Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@22:44:09 GMT

دولت نسبت به جبران خسارات سیل اقدام کند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۸۱۲۰

دولت نسبت به جبران خسارات سیل اقدام کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ظرفیت محرم و صفر به ویژه تاسوعا و عاشورا یک ظرفیت استثنایی و با ارزش برای ما است.

وی تصریح کرد: خطبا و سخنرانان در مجالس عزاداری آنچه که لازم است را به مردم به ویژه جوانان تبیین کنید و به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مدنظر قرار دهید و به شبهات که مربوط به اعتقادات و انقلاب اسلامی که در بین مردم است با سخنان عالمانه و به موقع و شایسته خود از اذهان مردم بزدایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خطیب جمعه جیرفت با توصیه به مداحان افزود: مداحان در مضامین مداحی و اشعارشان توجه داشته باشند که بذر ایمان و اعتقاد و رابطه قوی تر با امام حسین (ع) در مخاطبین خود ایجاد کنند.

امام جمعه جیرفت افزود: مسائلی که امروزه جوانان ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بحث فضای مجازی است که باید در این ایام عالمانه و هوشمندانه به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: خیلی‌ها فکر می‌کنند که آنچه در فضای مجازی رد و بدل می‌شود، صحیح است و بدون فکر و تحقیق در اختیار دیگران می‌گذارند و اگر خدای ناکرده جعلی و دروغ باشد عواقبش با شخص انتشار دهنده هم است.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به بارش باران و رحمت الهی گفت: باران فی نفسه رحمت و برکت است اما عدم مدیریت‌ها و کارهایی که در ساخت و سازها در طول زمان داشتیم و عدم توجه به آبخیزداری که مورد تاکید رهبری است متاسفانه ما شاهد این بحران‌ها هستیم.

تارم ادامه داد: زیبنده ما نیست که هم خشکسالی داشته باشیم و همه سیل و این دو در کنار هم جمع شدن نشانگر وجود مشکلات در مدیریت بحران است.

تارم افزود: کشور ما را بحران‌های زیادی  تهدید می‌کند که از ۴١ بحران شناخته شده در دنیا، ۳۱ مورد آن در ایران احتمال وقوع آن وجود دارد.

امام جمعه جیرفت با اشاره به بازنگری در ستاد بحران تصریح کرد: ستاد بحران باید پیش از این فعالیت خود را داشته باشد و این ستاد نیاز به تحول و نوسازی دارد و بحث هایی وجود دارد که این ستاد با ساختار فعلی قطعاً آن رویکرد مناسب را ندارد و در این دولت و مجلس انتظار است که شاهد یک تحول بزرگ در این ستاد باشیم و هر چه سریعتر بازنگری شود.

تارم ضمن قدردانی از حضور به موقع نیروهای مردمی و دولتی در مدیریت سیل بیان کرد: متاسفانه در شهرستان هم شاهد سیل و بحران شدیم همینجا ضمن قدردانی از نیروهای بسیج و نیروهای مردمی که همیشه در بحران‌ها صف اول هستند و از نیروهای دولتی به ویژه استاندار و فرماندار درخواست داریم که نسبت به خسارت‌های فراوانی که در بخش‌های شهرستان به مزارع، ساختمان‌ها و درختان و بخشی از زیرساخت‌ها وارد شده است هر چه سریعتر نسبت به جبران خسارت اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام

 

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه جیرفت جمعه جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 حجت‌الاسلام دهقان امام جمعه شهر بلوک جیرفت روز گذشته در سانحه تصادف جان باخت. لحظات این تصادف که با خروج یک خودرو از فرعی به اتوبان و وقوع برخورد شدید رخ داد را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • آماده باش دستگاه‌ های عضو ستاد مدیریت بحران فومن
  • دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد
  • برای حفاظت از جنگل‌های ایلام همه پای کار بیایند
  • بیمه و مسکن از مهمترین دغدغه‌های کارگران است و باید دولت نسبت به آن اقدام جدی کند
  • زیرکوه زیر بار دو هزار میلیارد خسارت سیل/جبران با اجرای ۲۷ مصوبه
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر سانحه تصادف درگذشت
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس