Web Analytics Made Easy - Statcounter

او با اشاره به فضیلت دعای شب جمعه امام علی (ع) و استناد به سوره مبارکه قدر، گفت: ملائکه در دل‌های پاک که سرشار از محبت خدا باشد، رفت و آمد دارند؛ ائمه‌اطهار (ع) و نبی مکرم اسلام (ص) مصداق این دسته هستند؛ آنان دل‌های‌شان مقصد محبت خدا بود که نقطه وصل و ارتباط ما با خداوند نیز شدند.

حجت الاسلام دولابی، وجود حضرات و کلام مبارک آن‌ها در قالب دعا را مایه آگاهی انسان‌ها دانست و ادامه داد: خاصیت دعا‌ها این است که به زندگی انسان جهت می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خواسته یا درخواست آن چیزی است که برای ما مهم است، افزود:زندگی همواره بر اساس خواسته‌های مهم ما شکل می‌گیرد. به طور مثال اگر کسی طالب ساختن مسکن باشد همه فکر او برای تحقق این هدف خواهد بود. در نتیجه اقدامات هر کس در راستای همان خواسته است.

او با بیان اینکه دعا‌ها خاصیت‌شان این است که به ما یاد می‌دهد که چگونه زندگی کنیم و چه چیز برای‌مان مهم باشد، گفت: وقتی امیرالمومنین (ع) در مناجات خود می‌فرماید: «خدایا کاری کن که سخنم بوی تو را بدهد»، یعنی اینکه‌ای بنده، این خواسته برایت اولویت باشد، به دنبال تقرب الهی باش، اگر چه خواسته‌های دنیوی در جایگاه خودش ضروری است، ولی باید مقصد ما در این جهات یعنی تقرب الهی باشد.

او با تاکید بر اینکه باید در شگفتی‌ها و آیات الهی تامل و تدبیر کنیم، افزود: یک معلم اگر محبت خدا را مقصد قرار دهد تدریس‌اش نیز رنگ و بوی خدا را پیدا می‌کند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توحید مفضل امام صادق (ع) که درباره اسرار آفرینش است، ادامه داد: معلمان و مدرسان در تدریس خود از توحید و شناخت شگفتی‌های آفرینش که در تمام اطراف خود شاهد آن هستیم، صحبت کنند. هر کس که به شناخت از شگفتی‌های عالم برسد، عمل و زبانش رنگ و بوی خدایی خواهد داشت.

او با تاکید بر ساماندهی و حرکت زندگی به سوی مقصد الهی، گفت: روایتی است که خداوند در شب‌های جمعه در کربلا هبوط می‌کند، این به آن مفهوم است که خدا توجه ویژه‌ای در این شب به زائران امام حسین (ع) دارد. در این ایام ویژه که شب دعا و شب توجه است، خداوند متعال نگاه رئوفانه‌ای به بندگانش دارد.

این کارشناس دینی با اشاره به فضلیت زیارت عاشورا و ۱۰ دعای منتخب از این زیارت، بر حرکت در این مسیر تاکید و افزود: «اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیایَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتی مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»، یعنی پروردگارا مرا به آیین محمد و آل اطهارش زنده بدار و رحلتم را به آن آیین بمیران؛ این باید خواسته ما باشد.

او با بیان اینکه باید ائمه‌اطهار (ع) و امام حسین (ع) را الگوی خود قرار داده و تلاش کنیم زندگی‌مان شبیه زندگی پیامبر (ص) و آل ایشان شود، ادامه داد: زنان باید حضرت زهرای مرضیه (س) و زینب کبری (س) را الگوی خود قرار دهند. جوانان از علی‌اکبر (ع) و ابوالفضل العباس (ع) و نوجوانان از حضرت قاسم (ع) الگو گرفته و زندگی خود را بر اساس رهنمود‌های این بزرگواران تنظیم کنند.

حجت الاسلام دولابی با تاکید بر اینکه زندگی خود را بر اساس فرهنگ غربی یا افرادی که فرسنگ‌ها با اهل‌بیت عصمت و طهارت فاصله دارند، قرار ندهیم، افزود: در هر اقدامی که انجام می‌دهیم فکر کنیم که ائمه اطهار (ع) در این موقعیت چه می‌کردند، در این ایام سخت مشکلات اقتصادی که برخی از آب گل‌آلود ماهی گرفته و سوءاستفاده کردند، نمی‌توانند ادعا کنند که در مسیر ائمه (ع) قرار دارند.

او با استناد به روایتی از امام صادق (ع) درباره فردی که از تجارت خود سود بیشتری را به علت کمبود یک کالا کسب کرده بود، افزود: این حضرت به آن شخص گفت که این گونه پول‌ها از گلوی ما پایین نمی‌رود؛ چرا که گران‌فروشی برای کسب سود بیشتر آن هم در شرایطی که مومنان نیازمند هستند، خلاف موازین شرع و گناهی بزرگ است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر می‌خواهیم زندگی‌مان شبیه زندگی پیامبر (ص) و آل ایشان باشد باید در پوشش، عمل و رفتارمان هویدا باشد، گفت: باید قدردان این ایام که نعمتی برای‌مان است، باشیم. در کشور جمهوری آذربایجان کسی حق اینکه بر درب منزل پرچم بزند یا آشکارا عزاداری کند، ندارد، اما شاهد هستیم که این روز‌ها در همه جای شهر رنگ و بوی حسینی گرفته، ولی مسئله اینجا است که آیا این حس و ارادت بعد از محرم نیز ادامه خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه لباس، غذا و سبک زندگی‌های‌مان نباید متاثر از غرب باشد، گفت: باید سبک زندگی مومنانه داشته باشیم.

او با اشاره به پوشش و حجاب زینبی زنان و جوانان، گفت: ما در زیارت عاشورا از خدا می‌خواهیم که مرگ‌مان نیز همان‌گونه باشد که آل محمد (ص) از این عالم سفر کردند. ائمه در هنگام مرگ مشغول مناجات با خدا و در اوج سلوک معنوی بودند؛ خدا نکند که در هنگام پرواز، رسوا شویم. کسی که یک عمر برای دنیا دویده و به خاطر مسائل دنیوی برای امام حسین (ع) سینه زده، نمی‌تواند انتظار این را داشته باشد که لحظه آخر با نام سیدالشهدا (ع) به عالم باقی سفر کند.

حجت الاسلام دولابی با بیان اینکه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، ائمه را الگوی خود در زندگی قرار داده و همواره زندگی پاک همانند شهدا داشت، افزود: امام حسین (ع) در لحظه‌های آخر با خداوند راز و نیاز می‌کرد و می‌فرمود که خداوندا راضی‌ام به رضای تو و در این بلا و امتحان صبر می‌کنم؛ می‌بینید همان طور که زندگی می‌کنیم، خواهیم مُرد، نمی‌شود که انتظار داشت بعد از این همه دروغ، افترا، توهین و ... انتظار پایان حسینی داشته باشیم.

او با اشاره به تقرب الهی امام حسین (ع)، ابراز کرد: حضرت قاسم (ع) آن دلربایی، منش و رفتار پاک امام حسین (ع) را درک کرده بود، در میدان اشعاری خواند که رعشه بر تن دشمنان انداخت، خود را حافظ عمویش خواند، اما دشمن ملعون از جنگ تک به تک می‌ترسید و با لشکری به سمت آن حضرت هجوم آورد و ایشان را به شهادت که آرزوی قلبی‌اش بود، رساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین (ع) در دل‌ها رسوخ کرده است، گفت: خُزیمه کوفی، در شبانگاه سوم محرم برای مذاکره از طرف عمر بن سعد به اردوگاه امام حسین (ع) آمد، اما دید امام حسین (ع) جذب منش و رفتار و دل‌ربایی آن حضرت شد، با جدا شدن از سپاه کوفه به اباعبدالله (ع) پیوست و در حمله اول به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عاشورای حسینی مجلس خبرگان رهبری مجلس خبرگان رهبری امام حسین رنگ و بوی شگفتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه

دریافت 54 MB کد خبر 6089193

دیگر خبرها

  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود