Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد علم‌الهدی گفت: سرنوشت این عالم ربانی که مظلومانه در اثر بروز یک جریان انحرافی در انقلاب مشروطیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد، باید مورد تبیین قرار بگیرد، زیرا در غیر این صورت، ممکن است حتی جریان‌های انقلابی اصیل جریان هم قابل تحریف باشد.

فرجام انقلاب‌های سه‌گانه اسلامی

او افزود: پس از فتوای تحریم تنباکو توسط آیت‌الله شیرازی و شکست توطئه نابکارانه انگلیس‌ها در استعمار اقتصادی کشور، سه حرکت انقلابی در کشور صورت گرفت؛ یکی انقلاب مشروطیت بود که به‌عنوان یک انقلاب ضداستبداد، به فرمان مرجع تقلید شیعیان در آن زمان، مرحوم آیت‌الله خراسانی آغاز شد و با حمایت سه عالم بزرگ وقت، حضرات آیات بهبهانی، سیدمحمد طباطبایی و شیخ فضل‌الله نوری انقلاب مشروطیت در کشور قوام یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: انقلاب دوم، مسئله نهضت ملی مقابله با انگلیس‌ها در جریان ملی شدن صنعت نفت بود که با حمایت و فداکاری مرحوم آیت‌الله کاشانی و رهبری دکتر مصدق، این نهضت هم توانست در ابتدا به دستاورد‌های مهمی دست پیدا کند. انقلاب سوم هم انقلاب مقدس اسلامی است که برخلاف دو انقلاب پیش از خود، تا به امروز استمرار یافته و بیش از ۴۳ سال است که در مسیر موفقیت و پیشرفت حرکت می‌کند.

علم الهدی بیان کرد: انقلاب مشروطیت به انحراف مبدل شد و اگرچه مردم تصمیم گرفتند که جریانی منطبق با اسلام و قرآن را ایجاد کنند، جریان‌های ناپاک انقلاب را به‌گونه‌ای منحرف کردند که به جای قرآن، قانون اساسی بلژیک در مجلس شورای ملی تصویب شد. در این هنگام بود که وقتی مرحوم شیخ فضل‌الله نوری با این انحراف مواجه شد، با آن مخالفت کرد و فرجام او به جایی رسید که این عالم مجاهد به مخالفت با مشروطیت متهم شد و درنهایت هم به شهادت رسید.

او تصریح کرد: انقلاب دوم، نهضت ملی شدن صنعت نفت بود که با تشکیل حکومت ملی ادامه پیدا کرد، اما آن هم با کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد شکست خورد که دلیلی جز فاصله گرفتن مردم نداشت و مردم هم به این خاطر از نهضت فاصله گرفتند که از ۳۰ تیر تا ۲۸ مرداد، آیت‌الله کاشانی از جریان نهضت کنار گذاشته شد و مردم که مشاهده می‌کردند که دیگر یک مرجع تقلید در صدر امور نیست، نهضت را به‌گونه‌ای ترک کردند که در ۲۸ مرداد، آمریکایی‌ها توانستند حکومت ملی را به کل سرنگون کنند و محمدرضا پهلوی را که مزدور خودشان بود، دوباره به عرصه امور برگردانند.

ولایت‌فقیه و مردم، دو مزیت اساسی انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: انقلاب اسلامی به این خاطر استمرار پیدا کرده که اولاً در رأس آن یک مرجع تقلید قرار دارد و ثانیاً مردم همراه با آن هستند و این نهضت استمرار خواهد داشت مادامی‌که این دو عنصر در آن نقش‌آفرین باشند.

علم الهدی اظهار کرد: در طول تاریخ، هر جا مردم آمدند و در میدان اثرگذار بودند، توانستند تا خواست و اراده خود را به ثمر بنشانند. اساساً تمام مظالمی هم که در عاشورا بر اولیای الهی و امام معصوم (ع) پیش آمد، به خاطر فاصله گرفتن امت از ولایت بود.

او افزود: شبث ابن ربعی یک نمونه از امضاکنندگان عهدشکن کوفی بود، اما باید دقت داشت که او از جنگاوران صفین بود و حتی در سپاه امیرالمؤمنین (ع) با معاویه می‌جنگید، اما مردم کوفه در نهایت به این دلیل از امام زمان خود رویگردان شدند که دنیای خود را حفظ کنند، زیرا می‌دانستند که اگر خودشان حسین‌ابن‌علی (ع) را به شهادت نرسانند، دستگاه حکومت بنی‌امیه آنان را به سخت‌ترین شیوه مجازات خواهد کرد. به همین خاطر، مردمی که نامه نوشتند و امام حسین (ع) را دعوت کردند، کار را به جایی رساندند که شمار لشکریان عمر سعد به ۱۲۰ هزار جنگاور رسید و فرماندهی این لشکر هم در دست امثال شبث بن ربعی بود که حتی تا ذبح کودک شش‌ماهه، دست از جنایت خود برنداشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: از خداوند متعال می‌خواهیم که توفیق سربازی در رکاب امام زمان (عج) را نصیب و روزی ما بگرداند و در مسیر عمل به تکالیف فردی و اجتماعی خود، برخلاف کوفیان عهدشکن در تاریخ خوش‌نام و در محضر اولیای الهی روسفید باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهضت ملی انقلاب اسلامی سخنرانی امام جمعه انقلاب مشروطیت خراسان رضوی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه جمعه در مراسم شب شهادت امام جعفر صادق (ع) که در مسجد امام حسن مجتبی (ع) لنگرود با اشاره به اینکه مساجد سنگر دین است، اظهار کرد: دینداری و ترویج مفاهیم قرآنی در مساجد آموزش داده می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بیش از ۳۷ هزار حدیث از امام صادق (ع) نقل شده است، افزود: ایشان در زمان حیات خود حدود ۴ هزار شاگرد در علوم مختلف تربیت کردند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه ترویج معارف شیعی را مرهون نهضت علمی امام صادق (ع) هستیم، اضافه کرد: امام صادق (ع) در زمان خود با انحرافات فکری و بدعت‌گذاری‌های گوناگونی مقابله کرد.

وی در پاسخ به شبهه «هر پرچمی که قبل ظهور برافراشته شود باطل است»، تصریح کرد: اینکه این حدیث متعلق به چه دوره‌ای است و یا آن پرچم چه باشد مهم است؛ آیا پرچم حق است یا باطل؟ نظام اسلامی در راستای تحقق امر ظهور و تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) تشکیل شده و حرکت می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه برای برپایی حکومت حضرت مهدی (عج) باید مقدمات آن وجود داشته باشد، اضافه کرد: ظلم‌کردن و پذیرفتن ظلم در اسلام جایگاهی ندارد و اسلام به کسی اجازه ظلم کردن و ظلم پذیرفتن را نمی‌دهد.

جغرافیای جبهه مقاومت امروز تا آمریکای لاتین گسترش یافته است

وی با تاکید بر اینکه در برابر ظلم به کودکان غزه باید اعلام انزجار کنیم، گفت: اعتراضات امروز در آمریکا با حضور گسترده دانشجویان و اساتید برای حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، نمایانگر بیداری وجدان بشری است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی می‌تواند مقدمه ظهور انقلاب اسلامی و جهانی حضرت مهدی (عج) باشد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین امانت برای ما است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در کانادا و کشورهای اروپایی و آمریکایی، مکتب حسینی (ع) و گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است، اضافه کرد: ادبیات رئیس جمهور و مردم ونزوئلا، ادبیات انقلابی امامین انقلاب اسلامی است؛ جغرافیای جبهه مقاومت امروز توسعه پیدا کرده و تا آمریکای لاتین گسترش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به عنوان قدرت منطقه است و بعد از انجام عملیات «وعده صادق» امروزه جز بازیگران قدرتمند در عرصه جهانی مطرح است، افزود: عملیات «وعده صادق» گوشمالی بزرگی برای رژیم صهیونیستی بود و البته کسی جرأت حمله به رژیم صهیونیستی را نداشت که این موضوع نشان دهنده قدرت انقلاب اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح کرد: امروز، وجدان بیدار بشری در برابر جنایات غزه ساکت نخواهد نشست و کسی فکر نمی‌کرد در مهد مدعی آزادی، دانشگاهیان این چنین به میدان بیایند.

آیت الله رمضانی گفت: بهترین ملت را در دنیا داریم و مردم ایران با همه سختی‌ها در حوزه‌های اقتصادی، مشکلات را تحمل کرده‌اند؛ مسؤولیا باید دوران خدمت را زمان طلایی بدانند و با تلاش مضاعف، کوتاهی‌ها را جبران نمایند.

کد خبر 6096068

دیگر خبرها

  • سه جریان مخالف استاد مطهری
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد