Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@16:46:54 GMT

تب تند بازی‌های واقعیت مجازی در جهان

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۰۰۱۹

تب تند بازی‌های واقعیت مجازی در جهان

استقبال از بازی‌های واقعیت افزوده بر اساس آمار به بالاترین میزان خود رسیده است، گزارش‌ها حکایت از رشد 4برابری کاربران بازی‌های واقعیت مجازی در ماه گذشته دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، استقبال از بازی‌های واقعیت افزوده بر اساس آمار به بالاترین میزان خود رسیده است، گزارش‌ها حکایت از رشد 4برابری کاربران بازی‌های واقعیت مجازی در ماه گذشته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارقام از نظرسنجی‌های انجام شده به دست آمده است و امکان دارد که دقیق نباشند اما نشان‌دهنده روند مداوم رشد کاربران بازی‌های واقعیت افزوده است.

این امر واقعاً تعجب آور نیست؛ چرا که چندین سال است که سیستم‌های واقعیت مجازی بسیار مقرون به صرفه و کارآمدی در بازار وجود دارند، کاربران اولیه این سامانه‌ها نیز همواره با تجربیات خود به رشد این سامانه‌ها کمک کرده‌اند همچنین باید اذعان کرد که بدون شک بازی‌های واقعیت مجازی تا زمانی که تحت عنوان یکی دیگر از گزینه‌های اصلی بازار گیم تبدیل شوند به رشد خود ادامه خواهند داد.

آخرین نتایجی که اخیراً از بررسی سخت افزار و نرم افزار Steam به دست آمده است که استفاده از انواع سخت افزارهای کامپیوتری را مورد بررسی قرار می‌دهد، حاوی اطلاعاتی دربارۀ میزان فروش هدست‌های واقعیت مجازی مورد استفاده با SteamVR است و کاملاً دقیق درصد رایانه‌هایی که در حین استفاده از هدست واقعیت مجازی به Steam متصل هستند را به ما نشان می‌دهد، آماری بسیاری شگفت‌آور که حقیقتاً انسان را متعجب می‌کند.

نکتۀ قابل تأمل، افزایش بسیار زیاد استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی در پلتفرم استیم است که از میانگین 1.87٪ به 6.67٪ بازیکن در ماه جولای رسیده  و انسان را متعجب می‌کند، باید قبول کرد که بازی‌های واقعیت مجازی، با توجه به ارزش اسمی، یک گام بزرگ رو به جلو از نظر پایگاه کاربر برداشته است.

حتی اگر درصدهای ذکر شده در نظرسنجی‌ها دقیق نباشد، این نتایج می‌تواند نشان دهد که تعداد افرادی که هدست واقعیت مجازی دارند ممکن است بیشتر از آنچه قبلا گزارش شده باشد.

پایگاه دیجیتال ترند تصریح می‌کند که هدست Meta’s Quest 2 با 50 درصد سهم بازار در ماه جولای پیشتاز این بسته بود. این واقعاً برای تولید کنندگان دیگر کمی ناعادلانه است؛ چرا که فیسبوک که برای از میدان به در کردن دیگر رقبا، این هدست واقعیت مجازی را به قیمت بسیار پایینی به بازار عرضه می‌کند تا جایی که افزایش قیمت‌های اخیر در بازار نیز سبب نشده تا این هدست سهم بازارش تضعیف شود به عبارت ساده‌تر فیسبوک با توجه به منابع مالی گسترده‌ای که دارد، بخش قابل توجهی از بهای هدست‌ها را به صورت یارانه در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در رقابتی ناعادلانه به رقبا می‌تازد. 

هدست Valve با سهم بازرا 15% در جایگاه دوم قرار دارد، بعد از آن دیگر هدست‌های متا Oculus (Meta) و HTC Vive VR که مدل‌های متنوعی دارند، سهم بیشتری از بازار را برای خود به دست آورده‌اند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: داده بازی رایانه علم و فناوری نرم افزار سیستم فیسبوک کامپیوتر سخت افزار اشکال واقعیت مجازی هدست هدست واقعیت مجازی بازی موبایلی متا بازی پلی استیشن وی آر بازی اندرویدی بازی وی آر بازی VR بازی XBOC بازی های واقعیت مجازی واقعیت مجازی هدست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اکرم عفیف تابستان امسال قطر را پس از چند فصل فوق‌العاده در السد و تیم ملی کشورش ترک خواهد کرد. او در قطر دو قهرمانی متوالی آسیا و جام جهانی را تجربه کرده است.

به گزارش ورزش سه، به‌عنوان بهترین بازیکن کشورش، علاوه‌بر قرارداد میلیونی با السد، خروج او از قطر را غیرقابل تصور می‌کرد. با این حال، پس از کسب مطلقاً همه چیز، دولت قطر مایل است برای خروج احتمالی او چراغ سبز نشان دهد، چون این موضوع در واقع نشان دهنده شناخت جهان از یک فوتبالیست قطری و رشد عمومی این کشور در جهان فوتبال است.

عفیف در مقایسه با رونالدینیو به دلیل موهای فری که دارد، یک بازی‌ساز باکیفیت است و با 26 گل در 22 بازی، فصلی درخشان را در السد پشت سر می‌گذارد.

نقش او در تیم ملی قطر که با آن 112 بازی انجام داده و 37 گل به ثمر رسانده، بیش از یک‌بار او را در لیست خرید باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار داده است. با این حال، مشکلات در خروج بازیکنان قطری از کشورشان، بیش از یک‌بار احتمال خروج او را متوقف کرد.

او در 27 سالگی آماده بازی در یکی از لیگ‌های بزرگ اروپا است. عفیف قبلاً در سال‌های اولیه فوتبالش به اروپا سفر کرده بود. او به آکادمی سویا و ویارئال رفت و همچنین برای اسپورتینگ خیخون بازی کرد.

او بعداً در یوپن بلژیک که متعلق به آکادمی قطری اسپایر بود درخشید و به فوتبالیست درجه یک تبدیل شد. او در قطر در تیم تحت هدایت ژاوی هرناندز به یک بازیکن درخشان تبدیل شد.

چندین باشگاه لیگ برتری و همچنین اسپانیایی، به‌عنوان مثال سویا، از خرید او استقبال می‌کنند، اگرچه ملیت او و دستمزد بسیار بالا می‌تواند این عملیات را متوقف کند. در هر صورت، آنچه مسلم شده این است که او برای رسیدن به اروپا باید دستمزدی را که تاکنون او را در قطر نگه داشته، به میزان قابل توجهی کاهش دهد. دیدن «رونالدینیو قطری» در یک لیگ معتبر اروپایی ممکن است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901550

دیگر خبرها

  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • تنش مدیریتی: جنگ روانی دشمنان بارسا یا واقعیت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است