Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع رسانه‌ای از حضور هزاران تن از حامیان جریان صدر عراق در منطقه سبز بغداد برای برپایی نماز جمعه در این منطقه خبر دادند.

به گزارش ایران اکونومیست، روزنامه القدس العربی امروز (جمعه) اعلام کرد که هزاران تن از حامیان جریان صدر برای برپایی نماز جمعه در منطقه سبز بغداد آماده می‌شوند.

طبق این گزارش، حامیان جریان صدر از چند ساعت قبل وارد منطقه سبز شده و شماری نیز همچنان درحال ورود به این منطقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهروندان عراقی درحالی برای برپایی نماز جمعه در منطقه سبز بغداد آماده می‌شوند که شماری از حامیان جریان صدر هفت روز است که در اعتراض به تحولات و بن‌بست سیاسی در کشورشان در ساختمان پارلمان تحصن کرده‌اند.

علی‌رغم گذشت حدود ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، اما احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور موفق به توافق برای تعیین رئیس جمهور و نخست‌وزیر نشده‌اند و گزینه انحلال پارلمان تازه تشکیل شده و برگزاری مجدد انتخابات پس از تظاهرات و ناآرامی‌های روزهای اخیر در بغداد به عنوان گزینه جدی برای خارج کردن عراق از بن‌بست سیاسی مطرح شده است.

هزاران تن از طرفداران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق عصر دوشنبه تحت عنوان «حمایت از مشروعیت» در بغداد تظاهرات کردند. در مقابل، حامیان جریان صدر در چند استان عراق به خیابان‌ها آمدند.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که عراق شنبه شاهد ناآرامی و تظاهرات حامیان جریان صدر در بغداد بود و معترضان با ورود به منطقه سبز بغداد وارد ساختمان پارلمان شدند و همین مسئله منجر به تعویق جلسه پارلمان شد.

در روزهای اخیر بعد از انتخاب محمد شیاع السودانی، از سوی چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (بجز صدر) برای نامزدی نخست وزیری عراق، طرفداران مقتدی صدر در مخالفت با این نامزدی به خیابان‌ها آمده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جریان صدر ، بن بست سیاسی در عراق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جریان صدر بن بست سیاسی در عراق برای برپایی نماز جمعه حامیان جریان صدر منطقه سبز بغداد هزاران تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   حجت‌الاسلام حسن اسماعیلی در سفر به شهرستان نقده و شهر محمدیار و در دیدار با مسئولین این منطقه بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت افزایش حضور مردم در فریضه الهی نماز جمعه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه به عنوان سنگر اسلام و انقلاب، افزود: حضور در نماز جمعه علاوه بر واجب شرعی، فرصتی برای وحدت و همدلی مسلمانان و همچنین تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نماز جمعه باید به عنوان یک فریضه واجب و ضروری در بین مردم نهادینه شود، گفت: مسئولین و متولیان امر باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نماز جمعه تلاش کنند.

اسماعیلی همچنین از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان نماز جمعه محمدیار قدردانی کرد و از آن‌ها خواست با توجه به گسترش شهر و ازدیاد جمعیت، از هم اکنون برای جانمایی و احداث مکانی مناسب برای برگزاری نماز جمعه در آینده برنامه‌ریزی کنند.

دیگر خبرها

  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • گسترش اعتراضات حامیان فلسطین در اروپا
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند