Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه شاهرود به نقش رسانه‌ها در شکل گیری حوادث در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: دشمنان با شایعه پراکنی به امام حسین (ع) اتهامات عجیبی زدند تا جایی که ایشان را خارج شده از دین رسول خدا(ص) معرفی کردند.

وی ادامه داد: در گام بعد زمانی که چندهزار نفر از مردم کوفه با مسلم بن عقیل بیعت کردند، دشمنان با دروغ مردم را ترساندند و آن ها نیز مسلم را تنها گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه شاهرود تأکید کرد: امروز هم در جنگ رسانه‌ای قرار داریم و دشمنان موفقیت‌های کشور را وارانه جلوه می‌دهند، پیروزی‌های ما را شکست و نقاط قوت ما را نقاط ضعف تداعی می‌کنند.

امینی با طرح این پرسش که برای تکرار نشدن حادثه عاشورا و نترسیدن از تهدیدها چه باید کرد، یادآور شد: مهمترین راهکار آموختن سواد رسانه است، چرا که اگر در زمان امام حسین (ع) نیز سواد رسانه وجود داشت، مردم به هر حرفی گوش نمی‌کردند و شاید امام معصوم (ع) به این شکل شهید نمی‌شدند.

وی با بیان اینکه در اطراف کشور ما همچون عراق و افغانستان رسانه حکومت‌ها را تغییر داد، تصریح کرد: جنگ رسانه‌ای کاری کرد که مردم دنیا قبول کردند عراق سلاح کشتار جمعی دارد و بعد از ۲۰ سال هم گفتند، دروغ بود.

امام جمعه شاهرود همچنین با اشاره به اینکه امام حسین (ع) عالی‌ترین مظاهر تقوا را در حادثه عاشورا نشان داد، ابراز کرد: امام حسین (ع) به همه درس عملی تقوا داد که انسان حتی نسبت به دشمن خود نیز باید انصاف داشته باشد.

امینی ادامه داد: نمونه این انصاف را در برخورد امام حسین (ع) با لشکر حُر می‌توان دید، زمانی که دستور دادند به همه آنان حتی به حیواناتشان آب رساندند.

وی تأکید کرد: امروز آن‌هایی که بدترین جنایت‌ها را در سده گذشته علیه بشریت انجام دادند به دروغ شعار حقوق بشر سر می‌دهند در حالی که ما پیرو امامانی هستیم که حقوق بشر را در حد اعلاء رعایت کردند.

خطیب جمعه شاهرود در بخش دیگر سخنان خود به بارندگی‌های چند روز گذشته نیز اشاره‌ای داشت و گفت: این بارش‌ها از طرفی خوشحال کننده بود اما متأسفانه جمعی از هموطنانمان را گرفتار کرد، این همه آسیب با وجود این میزان از امکانات قابل قبول نیست.

امینی بر لزوم تقویت هماهنگی بین دستگاهی در کشور تأکید کرد و اظهار داشت: باید در مدیریت بحران کشور تجدید نظر صورت گیرد.

وی اضافه کرد: شهر ما هم در مسیل قرار دارد و باید مردم و مسوولان نسبت به ساخت و سازها حساس باشند تا شهر در صورت بروز حادثه دچار فاجعه نشود.

امام جمعه شاهرود همچنین به بی ثباتی عراق اشاره و ابراز کرد: گروه‌های عراقی و مردم این کشور باید دقت کنند چرا که بی ثباتی عراق، جبهه مقاومت و جهان اسلام خواسته آمریکا و رژیم اسرائیل غاصب است.

قدردانی از مردم و هیئت‌های مذهبی در برگزاری آیین‌های سوگواری محرم با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی، گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم به بهانه تشییع پنج شهید تازه تفحص شده و گرامیداشت روز خبرنگار و نیز تشریح وقایع روز هفتم محرم از دیگر محورهای خطبه‌های نماز جمعه امروز شاهرود بود.

برچسب‌ها ماه محرم شاهرود افغانستان عراق شیوه نامه بهداشتی عاشورا امام حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم شاهرود افغانستان ماه محرم شاهرود افغانستان عراق شیوه نامه بهداشتی عاشورا امام حسین جمعه شاهرود امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی

امام جمعه سمیرم گفت: دو کاندید از طریق مر قانونی اقدام کنند تا بعد از انتخابات حواشی نداشته باشیم و از مردم خواست همانطور که در مرحله اول افتخار آفریدند و بیشترین میزان مشارکت را داشتند در این مرحله نیز با حضور پرشور خود در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین دیانی ظهر امروز _جمعه، چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه سمیرم ضمن عرض تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: فرزندان شما مردم عزیز در دو عملیات وعده صادق و طوفان الاقصی سیلی محکمی به اسرائیل زدند و امروز اسرائیل در شوکی قرار گرفته که نمی‌داند جواب این سیلی‌ها را چگونه بدهد و قطعاً نمی‌تواند از طریق نظامی اقدام کند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود دشمن از چند طریق ورود کند که یکی از آن‌ها فرهنگی و حجاب در تابستان است لذا مردم و مسئولان امر باید آگاه باشند که دشمن از طریق حجاب و عفت‌ها ما را مورد هدف قرار ندهند.

امام جمعه سمیرم تصریح کرد: اسرائیل وقتی سیلی خورده است به مسئله بعدی یعنی آبرو خواهد پرداخت و مثل اتفاقاتی که در افغانستان، ارمنستان، پاکستان، ترکیه و عراق افتاده است حوالی کشور ما را طوری رقم می‌زند که به مشکل اجتماعی در درون جامعه اسلامی تبدیل کند.

وی عنوان کرد: در زاینده‌رود اصفهان سال‌ها قبل نشانه آن را دیدیم که مردم و مؤمنان را به جان هم انداختند و چون از بیرون نمی‌تواند حمله کند از طریق آب اقدام می‌کند.

حجت‌الاسلام دیانی اضافه کرد: مسئله آب مسئله راحتی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت دشمن برای آن برنامه دارد و چهارمحال و بختیاری را به جان اصفهان، خوزستان را به جان لرستان، لرستان را به جان اصفهان می‌اندازد؛ در حالی که کل آب مورد نیاز اصفهان در همه زمینه‌ها ۸۶۰ میلیون متر مکعب است و این در حالی است که سه میلیارد متر مکعب آب شیرین از طریق اهواز به دریا می‌ریزد.

وی خاطرنشان کرد: آب طرح ملی است و دست من و شما نیست اما دشمن ما را به جان هم می‌اندازد؛ باید حق‌آبه کشاورزان داده شود و طرح انتقال آب اجرا شود.

امام جمعه سمیرم در پایان با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات تأکید کرد: دو کاندید از طریق مر قانونی اقدام کنند تا بعد از انتخابات حواشی نداشته باشیم و از مردم خواست همانطور که در مرحله اول افتخار آفریدند و بیشترین میزان مشارکت را داشتند در این مرحله نیز با حضور پرشور خود در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر 750336

دیگر خبرها

  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • امام جمعه یاسوج از خدمات امدادگران هلال احمر در صحنه حوادث قدردانی کرد
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم