Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:28:15 GMT

امام جمعه دزفول: سیاست‌های مدیریت بحران بازنگری شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۷۵۱۵

امام جمعه دزفول: سیاست‌های مدیریت بحران بازنگری شوند

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: در روزهای گذشته شاهد سیلاب‌هایی در استان‌های کشور بودیم که منجر به فوت شدن تعدادی از هموطنان شد.

وی‌ خواستار جبران سریع خسارت‌های سیل توسط مسوولان شد و ادامه داد: متاسفانه ضعف اطلاع رسانی به مردم باعث لطمات جانی و مالی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دزفول یکی از علل بالا بودن خسارات سیل در شهرها را گسترش بی رویه و قرارگیری بخشی از مناطق شهری در کنار رودخانه‌ها دانست و اظهارداشت: بی‌توجهی به آبخیزداری و آبخوان داری از دیگر عوامل آسیب زا بودن سیل است.

وی‌ خواستار اقدام لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه در زمینه آبخیزداری و آبخوان داری شد و افزود: اگر تمهیدات لازم صورت می‌گرفت، سیلاب از طریق آبخوان‌ها به درون زمین هدایت می‌شد و نه تنها سیلاب‌ها تهدید نبودند بلکه سفره‌های زیرزمینی هم سیراب می‌شدند.

لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی

خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی را گرامیداشت و گفت: یکی از رسالت‌های مهم خبرنگاران امانت داری و انتشار اخبار بدون دخالت دادن گرایش‌های سیاسی وقومی است.

وی خواستار رعایت تقوا در انتشار اخبار و وقایع در فضای مجازی شد و افزود: گاه مطالب وارونه جلوه داده می‌شوند ضمن اینکه دشمن برای انحراف افکار عمومی خیلی کار می‌کند که باید مراقب باشیم تا در دام آنها قرار نگیریم.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به اهمیت ارتقای سواد رسانه و فرهنگ جامعه بیان کرد: واقعه عاشورا باید بازخوانی رسانه‌ای شود؛ دشمن در این واقعه هم از تکنیک های رسانه‌ای استفاده می‌کرد.

اروپا مجبور به پذیرفتن خواسته‌های ایران است 

امام جمعه دزفول درخصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکا و اروپا همچنان حاضر به اجرای تعهدات خود نیستند و شروع به مقصر جلوه دادن ایران کرده‌اند البته به این درک رسیده‌اند که مسوولان و مجلس ایران پاسخ متقابلی به هر اقدامی می‌دهند.

وی با بیان اینکه دشمن ما را تحریم کرد و ما نیز تعدادی سانتریفیوژ جدید راه اندازی کردیم، افزود: اروپا اکنون دغدغه سرمای زمستان را دارد چون پیش از جنگ اوکراین نزدیک به ۴۰ درصد سوخت خود را از روسیه تامین می‌کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: اروپا شرایط مناسبی ندارد از این رو مجبور به پذیرفتن خواسته‌های ایران است.

شهدای مدافع حرم آرامش را برای ایران به ارمغان آوردند

امام جمعه دزفول با اشاره به بازگشت پنج شهید مدافع حرم به میهن اسلامی گفت: قافله سالار این شهدا سردار بی سر شهید عبدالله اسکندری بود که داعشی‌ها سر او را از تن جدا و به روی نیزه گذاشتند.

وی افزود: شهیدان مدافع حرم خیلی گردن‌ ما حق دارند و آرامش کنونی ما مرهون خون آنها است.

امام جمعه دزفول با اشاره به ۱۲ محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: شرایط اجتماعی و سیاسی در زمان امام سجاد (ع) بسیار دشوار بود ولی این امام برای نجات مکتب و شریعت اهل بیت(ع) تلاش زیادی کرد.

وی افزود: امام سجاد هر ساله تعدادی برده خریداری و آنها را تربیت اسلامی می‌کرد و از این طریق به کادرسازی می‌پرداخت.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در بین الصلاتین نماز جمعه با اهدای لوح، ترفیع درجه سرهنگ فضل الله آبسری فرمانده آموزشگاه نظامی شهید باکری دزفول را تبریک گفت.

برچسب‌ها امام سجاد محمود صارمی روسیه مذاكرات هسته ای دزفول ایالات متحده آمریکا عبدالله اسکندری خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام سجاد محمود صارمی روسیه امام سجاد محمود صارمی روسیه مذاكرات هسته ای دزفول ایالات متحده آمریکا عبدالله اسکندری خوزستان امام جمعه دزفول حجت الاسلام قاضی دزفولی امام سجاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران کشور، اعتبارات در زمینه فرونشست زمین، کنترل بیماری سالک و بازسازی مدارس آسیب دیده ناشی از فرونشست زمین را مصوب کرده، اما بعد از گذشت یک سال این اعتبارات به استان تخصیص داده نشده است.
منصور شیشه فروش افزود: درخواست مشخص مدیریت بحران این است که سازمان برنامه و بودجه نسبت به اجرای این مصوبات که ستاد بحران کشور به استان تخصیص داده، اقدام کند، چون زمان اجرای این طرح‌ها محدود است.

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد