Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در آمریکا تلاش های واشنگتن برای انداختن مسئولیت بحران جهانی غذا به روسیه را بیهوده خواند و گفت: تلاش برای انداختن تمام مسئولیت‌ها به گردن روسیه پوچ است.

به گزارش ایسنا به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف،‌ سفیر روسیه در آمریکا گفت: مثل همیشه  دروغ های زیادی گفته می‌شود. اظهارات غیرحرفه‌ای ، بدون تحلیل و درک درست از وضعیت، یا بهتر است بگوییم فقدان تمایل برای درک ماهیت مشکل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

او درباره اظهارات اخیر سامانتا پاور، رئیس آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده گفت: کمبود محصولات کشاورزی ناشی از پیامدهای همه گیری کووید ۱۹، اختلال در زنجیره تامین، تورم، شتاب شهرنشینی، انباشت خاک، تغییرات آب و هوایی و عوامل دیگر است.

آنتونوف گفت: محل جداگانه‌ای در این ردیف "مجموعه" تحریم های غیرقانونی ضد روسیه است. این محدودیت ها عمدا برای سردرگمی و ارعاب شرکت‌های خارجی و پیچیده‌تر کردن همکاری آنها با شرکت های روسی تا حد امکان طراحی شده است."

وی تاکید کرد: با وجود این، روسیه به تلاش‌ برای تقویت امنیت غذایی ادامه داده است. از سال ۲۰۰۳، روسیه به صندوق برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد کمک می کند. روسیه به عنوان یک تامین کننده مطمئن و مسئول محصولات به بازار کشاورزی جهان عمل می‌کند. روسیه به طور فعال با همکاران خارجی کار می‌کند.

وی در این راستا به سفر اخیر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به آفریقا، مصر، جمهوری کنگو، اوگاندا و اتیوپی اشاره کرد و گفت، در طول سفر لاوروف، شرکای روسیه ماهیت غنی، دوجانبه، سودمند و مثمر ثمر این دیدارها را تایید کردند. به نظر می رسد واشنگتن نتوانست با غیبت خود در میان شرکت کنندگان ابتکار چهارجانبه در مورد حمل و نقل ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین در ۲۲ ژوئیه کنار بیاید. قابل توجه است که مقامات آمریکایی معمولا ترجیح می‌دهند در مورد آن صحبت نکنند.

آنتونوف با اشاره به امضای یادداشتی بین روسیه و سازمان ملل متحد برای صادرات محصولات کشاورزی روسیه گفت: به سهم خود، ما فقط می توانیم از از سرگیری صادرات محموله‌های کشاورزی در سراسر دریای سیاه استقبال کنیم. امیدواریم که طرف اوکراینی و متولیان آن در غرب سعی نکنند این روند را تضعیف کنند و وقتی نوبت به اولویت دادن به منابع برای کشورهای در حال توسعه گرسنه می‌رسد، از تظاهر به "قدیس" بودن دست بردارند. تا آنجا که می‌دانیم، دو کشتی از سه کشتی باری خشک که امروز صبح بندرهای اوکراین را ترک کردند، به سمت اروپا می‌روند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد