Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:02:24 GMT

امام جمعه کرمانشاه: تبلیغ محرم، تبلیغ دین و منطق است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۸۰۴۹

امام جمعه کرمانشاه: تبلیغ محرم، تبلیغ دین و منطق است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع کرمانشاه، افزود: این عاشورا و تاسوعا خیلی چیزها به ما یاد داده است بطوریکه رییس جمهور ما یک ساعت و ۲۰ دقیقه با رییس جمهور فرانسه گفت و گو می‌کند و می‌گوید که ما از مواضع خود در برجام کوتاه نمی آییم و یا وقتی حاج قاسم می‌گوید که داعش باید نابود بشود و می‌شود، نشان از اقتدار جمهوری اسلامی که برگرفته از محرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: آن زمان حزب توده به پشتیبانی شوروی در کشور خیلی قدرتمند بودند اما اعضای هیات رییسه شوروی اعتراف کردند که ما هر چه تلاش و فعالیت سیاسی می‌کنیم، یک محرم و صفر آنها را بی نتیجه می‌کند لذا حاج قاسم فرمود که ما ملت امام حسینیم و ما هم باید در حفظ و نگه داری از این میراث تمام تلاش خود را به کار بگیریم.  

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) از شهادت خانواده، برادران، فرزندان و یارانش اطلاع داشت، افزود: سیدالشهدا از تمام وقایع دشت کربلا اطلاع داشت اما برای حفظ دین اسلام و برای اینکه امروز ما بتوانیم در مسجد جامع کرمانشاه نماز جمعه بخوانیم، به شهادت رسید.  

آیت الله علما بر مدیریت باطن بنا به دستورات سیدالشهدا تاکید کرد و در ادامه اظهار داشت: ایشان تا لحضه آخر حیاتشان مدافع دین اسلام و اخلاق بودند و آن زمانی که این دو را در خطر دیدند، برای شهادت در این راه آماده شدند لذا امروز هم جوانان بدانند در انتخاب همسر حتما دین و اخلاق را مدنظر قرار دهند چراکه سایر مشکلات حل خواهد شد.  

امام جمعه کرمانشاه ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار افزود: مقام معظم رهبری بارها بر جهاد تبیین تاکید کردند لذا همه خبرنگاران و تریبون داران باید برای تبیین واقعیت های اسلام و انقلاب تلاش کنند تا نسل جوان هم در جریان این موضوعات قرار بگیرند.  

برچسب‌ها کربلا کرمانشاه جمهوری اسلامی عاشورا امام حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا کرمانشاه جمهوری اسلامی کربلا کرمانشاه جمهوری اسلامی عاشورا امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد

 ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، با تبریک روز معلم، اظهار کرد: خداوند جایگاه والایی برای علم، علم‌آموزی و عالم قرار داده است.

امام جمعه سنندج افزود: خداوند از سینه معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد و در روز قیامت خداوند مرکب عالمان و دانشمندان را همراه و همتراز با شهدا قرار داده است.

وی اضافه کرد: علما و معلمین از چنان جایگاهی برخوردار هستند که پیامبر مکرم اسلام در مورد آنها می‌فرمایند نزدیک‌ترین افراد در جامعه بشری به پیامبری اهل علم هستند.

امام جمعه سنندج همچنین با تبریک روز بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی، ابراز امیداری کرد، بسیجیان همواره در مسیر ارزشمند خدمت به مردم سربلند و ثابت قدم باشند.

ماموستا رستمی در ادامه با بیان اینکه خدمت به جامعه مهمترین اصل در دین اسلام است، عنوان کرد: احساس مسئولیت، تعامل با جامعه، امانت‌داری و تلاش در مسیر توسعه و آبادانی از دستورات دین اسلام است که پیامبر مکرم هم همواره بر آن تاکید فرموده‌اند.

وی اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام در ترویج دین اسلام خشکاندن ریشه‌های شرک در دوران جاهلیت سخت‌ترین شرایط را به جان مبارک خریدند و چراغ دین اسلام را که هرگز و در هیچ زمانی خاموش شدنی نیست روشن نمود و جامعه بشریت را از جهل و نادانی نجات داد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام تمام توان خود را برای ضربه زدن به اسلام و ارزش‌های دینی بکار گرفته و در این راستا بانوان را بیش از سایر اقشار جامعه هدف توطئه‌هایشان قرار داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • تلاش رژیم صهیونیستی برای نشان دادن یک چهره متمدن از خود بی نتیجه است
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم