Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته ۲ منبع آگاه، منتقدان ادعا می کنند هزینه ای که گوگل و اپل برای سرویس پرداخت در اپ فروشگاه های اپلیکیشن خود دریافت می کنند، زیاد است و سالانه هزینه ای چند میلیارد دلاری برای توسعه دهندگان ایجاد می کند. همین امر نشانه ای از انحصار قدرت در دو شرکت است.

به گفته منابع آگاه ماه گذشته پرسشنامه هایی در این زمینه به توسعه دهندگان اپ ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پرسشنامه ۱۶ سوال مطرح شده که برخی از آنها مربوط به بازه ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ و برخی دیگر به ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ هستند. کمیسیون اتحادیه اروپا و گوگل هنوز در این باره اظهار نظری نکرده اند.

غول های فناوری آمریکایی قبلا اعلام کرده بودند در صورتیکه اپلیکیشن ها از شیوه های پرداخت جایگزین استفاده کنند، از آغاز ژوئن سال جاری میلادی آنها را از اپ استور بیرون می کنند.

درهمین راستا در پرسشنامه اتحادیه اروپا از توسعه دهندگان اپ سوال شده بود آیا تغییر سیاست گوگل در سال جاری روی توزیع کالا و خدمات آنها در پلی استور گوگل تغییر کرده است یا خیر، کدام اپلیکیشن ها تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفته اند و توانایی آنها برای دسترسی به کاربران دستگاه های اندروید نیز تحت تاثیر قرار گرفته است یا خیر.

رگولاتورهای اروپایی می خواهند بدانند آیا تغییرات گوگل توسعه دهندگان اپلیکیشن را مجبور کرده ارائه گزینه های پرداخت جایگزین به جای «Google Billing» را رها کنند و اینکه آیا مهاجرت کاربران به یک سیستم پرداخت دیگر روی تعداد کاربران و دسترسی توسعه دهندگان به داده ها تاثیری داشته یا خیر.

در کنار این موارد از توسعه دهندگان سوال شده آیا آنها معتقدند در صورت ایجاد یک سیستم پرداخت دیگر قادر به ارائه سرویس یا محصولات بهتر هستند یا خیر.

همچنین در این پرسشنامه ذکر شده، رگولاتور رقابت اتحادیه اروپا می خواهد بداند آیا گوگل به توسعه دهندگان اپلیکیشن اجازه می دهد از یک سیستم پرداخت جایگزین استفاده کنند، از آنها هزینه سرویس دریافت می کند یا درباره امنیت روش های پرداخت آنها شکایتی داشته اند یا خیر.

ماه گذشته گوگل اعلام کرد توسعه دهندگان اپ های غیر از بازی رایانه ای می توانند سیستم های پرداخت جایگزین با کارمزد ۱۲ به جای ۱۵ درصد را به مشتریان خود ارائه کنند. این اقدام فقط برای اتحادیه اروپا و در جهت پیروی از قوانین این منطقه ارائه شده است. قوانین جدید اتحادیه اروپا سال آینده میلادی اجرایی می شود.

کد خبر 5556931

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری گوگل اتحادیه اروپا اپلیکیشن موبایل گوگل پلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری تحقیقات علمی فناوری نانو شرکت دانش بنیان ربات قطع اینترنت نوآوری آتش سوزی تراشه ونزوئلا گوگل محقق ایرانی بنیاد ملی نخبگان توسعه دهندگان اپ پرداخت جایگزین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب