Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید صولت مرتضوی امروز جمعه در یازدهمین ستاد پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به عملیات مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تسریع در روند جبران خسارت‌های ناشی از جاری شدن سیل در استان‌های کشور مورد توجه باشد.

وی افزود: استانداران و مدیران ارشد توفیق پیدا کردند تا خودشان برای رفع خطر نقاط حادثه‌خیز اقدام و تلاش کنند که قابل قدردانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

خسارت ۴۰ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش‌های مختلف در چهارمحال و بختیاری

مرتضوی تصریح کرد: مسئولان چهارمحال و بختیاری در حوزه پیشگیری، امداد و نجات و اسکان موقت تلاش‌های اثرگذاری داشته‌اند.

وی با اشاره به قابل‌توجه بودن حجم خسارت‌های سیل اخیر در کشور یادآور شد: دولت سیزدهم با تمام توان در خدمت مردم است و در جلسه یکشنبه گذشته برای جبران بخشی از خسارت‌ها مصوباتی داشت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اظهار داشت: هم‌اکنون دستگاه‌های اجرایی مختلف در استان‌های کشور مانند چهارمحال و بختیاری در حال جمع‌بندی هستند که کمک‌های بلاعوض و تسهیلات برای نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی خسارت‌دیده پرداخت شود.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای تامین دام مورد نیاز خسارت‌دیدگان کمک می‌کند و برای جبران خسارت‌های زیرساختی سریع‌تر اقدام می‌شود.

مرتضوی آسیب‌شناسی درخصوص خسارت‌های سیل اخیر و تلاش برای اقدامات پیشگیرانه به‌منظور جلوگیری از خسارت‌های حوادث را ضروری اعلام و تاکید کرد: مسیل‌ها و نهر‌های مرتبط با عبور سیلاب‌ها باید آزادسازی شود و دستگاه‌های اجرایی برای امور مختلف برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارائه دهند.

وی ورود روان‌آب‌های اخیر در حوضه زاینده‌رود را ۱۵۰ هزار مترمکعب دانست و افزود: اگر طرح‌های آبخیزداری مناسب در گذشته اجرا شده بود امکان مهار این روان‌آب‌ها وجود داشت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در کشور و چهارمحال و بختیاری با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی درخصوص مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری یادآور شد: زمینه‌سازی این مصوبات از سوی هیأت دولت انجام شده و اکنون نیازمند عملیاتی شدن از سوی مسئولان استانی است.

مرتضوی اظهار داشت: رئیس‌جمهور در سفر به چهارمحال و بختیاری توجه ویژه‌ای به این استان داشت و تخصیص‌های مطلوبی برای استان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی دولتی و پیمانکاران بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری با جدیت پیگیر اجرای طرح‌های استان باشند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد: اعتباراتی برای طرح‌های عمرانی از محل بودجه نقدی، اسناد، تهاتر نفت و سایر ردیف‌ها پیش‌بینی شده که باید سریع‌تر جذب شود.

وی با اشاره به طرح دولت سیزدهم برای احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور افزود: چهارمحال و بختیاری از این طرح سهم قابل‌توجهی دارد و بانک‌های عامل باید در وقت مناسب به‌منظور اجرای این طرح و سایر طرح‌های توسعه‌ای استان کمک کنند.

مرتضوی تصریح کرد: فرمانداران موظفند تا طرح‌های توسعه‌ای مورد نظر دولت را با اولویت پیگیری و اجرایی کنند تا فرصت از دست نرود.

وی با اشاره به اختصاص منابع قابل‌توجه دولت به‌منظور تسهیلات ازدواج در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: بنیاد‌های ملی در راستای توسعه این استان آمادگی دارند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با قدردانی از کمک نیرو‌های جهادی، امدادی و بسیجی اظهار داشت: تقویت این گروه‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: باید تجهیز سالن‌ها و سوله‌های مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری مورد توجه همگان باشد و شهرداری‌ها برای آزادسازی مسیل‌ها اقدام جدی را در دستور کار قرار دهند.

مرتضوی تاکید کرد: استاندار چهارمحال و بختیاری تلاش‌های مهمی برای توسعه استان کرده است و می‌توان در یک دوره هفت تا هشت ساله این استان را به شاخص‌های کشوری در بخش‌های مختلف رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران خسارت سیل معاون اجرایی رئیس جمهور چهارمحال و بختیاری برای جبران خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جز برنامه‌ی اصلاحی می‌باشد.

دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تأمین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تأمین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی در مسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: در خصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.

گفتنی است این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

کد خبر 6089122

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است