Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:26:36 GMT

۲۴ هکتار از باغات فامنین زیر کشت پسته رفته است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۲۶۷۷

۲۴ هکتار از باغات فامنین زیر کشت پسته رفته است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور خزایی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر، علاوه بر کاهش منابع آبی با تغییرات در اقلیم منطقه روبرو هستیم؛ گفت: تغییرات در دمای شب و روز، تغییر کیفیت آب و خاک و سایر عواملی که در رشد گیاهان مؤثر است

وی بر لزوم شناسایی و معرفی الگوی کشت سازگار با اقلیم جدید تاکید کرد و گفت: تغییر در الگوی کشت در حوزه محصولات باغی شامل ترویج کشت‌های جدیدی نظیر پسته، زعفران و گل محمدی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه این محصولات، علاوه بر مقاوم بودن در برابر کم‌آبی و کیفیت پایین خاک، بازار فروش خوبی نیز دارند؛ اضافه کرد: کشت آنها طی سالهای اخیر در منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

خزایی افزود: در حدود ۲۴ هکتار از اراضی شهرستان در سالهای اخیر به احداث باغات پسته اختصاص یافته و در حدود ۱۲ هکتار از این سطح عملیات پیوند زنی انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سطح کمی از باغات مربوطه هم اکنون، وارد مرحله باردهی شده است.

کد خبر 5556976

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی همدان پسته فامنین محرم 1401 بوشهر ماه محرم ویروس کرونا مراسم عزاداری سیلاب همایش شیرخوارگان حسینی کرمانشاه عکس استانها حسینیه مهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ابراهیم فرقانی اظهار کرد: با دستور دادستانی شهرستان تبریز در اجرای احکام موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی سردرود و آرپادره‌سی شهرستان تبریز ۳۳ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب، قلع وقمع و زمینها به وضع سابق برگشت.

وی با بیان اینکه به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود تاکید کرد: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف‌ هستند از آن به طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن تلاش کنند.

فرقانی با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است خاطرنشان کرد: هرگونه تصرف و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان است ادامه داد: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

فرقانی اضافه کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت وساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهاد‌ها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: گشتهای مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود