Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، امسال هیأت میثاق با شهدای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، جدای از برنامه‌هایی که در دهه اول محرم دارد، یک برنامه خاص با عنوان « میثاق کودکی» نیز برای کودکان برگزار می‌کند.

هدف از این برنامه فراهم آوردن شرایط حضور کودکان در فضای هیأت و ثبت یک خاطره بیاماندنی از هیأت عزاداری امام حسین(ع) عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعلی رضوی یکی از اعضای هیات میثاق با شهدا در باره این برنامه به فارس گفت: معمولاً کاری که در این زمینه انجام می‌شود این است که برای کودکان در کنار هیات یک فضای مناسب آماده می‌شود تا آنها در  این فضا سرگرم شده تا پدر و مادر این کودکان  به عزدارای خود برسند.

وی ادامه داد: این کار اگر چه کار بسیار شایسته‌ای است اما اگر بتوان کاری کرد که کودکان داخل فضای هیأت و در کنار پدر و مادر شیرینی هیأت را بچشند و با فضای هیأت آشنا شده و انس بگیرند به مراتب ثمرات بیشتر و بهتری خواهد داشت. چرا که وقتی مهدبازی برای کودکان بیرون از فضای هیأت فراهم می‌شود عملاً کودک به هیأت نمی‌رود و انس و گره قلبی با هیأت و فضای آن برقرار نشده و نیز از شنیدن سخنان و اسامی که ممکن است به گوشش بخورد و افراد و افعالی که در هیأت می‌تواند نگاه کند و به درستی آن‌ها را در خاطره ثبت کند محروم می‌شود. در این حال وقتی سن او کمی بالا تر می‌رود باز به دنبال سرگرم شدن بیرون هیأت می‌گردد.

رضوی اظهار داشت: البته کودکان معمولاً یک جا نمی‌نشینند و به دنبال سرگرمی داخل هیأت می‌گردند. راه‌حلی که میثاق کودکی ارائه کرده از طرفی بر اساس شکل‌گیری یک گره محبتی بین کودک و اهل‌بیت علیهم‌السلام در داخل هیأت است و از طرف دیگر اهمیت دادن به کودک و شخصیت دادن به ایشان در هیأت خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های خاصی که هیات میثاق با شهدا برای کودکان در نظر گرفته تا این کودکان بتوانند در کنار والدین خود در هیات حضور داشته باشند، گفت: میثاق کودکی برای احترام و شخصیت دادن به کودکان، بسته‌ای را برای آنان آماده کرده که شامل یک کیف، یک بطری (آب یا شربت)، یک ظرف خوراکی، و یک برگه کاغذ برای رنگ آمیزی و سرگرمی است‌. کودک با دریافت این کیف قرار است یاد بگیرد که عضو رسمی هیأت است و برای هیأت رفتن خود همیشه کیفش را همراهش ببرد. مادر و پدر هم شیشه آب او را پر کرده و در ظرف خوراکی‌اش چیزی می‌گذارند. به این ترتیب کودکان یک ذوق و علاقه‌ای برای رفتن به هیأت خواهند داشت.

 

 

وی اضافه کرد:  کودکان در این برنامه یک هدیه ساده هم دریافت خواهند کرد که این یک گره قلبی و عاطفی بین این کودک و هیأت برقرار می‌کند. برگه‌ای هم که هیأت میثاق به عنوان سرگرمی در اختیار کودکان قرار می‌دهد. هر شب یک برگه‌‌ جدید است که ضمن بار آموزشی ساده و محتوای مرتبط با معارف، جنبه سرگرم‌کننده نیز دارد و ارتباط کودک را با متن هیأت نیز بیشتر می‌کند.

رضوی گفت: همچنین برای انگیزه دادن بیشتر به کودکان قرار است بچه‌ها بعد از تکمیل تعدادی از این برگه‌های سرگرمی و تحویل آن به مسئول غرفه هدیه‌ای نیز از طرف هیأت دریافت کنند. در ضمن میثاق کودکی هر شب خوراکی مخصوص کودکان و شربت مخصوص ایشان را نیز آماده کرده که پدر و مادر با آوردن ظرف مخصوصی که شب اول دریافت کردند، می‌توانند خوارکی هرشب را نیز دریافت کرده و ظرف کودک را پر کنند. لازم به ذکر است انتخاب خوراکی‌ها با مشورت برخی‌ حکمای طب سنتی انجام شده و ترکیبی از میوه و سویق و شربت‌های طبیعی است.

 

 

وی اظهار داشت: جریان به هیأت آمدن، در هیأت نشستن و آماده شدن برای انجام کارهای بزرگ که محور اصلی طرح میثاق کودکی است با طراحی دو شخصیت به اسم داداش حسین و آبجی زینب انجام خواهد شد، که به مرور با ارتباط بچه‌ها با هیأت و این دو شخصیت بسته‌های محتوایی ایام مختلف آماده خواهد شد و به مرور باعث عمق بخشی این ارتباط خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان هیات عزاداری هیأت میثاق با شهدا برای کودکان فضای هیأت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه ای در حوزه‌ آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا نصیرزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی این واحد اظهار کرد: احیای پایگاه‌های بسیج در سطح دانشگاه اولین مطالبه از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه است.

وی افزود: تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی ۳ اصل مهم بوده که باید در برنامه‌ی اجرایی حوزه‌های بسیج دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

نصیرزاده ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه ای در حوزه آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات، ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

کد خبر 748048

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل