تکامل وجودی انسان جز با علم و عمل حاصل نمی‌شود، تصریح کرد: پیامبران هم خرد و بینش انسان‌ها را رشد می‌دهد و هم عمل او را به درستی پرورش داده و متناسب با بینش صحیح و حق پرورش می‌دهند.
 
حجت الاسلام خورشیدی عنوان کرد: از آیه ۱۵۱ سوره بقره این گونه استفاده می‌شود که گام اول در هدایت انبیا نمایاندن آیات و نشانه‌های الهی به بندگان است تا زمینه تربیت اخلاقی فراهم شود و سپس دستورات دینی و راه فرزانگی و حکمت به آنان آموخته شود.
 
امام صادق علیه السلام علوم الهی را بسط و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت نمود
 
امام جمعه بیجار یادآور شد: امام صادق علیه السلام می‌فرماید: خداوند پیامبران را مژده رسان و بیم دهنده مبعوث نمود تا بندگان پروردگار بشناسند؛ آیه شریفه 151 سوره بقره چند پیام مهم دارد که اولاً رهبری موفق است که از خود مردم در میان مردم و همزبان مردم باشد پیام دوم اینکه تزکیه بر تعلیم مقدم است پیام سوم آموزش دین محور اصلی است و آموزش‌های دیگر در مراحل بعدی است پیام چهارم انسان برای شناخت بسیاری از حقایق نیازمند وحی است.
 
وی شهادت امام صادق علیه السلام را محضر امام زمان ارواحنا فداه و رهبر فرزانه انقلاب و همه محبین و دوستداران حضرت تسلیت عرض گفت و افزود: از شاخص‌ترین ویژگی عصر ولایت و امامت امام صادق علیه السلام تولید علوم الهی بود که بعد از رحلت پیامبر مکرم اسلام تعمداً و غفلتاً از بین رفته بود.
 
حجت الاسلام خورشیدی بیان داشت: امام صادق علیه السلام علوم الهی را بسط و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت نمود؛ حضرت در یک حدیث شاخص و مهمی که بیانگرحال و روز الان ماست می‌فرماید: گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را نامطلوب می‌سازد امانتداری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به سطوح می‌آورد؛ این روایت سه جنبه مهم برای حیات اجتماعی را خاطرنشان می‌سازد اول اخلاق اجتماعی مردم را تغییر می‌دهد اگر قدرت خرید مردم پایین باشد و پدیده گرانی رفتار اقشار جامعه را عوض می‌کند دوم گرانی‌ها امانتداری را از بین می‌برد در فرهنگ روایی امانت داری معنای وسیعی دارد یکی از مصادیق امانتداری رعایت حقوق اجتماعی است نقطه مقابل امانت خیانت است سومین پیامد خطرناک گرانی در جامعه این است که مردم را از فشار و سختی به سطوح می‌آورد افکار عمومی تحریک پذیر می‌شود و اعصاب جامعه به هم می‌ریزد دولتمردان باید به فکر مردم باشند به فکر معیشت مردم باشند.
 
جنگ ترکیبی دشمن یک رویداد با برنامه بلند مدت است
 
امام جمعه بیجار با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن متذکر شد: مطالب و گفتاری درباره عفاف و حجاب که به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک چالش تحمیلی است، دشمن تمام قد برای نجات منافع خود در امت اسلام و بخصوص ایران اسلامی به مقوله حجاب حمله کرده است، فتنه و جنگ ترکیبی یک رخداد اتفاقی نیست، بلکه یک رویداد با برنامه حداقل ۱۰ ساله بود که از دهه ۹۰ شروع کرده و رهبر معظم انقلاب مدت‌ها قبل هشدارهای لازم را داده بودند.
 
وی اضافه کرد: تمدن منحط غربی دو نوع تهاجم فرهنگی دارد یکی تهاجم فرهنگی خارج از تمدن خودش و دوم تهاجم فرهنگی داخلی غرب به جامعه زنان خودش هم شبیه خون فرهنگی انحطاط برهنگی و آسیب‌های اجتماعی خسته شدند موجی از حجابخواهی در غرب به واقعیت تبدیل شده و حجاب را پناهگاه خود می‌دانند اما دولت فرانسه و غرب و سرمایه‌داران قانون منع حجاب تصویب کردند و از ورود دختران محجبه به مدارس جلوگیری می‌کنند مثل همیشه از مردم خانواده‌ها می‌خواهند نسبت به این موضوع حساس باشند.
 
اردیبهشت، ماه نکوداشت علم و فرهنگ است
 
حجت الاسلام خورشیدی در پایان خاطرنشان کرد: اردیبهشت، ماه نکوداشت علم و فرهنگ است بهترین فرصت و ایام برای احترام معلم و عالم است؛ حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: هرکه دانشمندی را احترام کند خدا را احترام کرده است این موضوع دارای دو محور است اول گرامی داشت اهل علم که پیامبر مکرم اسلام می‌فرماید هر که به استقبال دانشمندان رود مرا استقبال کرده است؛ دوم برتری جایگاه و موقعیت عالمان است بر عابدان و حکمت برتری در این است که شیطان در میان مردم بدعت می‌گذارد و دانشمندان به آن پی می‌برند اما عابد سرگرم عبادت خود است به بدعت توجهی ندارد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • تجمع نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم غزه و جنبش دانشجویی عدالت‌ خواه جهان
  • تجمع نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم غزه و جنبش دانشجویی عدالت‌خواه جهان
  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند
  • مسابقات فوتسال در شبانکاره برگزار شد
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • نامه سرپرست دانشگاه گیلان به ۳۸ نفر از روسای دانشگاه های آمریکا