Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@03:23:42 GMT

معجزه پیاده روی بعد از غذا خوردن

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۰۰۹۶

معجزه پیاده روی بعد از غذا خوردن

به گزارش نیویورک تایمز، نتیجه پژوهشی تازه نشان می‌دهد حتی چند دقیقه پیاده روی نیز می‌تواند این مزایا را فعال کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، در متا آنالیزی (فرا تحلیلی) صورت گرفته که نتایج آن اخیرا در نشریه Sports Medicine منتشر شده پژوهشگران به بررسی نتایج هفت پژوهش پرداختند که تاثیرات نشستن در مقابل ایستادن یا راه رفتن را بر معیار‌های سلامت قلب، از جمله سطح انسولین و قند خون مورد مقایسه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان دریافتند که پیاده روی سبک دو یا پنج دقیقه‌ای پس از صرف غذا تاثیر قابل توجهی در تعدیل سطح قند خون دارد.

دکتر "کرشاو پاتل" متخصص قلب و عروق در بیمارستان متدیست هیوستن که در این مطالعه شرکت نداشته می‌گوید:" هر کار کوچکی که انجام می‌دهید حتی اگر یک قدم کوچک باشد فوایدی خواهد داشت".

در ۵ مطالعه‌ای که در این پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفته هیچ یک از شرکت کنندگان به پیش دیابت یا دیابت نوع ۲ مبتلا نبودند. دو مطالعه باقی مانده به بررسی افراد مبتلا و بدون چنین بیماری‌هایی پرداختند. از شرکت کنندگان خواسته شد که در طول یک روز کامل هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دو تا پنج دقیقه بایستند یا راه بروند.

هر هفت مطالعه نشان داد که تنها چند دقیقه پیاده روی ملایم پس از صرف غذا برای بهبود قابل توجه سطح قند خون در مقایسه با نشستن پشت میز یا روی مبل کافی است. زمانی که شرکت کنندگان به پیاده روی‌ای کوتاه مدت رفتند سطح قند خون آنان به تدریج افزایش و سپس کاهش یافت.

برای افراد مبتلا به دیابت اجتناب از نوسانات شدید در سطح قند خون یک جزء حیاتی در مدیریت بیماری آنان است. هم چنین، تصور می‌شود که افزایش ناگهانی و کاهش سطح قند خون می‌تواند در ایجاد دیابت نوع ۲ نقش داشته باشد.

هم چنین، ایستادن (البته نه در حد پیاده روی سبک) نیز به کاهش قند خون کمک کرد. "آیدان بافی" فارغ التحصیل دانشگاه لیمریک ایرلند و نویسنده مقاله حاصل از نتایج این ارزیابی می‌گوید:"نتایج پژوهش نشان داد که ایستادن فواید کمی داشت. در مقایسه با نشستن یا ایستادن، پیاده روی با شدت ملایم تاثیر قابل توجهی را نشان داد".

به این دلیل که پیاده روی سبک در مقایسه با ایستادن بیش‌تر ماهیچه‌ها را درگیر می‌کند و از سوخت غذا در زمانی استفاده می‌نماید که مقدار زیادی از آن در جریان خون در گردش است در نتیجه، تاثیر قابل توجهی دارد.

عضلات شما مقداری از آن گلوکز اضافی را جذب می‌کنند. شما هنوز همان وعده غذایی را می‌خورید، اما تاثیر آن بر بدن تان کاهش می‌یابد.

پیاده روی در بازه زمانی ۶۰ تا ۹۰ دقیقه پس از صرف غذا بهترین نتیجه را به همراه دارد

اگرچه پیاده روی سبک در هر زمانی برای سلامتی شما مفید است، اما یک پیاده روی کوتاه ظرف مدت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه پس از خوردن یک وعده غذایی می‌تواند به طور خاص برای به حداقل رساندن افزایش قند خون مفید باشد، زیرا در آن زمان سطح قند خون به اوج می‌رسد.

هم چنین، توصیه می‌شود که برای انجام کار‌های خانه از خواب بیدار شده یا راه‌های دیگری برای حرکت بدن خود پیدا کنید. همین مقدار فعالیت نیز به کنترل سطح قند خون در فرد کمک می‌کند.

دکتر "یوان اشلی" متخصص قلب در دانشگاه استنفورد که با این مطالعه ارتباطی نداشته می‌گوید:"تحرک داشتن حتی مقدار کم آن نیز ارزشمند است و همان طور که این مطالعه نشان داده می‌تواند منجر به تغییرات قابل اندازه گیری در نشانگر‌های سلامتی شما شود".

پیاده روی‌های کوچک در طول روز کاربردی‌تر هستند

"بافی" که پژوهش هایش بر روی فعالیت بدنی در محیط‌های کار متمرکز است خاطر نشان می‌سازد که پیاده روی کوتاه مدت دو تا سه دقیقه‌ای در طول روز فعالیتی کاربردی‌تر است.

او می‌گوید:"افراد نمی‌خواهند بلند شوند و روی تردمیل و یا اطراف دفترشان بدوند، اما می‌توانند قهوه بنوشند و یا حتی برای قدم زدن به راهرو بروند".

برای افرادی که از خانه کار می‌کنند یک پیاده روی کوتاه بین جلسات برگزاری کنفرانس از راه دور یا پس از ناهار پیشنهاد می‌شود.

"بافی" می‌گوید:"هرچه پیاده روی‌های کوچک را در طول روز کاری عادی‌تر سازیم امکان پذیرتر خواهد بود. اگر در یک محیط سفت و سخت هستید آن زمان ممکن است مشکلات پیش ایجاد شوند".

دکتر اشلی می‌گوید اگر نمی‌توانید چند دقیقه را برای پیاده روی اختصاص دهید ایستادن می‌تواند شما را تا حدی به هدف نزدیک سازد. فواید فعالیت بدنی هرگز همه یا هیچ نیستند بلکه به صورت پیوسته وجود دارند. اثر تدریجی فعالیت بیشتر سلامتی بهتر است. به نظر می‌رسد هر قدم افزایشی، هر ایستادن یا راه رفتن سریع حاوی یک مزیت است.

منبع: فرارو لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر پیاده روی اخبار سلامت اخبار مرتبط حوصله مدیتیشن نشسته رو نداری؟ پس اینو امتحان کن ۱۴۰۱/۴/۲۶ شهرهای قرمز به ۱۳۰ شهر افزایش یافت ۱۴۰۱/۵/۱۴ همه چیز درباره افزایش شیر مادر +تغذیه و روش شیردادن ۱۴۰۱/۵/۱۴ عزاداری در شهرهای قرمز و نارنجی چگونه برگزار می شود؟ ۱۴۰۱/۵/۱۴ با این گیاه به راحتی سرفه را درمان کنید ۱۴۰۱/۵/۱۴ ۸ خاصیت شگفت انگیز فلفل که نمی‌دانستید ۱۴۰۱/۵/۱۳ آخرین ویدیو ها تصادف وحشتناک سه خودرو در لس آنجلس + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۲۲:۳۷ فرار سارقان از دست صاحب مغازه مسلح! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۲۲:۲۳ قدرت جادویی نیمار در ضربه ایستگاهی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۲۲:۰۱ سوتی عجیب کارشناس صدا و سیما + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۲۱:۵۲ ازدحام مردم در هیات عزاردی محمدرضا گلزار + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۲۰:۵۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۳:۱۴ معجزه پیاده روی بعد از غذا خوردن ۲۳:۱۱ شهرهای قرمز به ۱۳۰ شهر افزایش یافت ۲۳:۰۹ باور نمی کنید این کارها چقدر برای جنین مضر است ۲۳:۰۸ میانگین حقوق در آسیای جنوب شرقی + عکس ۲۳:۰۲ نتیجه نهایی آزمون آموزش و پرورش کی اعلام می شود؟ ۲۳:۰۰ بهترین رشته های دانشگاهی را بشناسید + عکس ۲۲:۵۰ همه چیز درباره افزایش شیر مادر +تغذیه و روش شیردادن ۲۲:۴۵ چاقو کش معروف تهران چگونه به راه راست بازگشت؟ ۲۲:۱۹ تروئیکای اروپایی: ایران هم اکنون تصمیم بگیرد ۲۲:۱۵ توافق نهایی مشروط به حل و فصل ادعاهای پادمانی ۲۲:۰۱ قدرت جادویی نیمار در ضربه ایستگاهی + فیلم ۲۱:۵۲ سوتی عجیب کارشناس صدا و سیما + فیلم ۲۱:۴۸ امیرعبداللهیان: از یک قطره سهم مردم از حقابه های تاریخی نمی گذریم ۲۱:۴۶ نرخ بلیت اربعین تعیین نشده است ۲۱:۴۴ چطوری هسته انبه بکارم؟ ۲۱:۴۲ خجالتی ها چگونه معاشرت کنند؟ ۲۱:۱۷ مدیرعامل جدید هلدینگ بهساز مشارکت‌های بانک ملت منصوب شد ۲۱:۱۱ نکات کلیدی برای رسیدن به موفقیت + جملات تاثیرگذار ۲۱:۰۳ افزایش اشتغال آمریکا؛ نوری در تاریکی؟ ۲۱:۰۰ قیمت ماشین ظرفشویی ال جی (جدول) ۲۰:۵۵ روش های مختلف برای پاک کردن آرایش چشم ۲۰:۴۴ با خواص پرشمار انجیر آشنا شوید + چند خوردنی خوشمزه ۲۰:۴۳ باقری بار دیگر وارد کوبورگ شد ۲۰:۲۵ همایش تکنوبلاک باعث آگاهی حوزه های بهره بردار می شود/ استقبال شهرداری تهران از بلاکچین و رمزارزها ۲۰:۲۳ اگر به تیپ مشکی علاقه دارید، اصول آن را بدانید ۲۰:۱۸ با ثروتمندترین فوتبالیست‌ های دنیا آشنا شوید + عکس ۱۹:۵۲ به روز رسانی واتساپ با ویژگی های جذاب ۱۹:۴۰ شکار عقاب توسط اختاپوس + فیلم ۱۹:۳۸ چگونه در خانه پودر هل درست کنیم؟ ۱۹:۳۱ پایان سوداگری با جان و مال مردم در تولید و توزیع لوازم یدکی قاچاق و غیر استاندارد ۱۹:۲۸ پیتزا با طعم سلبریتی! ۱۹:۲۳ چرا برای اعلام رکود اقتصادی جهان هنوز زود است؟ ۱۹:۱۲ رهبر معظم انقلاب: مردم قدر هیئات را باید بدانند ۱۹:۱۰ آشنایی با گیاهان آپارتمانی مناسب تابستان با نگهداری آسان ۱۸:۵۳ نرمش های مخصوص کارمندان به ویژه زنان ۱۸:۵۰ حمل عجیب بار با پژو پارس + فیلم ۱۸:۴۰ پیش بینی بورس؛ برجام، نرخ بهره و صندوق تثبیت / منتظر صعود پر قدرت شاخص کل باشیم؟ ۱۸:۳۶ باج گیرهای عاطفی را شناسایی کنید + راه های مقابله ۱۸:۱۴ حرکت جنون آمیز روی شیشه خودرو + فیلم ۱۸:۱۱ مالیات نقل و انتقال خودروهای صفر کیلومتر با چه کسی است؛ خودروساز یا خریدار؟ ۱۸:۰۳ عزاداری در شهرهای قرمز و نارنجی چگونه برگزار می شود؟ ۱۷:۴۶ افرایش حقوق بازنشستگان کی عملیاتی می شود؟ ۱۷:۳۷ در انتظار تصویب قانون ماینینگ در کمیسیون اقتصادی دولت هستیم / برگزاری کنفرانس هایی مانند تکنوبلاک کمک به بالا رفتن دانش است ۱۷:۲۴ کوتاه ترین انیمیشن برنده اسکار + فیلم ۱۷:۲۰ خبر ضرب الاجل ۷۲ ساعته کذب است ۱۷:۰۶ سیاست ارزی جدید کالاهای وارداتی مصر را کمیاب کرد ۱۷:۰۰ امیرعبداللهیان: در مذاکرات به ۳ اصل مهم توجه داریم ۱۶:۴۶ چین سفرای کشورهای عضو گروه هفت را احضار کرد ۱۶:۴۴ با این گیاه به راحتی سرفه را درمان کنید ۱۶:۳۱ ‎پشت پرده کمبود عرضه شکر، قند و برنج در سایت های فروش آنلاین اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پیاده روی اخبار سلامت پیاده روی سبک شهرهای قرمز سطح قند خون ۱۴۰۱ ۵ ۱۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی

اوایل بهار و اواخر پاییز حساسیت فصلی میهمان بسیاری از خانه‌ها می‌شود. پیر و جوان و کودک و بزرگسال ندارد. داروهای شیمیایی رایج برای کنترل علایم حساسیت فصلی، «آنتی‌هیستامین» و «استرویید» است که اولی سیستم ایمنی بدن را گیج می‌کند و دومی باعث افزایش فشار خون می‌شود.

سیدمهدی فلسفی، طبیب سنتی و رایحه‌درمان‌گر (آروماتراپیست) برای درمان حساسیت فصلی راهکارهای مؤثر و بدون عوارض جانبی ارائه می‌کند.

حساسیت فصلی از کجا می‌آید؟

در قرن ۱۹ دکتر «چارلز هریسون برکلی» کشف کرد که اگر از هر ۴۰ هزار دانه‌ای که ما در روز تنفس می‌کنیم، فقط یکی از آن ها آلوده یا حساسیت‌زا باشد، برای ایجاد بیماری در بدن ما کافی است. این فرد در بهار و تابستان به سرماخوردگی عجیبی مبتلا می‌شد. او بررسی کرد تا بفهمد محرک این سرماخوردگی که فقط در این دو فصل دچارش می‌شد چیست؛ و فهمید عامل این مشکل گرده‌های گل‌ها بود.

سیدمهدی فلسفی دربارهٔ فراگیری مسألهٔ حساسیت فصلی می‌گوید «۱۵ درصد از مردم کل دنیا به حساسیت فصلی مبتلا هستند. در کشوری مثل ایران که گونه‌های گیاهی زیاد و پوشش گیاهی گسترده‌ای دارد این رقم حتی به ۳۰ درصد هم می‌رسد. جای تعجب ندارد که هر سال اوایل بهار یا اواخر تابستان حساسیت فصلی را بیشتر در افراد می‌بینیم.»

دلیل حساسیت فصلی چیست؟

وقتی بدن یک عامل خارجی یا یک دشمن را تشخیص می‌دهد، به آن حمله می‌کند. در حساسیت فصلی این عامل خارجی، معمولاً گرده‌های گیاهان است که چندان هم خطرناک نیست. اما چون سیستم ایمنی بدن به آن واکنش نشان می‌دهد، این علایم برای فرد ایجاد می‌شود.

فلسفی می‌گوید «وقتی سیستم ایمنی یا قوهٔ مدبرهٔ بدن، یک عامل مزاحم و آلوده را تشخیص می‌دهد، بدن برای مقابله با آن هیستامین تولید می‌کند.»

آنتی‌هیستامین بدن را گیج می‌کند

پزشکان با تجویز آنتی‌هیستامین، آنزیم‌هایی را که موجب تولید هیستامین می‌شوند از بین می‌برند. آنتی‌هیستامین سیستم ایمنی بدن را گیج می‌کند؛ چون چیزی که تشخیص می‌دهد با چیزی که اتفاق می‌افتد همخوانی ندارد (به خاطر دخالت داروهای شیمیایی).

فلسفی با بیان این نکته می‌گوید: «در این حالت یک دوگانگی در بدن اتفاق می‌افتد و سیستم ایمنی بدن دچار اختلال می‌شود؛ که در درازمدت پایداری را از بدن می‌گیرد و موجب ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود.»

ضمن اینکه آنتی‌هیستامین عوارضی مثل خواب‌آلودگی، سرگیجه، درد معده، حالت تهوع و... دارد.

اسطوخدوس، آنتی‌هیستامین طبیعی

سال ۲۰۱۴ مطالعه‌ای انجام شد که نشان می‌داد روغن ضروری یا جان گیاه اسطوخدوس یک آنتی‌هیستامین طبیعی است و تولید هیستامین را کاهش می‌دهد. فلسفی با اشاره به این پژوهش می‌گوید «اسطوخدوس خاصیت‌های زیادی دارد. این گیاه به سیستم ایمنی بدن هوشمندی می‌دهد و آن را تقویت می‌کند. ضمناً باعث ترشح دوپامین و سروتونین می‌شود و به همین خاطر در فرد آرامش اعصاب ایجاد می‌کند.».

نعنا، استرویید طبیعی برای درمان التهاب

بعضی پزشکان هم برای از بین بردن التهاب ناشی از حساسیت فصلی داروی «استرویید» را تجویز می‌کنند. این دارو مو افزایش فشار خون و افزایش وزن (در بازهٔ زمانی کوتاه) می‌شود. در رایحه‌درمانی به جای استرویید، عطر نعنا تجویز می‌شود که خاصیت استروییدی دارد و می‌تواند التهاب‌ها را از بین ببرد و انسداد سینوس‌ها را باز کند. بعضی از داروهای گیاهی مثل «منتول» برای این منظور ساخته شده‌اند.

فلسفی با اشاره به این نکات می‌گوید «توصیه می‌کنیم مبتلایان به حساسیت فصلی برای درمان از عطرهای طبیعی استفاده کنند. چون بدن از طبیعت است و با طبیعت هم‌خوانی دارد. سیستم‌های زیادی در تبادل انرژی و تبادل اطلاعات در طبیعت وجود دارد که هنوز کشف نشده‌اند. اینکه از تمام عوامل یک مادهٔ طبیعی فقط یک عامل را بگیریم و به شعور و انرژی گیاهان احترام نگذاریم، موجب می‌شود علایم بیماری به صورت مقطی کنترل شوند. اما مثلاً گیاه نعنا در کنار تمام خاصیت‌هایی که دارد سبب می‌شود اصل بیماری تا حد زیادی درمان شود و پیشروی نکند. نه اینکه تنها علایم آن کنترل شود.»

۴ روش مصرف عطر طبیعی

عطر هم از طریق پوست جذب می‌شود و هم از طریق استنشاق و تنفس. فلسفی، طبیب سنتی و رایحه‌درمان‌گر برای مصرف عطر طبیعی ۴ روش بیان می‌کند:

۱. اگر در حمام‌تان وان دارید، می‌توانید دو سه قطره از عطر تجویزشده را در آب گرم داخل وان بریزید و وارد وان شوید تا عطر از طریق پوست جذب شود.

۲. بعضی مبتلایان به حساسیت فصلی، بینی‌شان کاملاً مسدود و گرفته می‌شود که حتی به نفس‌تنگی شدید می‌انجامد و عضلات نای هم دچار انقباض می‌شود. در این حالت مصرف موضعی عطر نعنا روی قفسهٔ سینه و ماساژ آن کاملاً کمک‌کننده است و موجب رفع التهاب و انقباض عضلات نای می‌شود و تنفس به حالت عادی برمی‌گردد.

۳. روش دیگر بخور است. در یک ظرف حاوی آب داغ چند قطره از عطر را بریزید، پارچه‌ای روی سر بیندازید و از بخار ظرف حاوی عطر تنفس کنید. در این حالت حتماً چشم‌هایتان را ببندید.

۴. عطر را روی پارچه‌ای بزنید و پارچه را روی بالش‌تان بگذارید که تا صبح مرتب استنشاق انجام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل از خواب
  • معجزه آب سیب‌زمینی برای سلامت کلیه و کبد
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • فیلم| خاک خوردن ۱۱ ساله قطعه نایاب ناوبری هواپیما!
  • معجزه مسی در ۳۵سالگی؛ ۵پاس گل در یک نیمه!
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟