Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@08:55:59 GMT

بادی پکر یعنی چه؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۹۵۲۰

بادی پکر یعنی چه؟

به گزارش صدای ایران،حمل مواد مخدر توسط لوله گوارش انساني از سال 1973 در مقالات گزارش شده است. بعد از حادثه 11 سپتامبر و مراقبت هاي بيشتر فرودگاه ها و پايانه ها اين افراد در معرض تشخيص بيشتر قرار گرفته شدند. برخورد با حاملين بسته هاي مواد در دو دهه گذشته تحول بارزي پيدا کرده است، علاوه بر اين بسته بندي ماشيني امکان پاره شدن بسته ها و نيز امکان ايجاد انسداد روده را کاهش قابل توجهي داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد حمل شده برحسب وجود آنتي دوت به سه گروه تقسيم مي شوند، کوکائين و آمفتامين با آثار سمي قويا کشنده بدون آنتي دوت، اپيوئيدها که آنتي دوت در دسترس دارند و کانابيوئيد ها که مسموميت تهديدکننده حيات ندارند. در تمام موارد بدون علامت تجويز ملين توصيه مي شود در حاليکه در حضور علايم مسموميت حاملين با کوکائين و آمفتامين تکيه بر جراحي است. موارد علامت دار حاملين اپيوئيد ها را در صورت امکان مي بايست با آنتي دوت مديريت کرد و اساس درمان در مسموميت حاملين کانابيوئيدها طبي است. در موارد وجود انسداد کامل روده و پريتونيت درمان جراحي حتمي مي باشد.
 

 در سال ۹۹ مجموعاً ۸ بادی پکر در تهران جان خود را از دست دادند.

 در سال ۹۸ مجموعاً ۴ بادی پکر جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با سال ۹۹ این عدد هرچند ناچیز اما دو برابر شده است.

امکان نشت بسته‌هایی که برای جا به جایی مواد مخدر در بدن انسان تهیه می‌شود وجود دارد، متأسفانه درصد زیادی از افرادی که به این شکل دچار مسمومیت می‌شوند فوت می‌کنند.

به گزارش صدای ایران، بادی پکر (Body packer) به فردی گفته می‌شود که ماده‌ای غیرقانونی را در بدن خود انتقال می‌دهد. عموماً بادی پکرها میزانی از ماده غیرقانونی را در تعدادی پک در حد ۵۰-۱۰۰ پک گذاشته و می‌خورند. این بسته‌ها در مقصد دفع شده و تحویل داده می‌شوند. دیده شده که تعداد بسته‌ها تا ۵۰۰ عدد هم رسیده است.

گاهی بیمار تنها از روش خوراکی برای انتقال استفاده نکرده و ممکن است علاوه بر خوردن از روش تنقیه و یا جایگذاری در مقعد و… استفاده کند. هر بسته حاوی ۰.۵ تا ۱۰ گرم از ماده غیرقانونی است که تفاوت فاحشی با ماده مصرفی در جامعه دارد.

یکی از تولیدات و صادرات ایران (البته غیرمجاز) به کشورهای مختلف دنیا بالاخص شرق آسیا، شیشه است. بسیاری از هموطن‌های ما در کشور مالزی منتظر حکم اعدام هستند. برخورد بادی پکر شیشه و آمفتامین‌ها مشابه است. تمامی اقدامات درمانی در صورت باز شدن مشابه باز نشدن است. اما در صورتیکه باز شدن حتی یکی از بسته‌ها، خارج کردن همگی بسته‌ها توسط جراحی لازم است.

پلی اتیلن گلیکول جهت شستشوی سراسری دستگاه گوارش( PEG) در صورت باز نشدن مفید است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: جاسازی مواد مخدر در بدن بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • رقیه شجاعی از راهیابی به فینال تفنگ سه وضعیت بازماند
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی
  • جام جهانی پاراتیراندازی؛ شاهی طلایی شد، برنز بر گردن جوانمردی