Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محسن سالاری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: در ماه محرم باید علاوه بر شور حسینی باید شعور حسینی داشته باشیم و با تامل در این واقعه عظیم، درس زندگی بیاموزیم، متن زیارت عاشورا نقشه راه سلوک و رسیدن به عبودیت ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زیارت عاشورا بهترین وسیله برای رسیدن به امام حسین (ع) است؛ خواسته های ما در زیارت عاشورا دنیوی نیست بلکه روحی و اخروی است و ما برای رشد روح و جانمان این زیارت را قرائت می‌کنیم و یاد امام حسین را در دلهایمان تقویت می‌کنیم، زیارت عاشورا نور است و اگر مداوم در خانه خوانده شود باعث پربرکت شدن و نورانی شدن خانه می‌شود‌.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: اولین مقامی که از زیارت عاشورا می‌خواهی، معرفت است، اینکه ما با شناخت و معرفت نسبت به مقام شامخ امام حسین برای او اشک بریزیم و عزاداری کنیم بسیار ارزشمند تر است، معرفت دُر گرانی است که به مثابه فتحُ الباب به سمت خدا و امام حسین است، امروز اگر معرفت و شناخت ما نسبت به امامان خود بالا رود در پیج و تاب‌های زندگی و دنیا کمتر ناامید می‌شویم و توکل ما بیشتر می‌شود‌، پیامبر اکرم میفرماید کسی که معرفت اهل بیت من را به او بدهند همه خیرات را به او داده اند.

امام جمعه شهرستان سیریک گفت: هنگام قرائت زیارت عاشورا مقام دومی که از خدا میخواهیم مقام معیت با اهل بیت و مقام معیت با امام حسین و امامان  بسیار عظیم است، داشتن مقام و پله سوم هم در این راه  فتح سنگر بسیار  مهمی است، ولی حفظ آن مهمتر از هر چیزی است، حالا که حسینی شدیم ماندن در راه حسین (ع) مهم است، کربلا رفتن آسان است اما کربلایی شدن و کربلایی ماندن سخت است.

خطیب جمعه شهرستان سیریک ادامه داد: مورد دیگر محیا و زنده ماندن است در تمام زندگی با امام حسین زنده بمانم و همواره به یاد او باشم و در خواست دیگر ممات است و می‌خواهیم مرگمان همانند امامان باشد و منتقم خون  و در راه حسین علیه السلام باشیم، روز تاسوعا با اسم علمدار کربلا قمر منیر بنی هاشم  ابوالفضل عباس عجین شده است که روز بسیار بزرگی است که آرزوها و دعا ها در این روز به برکت نورانیت حضرت عباس برآورده میشود، در روز قیامت شهدا به مقام اباالفضل غبطه میخورند.

حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: فضائل قمر بنی هاشم فقط به ظاهر و قد و قامت او نبود بلکه هنر قمر بنی هاشم ولایت پذیری است، حضرت ابوالفضل فرمانده سپاه بود و چرا امام حسین علیه السلام به او امر پشتیبانی داد که آب بیاورد، اینجاست که ما باید دقت کنیم و جایگاه و مقام ابوالفضل العباس علیه السلام که مقام احسان است را بشناسیم، وقتی مومنی کارش را درست و با تعهد انجام داد این میشود احسان؛ ما باید در عباداتمان با تعهد باشیم چرا که یکی از کارهای محسنین اهل جهاد هستند، همانند حضرت ابوالفضل (ع) که  وقتی رفت برای آب آوردن خیلی وظیفه اش را خوب انجام داد هر دو دستش را از دست داد ولی مشک و ماموریت اش را رها نکرد بلکه مشک را به دندان کشید و رفت زمانی نا امید شد که تیر به مشکش برخورد کرد آنگاه به پایان مأموریت خود نزدیک شد.

وی تصریح کرد: در آستانه سالروز شهادت امام چهارم سیدالساجدین امام سجاد هستیم، امام سجاد (ع) هم همین کار را کرد امام سجاد سنگر امام حسین را حفظ کرد، مبارزه امام سجاد در زمان خود با دعا بود، هیچ امامی به اندازه امام سجاد (ع) خون دل نخورد و انفاق نکرد، یکی از کارهای امام سجاد مدرسه علمیه بود، امام کنیزان و غلامان را می گرفت و به آنها می آموخت و آنان را آزاد و به مناطق برای تبلیغ دین می فرستاد.

حجت الاسلام محسن سالاری ابراز داشت: در دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری در سالروز نماز جمعه حضرت آقا فرمود: مردم را در روز جمعه به تقوا دعوت کنید و طوری باشد که در طول هفته با رفتارشان مردم را دعوت کنند به نماز جمعه. چرا که بهترین کار ها در روز جمعه به جا آوردن نماز جمعه است.

خطیب جمعه شهرستان سیریک گفت: گلایه‌های زیادی در سطح شهرستان سیریک وجود دارد که یکی از آنها کشته و مجروح های به جا مانده از باران‌های تابستانی است که اتفاقی بسیار غم انگیز را برای خانواده‌های قربانیان رقم زده است؛ ستاد بحران ما بحران زده است و ستاد بحران باید قبل از بحران اتخاذ تصمیم کند نه بعد از وقوع حادثه، رودخانه های شهرستان به حال خود رها شده اند و نیازمند یک لایروبی عظیم‌اند، ما باید رودخانه‌ها را قبل از بارش‌ها لایروبی کنیم؛ قوانین ستاد باید به گونه ای باشد که از ایجاد بحران جلوگیری کند.

امام جمعه شهرستان سیریک در پایان خاطرنشان کرد: تعداد کشته ها و مجروح‌های هر ساله که در اثر سیل بوجود می آید بسیار غم‌انگیز است، چقدر باید در سیل کشته بدهیم تا مدیریت درستی انجام شود، این اتفاقات باید مدیریت شود در سال گذشته یک نفر از دست دادیم امسال هم یک نفر این قابل قبول نیست باید فکر اساسی بشود و جلوی جان دادن مردم گرفته شود.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه سیریک هرمزگان نماز جمعه سیریک سیل های تابستانی جمعه شهرستان سیریک زیارت عاشورا حجت الاسلام نماز جمعه امام حسین امام سجاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه

دریافت 54 MB کد خبر 6089193

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)