Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اقدامات یازده ماهه وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی و صادرات محصولات کشاورزی، دیپلماسی آب و مباحث زیست محیطی از جمله مقابله با پدیده گرد و غبار را تشریح کرد.

در این جلسه، عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، سمیه رفیعی رئیس کمیته محیط زیست و سایر اعضای کمیسیون، دیدگاه‌ها و انتظارات خود را در مورد حقابه ایران از هیرمند و ارس، ضرورت مساعی جمعی کشورهای منطقه در مقابله با پدیده گرد و غبار و همچنین پیگیری سیاست کشت فرا سرزمینی مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان در موضوع حقابه ایران از ارس به تشکیل کمیته مشترک آبی ایران و ترکیه برای اولین بار در ماه‌های گذشته اشاره کرد.

وزیر امور خارجه بر موضوع حقابه ایران از هیرمند و ارس تاکید کرد و گفت: حتی از یک قطره از سهم ملت ایران از حقابه های تاریخی و مرزی نخواهیم گذشت.

وزیر امور خارجه با ارائه گزارشی از صادرات محصولات غیر نفتی کشورمان، از افزایش تلاش‌های دستگاه دیپلماسی در این رابطه در همکاری مشترک با وزارتخانه‌های ذیربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

کد خبر 5556771

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین امیر عبداللهیان وزارت امور خارجه کمیسیون کشاورزی حقابه هیرمند صحن مجلس مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم علی باقری مجمع تشخیص مصلحت نظام ناصر کنعانی سازمان انرژی اتمی وزارت امور خارجه ایران محمد مخبر احمد راستینه برنامه هفتم توسعه طرح دارویار امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: در مسیر تدوین نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی ایران و مصر هستیم

وزیر خارجه کشورمان درباره گفت‌وگوهای خود با ویر خارجه مصر عنوان کرد: گفت‌وگوهای خیلی خوبی با همکارم آقای سامح شکری داشتیم. در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی بین ایران و مصر هستیم.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تلاش برای برقراری آتش بس در غزه گفت: اگر غربی‌ها و آمریکایی‌ها نسبت به آتش بس در این مرحله به معنای واقعی پایبند باشند همه چیز برای برقراری یک آتش بس پایدار و حل مساله الان فراهم است اما طبعا نتانیاهو و اندک افراد افراطی در آن سوی این معادله همه تلاش خود را برای تدام جنگ به کار می‌برند می‌برند چراکه آتش بس و پایان جنگ می‌تواند به معنای بحران جدید در داخل سرزمین‌های اشغالی باشد.

وی درباره سفر گروسی به ایران و رایزنی‌های صورت گرفته درباره دو محل مورد مناقشه گفت: تلاش می‌کنیم دو موضوع باقی مانده با آژانس در مسیر همکاری‌های فنی و نه فشارهای سیاسی بیرونی حل و فصل شود.

وزیر خارجه کشورمان همچنین درباره گفت‌وگوهای خود با ویر خارجه مصر عنوان کرد: گفت‌وگوهای خیلی خوبی با همکارم آقای سامح شکری داشتیم. در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی بین ایران و مصر هستیم.

امیرعبداللهیان در تشریح رایزنی‌های دیپلماتیک پیش و پس از عملیات وعده صادق گفت: ما با همسایگان خود روابط قوی داریم البته ۲ روز قبل از شروع عملیات وعده صادق به کشورهایی که آمریکا در آنجا پایگاه داشت و به طرف آمریکایی اعلام کردیم هدف‌مان همسایگان و پایگاه‌های آمریکا نیست بلکه رژیم اسرائیل است. هدفمان تنبیه رژیم اسرائیل به واسطه اقدام گستاخانه و خلاف مقررات بین‌المللی و کنوانسیون وین در حمله به سفارت ما در دمشق است.

وی افزود: در این پیام هشدار دادیم اگر در هر مقطعی از اقدام ما آمریکا وارد اقدام علیه منافع جمهوری اسلامی ایران شود، پاسخ ما روی پایگاه‌های آمریکا در منطقه فوری و قطعی خواهد بود. به دوستان‌مان در منطقه که پایگاه‌های نظامی آمریکا در آنجا قرار دارد هم اعلام کردیم روابط‌مان با شما بر مبنای دوستی و برادری است، دفاع مشروع ما در چارچوب تقویت همکاری‌ها و امنیت منطقه‌ای است اما اگر آمریکا دست از پا خطا کند، پایگاه‌های آمریکا هدف قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه در گفت‌وگوها و پیام‌های بعدی هم ما سعی کردیم این حس را به دوستانمان و کشورهای همسایه منتقل کنیم، گفت: عمدتا کشورهای همسایه قبل از آغاز عملیات به ما در ما مسیر دیپلماسی اعلام کردند اجازه نخواهیم داد از مبدا کشورمان هیچ تعرضی علیه ایران صورت بگیرد ما امیدواریم پاسخی که ایران به گستاخی رژیم صهیونیستی داد کمک کند به اینکه هرچه زودتر بحران در منطقه فروکش کند و فلسطینی‌ها در این چارجوب حقوقشان تامین شود و طبعا ما در مسیر دوستی و همکاری بیشتر با همسایگان و همه کشورهای منطقه و جهان حرکت می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه: در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم
  • امیرعبداللهیان: در مسیر تدوین نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی ایران و مصر هستیم
  • امیرعبداللهیان: غربی ها گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید! + فیلم
  • امیرعبداللهیان: همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان