Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، غلامرضا مرحبا درباره هشدار برخی از کارشناسان اقتصادی مبنی بر افزایش نرخ تورم بدون برجام در ماه‌های آینده اظهارداشت: نباید سرنوشت کشور را به برجام گره بزنیم. صرف نظر از اینکه صاحب چه عقیده، سلیقه، نحله فکری و چه گرایش سیاسی هستیم، عقل سلیم حکم می‌کند که سرنوشت کشور را به برجام گره نزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اقتصاد تجاری هر کشوری از دو بخش خارجی و داخلی تشکیل شده است. بخش خارجی شامل داد و ستدهای خارجی، واردات و صادرات، مراودات بین‌المللی می‌شود و درست است که دو بخش خارجی و درونی تجارت در هر کشوری به هم متصل هستند و اگر تراز تجارت خارجی مثبت باشد و به راحتی بتوانیم تبادلات مالی و تکنولوژیک انجام دهیم به نفع اقتصاد است. باید منطقی فکر کنیم و نمی‌توان اثر تحریم‌ را بر روی این بخش‌ها انکار کرد اما سیاست‌های داخلی هم بسیار اثرگذار هستد .

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه در طول این سال‌ها علیه ایران اعمال شده در تاریخ بی‌سابقه است، گفت: هیچ کشوری در دنیا حتی در دوران جنگ‌هایشان به اندازه ایران تحریم نشده است. اما کشور در تمام این دوران تحریم، به راه خود ادامه داده و برای تحریم کنندگان هم عجیب است که کشوری مانند ایران زیر فشار این حجم از تحریم راه خود را ادامه داده‌ است.

مرحبا افزود: مدعی نیستم که در طول این مدت به مشکلی برنخوردیم، در شرایطی با مشکلات دست و پنجه نرم کردیم که صادرات نفت کشورمان و درآمد حاصل از آن به حداقل رسید، کشتی‌ها و نفتکش‌های ایران را مصادره کردند، همواره با دزدی دریایی مواجه بودیم و هنوز هم بخشی از درآمدهای نفتی به کشور بازنگشته‌ است. همه این موضوعات دردسرهای ناشی از مواجه یا تحریم‌ها است و آن را انکار نمی‌کنیم اما هزاران راه نرفته و نکرده در داخل کشور داریم که ربطی به هیچ کشور و ارتباطی با تحریم‌ها ندارد .

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اگر اقدامات داخلی به درستی به اجرا برسد می‌توان اثر تحریم‌ها را کاهش داد و به امروز هم با اجرای برخی از اقدامات توانسته‌ایم اثر تحریم‌ها را کاهش دهیم، اظهارداشت: عده‌ای برای ایجاد ترس و ترساندن مردم می‌گویند بدون برجام تورم بالا می‌رود و آن را به برجام گره می‌زنند در حالی که تورم یک پدیده اقتصادی ثانویه است و تولید نقدینگی، سرعت گردش نقدینگی ، پول بدون پشتوانه و ... در افزایش نرخ تورم بسیار اثرگذار است. 

وی ادامه داد: بانک مرکزی می‌تواند با اعمال سیاست‌های مالی و پولی استاندارد تورم را کنترل کند. هر چند نرخ تورم در کشورمان ممکن است به دلیل اینکه تبادلات مالی بین المللی به موقع انجام نمی‌شود، افزایش یابد اما عمده دلایل رشد نرخ تورم با سیاست‌های مالی و نحوه اجرای آن، بی‌انظباطی مالی، بی‌انظباطی شبکه بانکی، هزینه‌های بالای دولت، کسری بودجه برمی‌گردد که اگر این عوامل موثر در تورم اصلاح شود شاهد تخلیه تورم و کاهش آن خواهیم بود.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر تورم برجام اخبار اقتصاد کلان اخبار مرتبط افزایش قیمت‌های خرداد نه تورم که یک جهش قیمتی بود و تخلیه می شود/ کما اینکه شاهد کاهش… ۱۴۰۱/۵/۱۲ بعید است تورم تا پایان سال به زیر ۴۰درصد برسد ۱۴۰۱/۵/۸ ثبت بالاترین تورم منطقه یورو! ۱۴۰۱/۵/۸ رشد عجیب اقتصاد ترکیه با وجود تورم شدید! ۱۴۰۱/۵/۳ تورم خرداد نمى توانست با همان نرخ تداوم یابد / اتفاق چهار ماه اول سال نشان داد تئورى‌هاى… ۱۴۰۱/۵/۳ اقدام شجاعانه دولت؛ اما حواستان به نقدینگی باشد! ۱۴۰۱/۵/۲ آخرین ویدیو ها تمرین مهدی قائدی در باشگاه بدنسازی دبی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۰:۴۰ سیلاب وحشتناک در باغملک + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۰:۰۹ حرکات خطرناک موتورسوار در ترافیک مشهد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۰:۰۶ مورگان فریمن: امام حسین «برگزیده» بود + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۰۹:۵۷ آتش زدن عمدی یک خانه در تهران + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۰۹:۵۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۰۶ عده‌ای برای ترساندن مردم می‌گویند بدون برجام تورم بالا می‌رود ۱۱:۰۶ واکنش ایران به انفجار کابل ۱۱:۰۲ سیگار در صدر خریدهای مردم! / کدام کالاها مشتری آنلاین بیشتری دارند؟ ۱۱:۰۱ عکس پروفایل عاشورا و شب شام غریبان امام حسین (ع) + پیام تسلیت عاشورا ۱۱:۰۱ حملات اسراییل به غزه ۱۱:۰۰ ارزان ترین کولر آبی چند؟ (جدول) ۱۰:۴۱ تاثیر شگفت انگیز ماست برای جلوگیری از کم آبی بدن! ۱۰:۳۳ یک فرد یوزپلنگ ایرانی در اثر تصادف در جاده سمنان تلف شد ۱۰:۳۲ بورس، برجامی شد! / اقبال به گروه خودرویی و بانکی در روز آشتی حقیقی ها ۱۰:۲۶ تصویب دسترسی دستگاه ها به نماینده حقوقی تا یکماه آینده ۱۰:۱۸ دریافت مجوز کسب وکار حق همه است، ایثارگری را با این کارها ضایع نکنید! ۱۰:۱۳ دلار مچ طلا را خواباند ۱۰:۰۶ حرکات خطرناک موتورسوار در ترافیک مشهد + فیلم ۱۰:۰۰ قیمت بیت کوین در کانال ۲۳ هزار دلاری ۰۹:۵۷ مورگان فریمن: امام حسین «برگزیده» بود + فیلم ۰۹:۴۸ سود سهام عدالت در سال ۲ تا ۳ بار پرداخت می شود ۰۹:۴۶ دولت امسال چقدر اوراق فروخته است؟ / سهم ۶۱ درصدی بازار سرمایه ۰۹:۴۳ یارانه این ماه هم نقدی شد؟ ۰۹:۴۰ تلاش عراق برای افزایش واردات گاز از ایران ۰۹:۳۱ افزایش نسبی قیمت نفت ۰۹:۲۴ نحوه پرداخت تسهیلات جهش تولید مسکن از سوی بانک ها ۰۹:۲۲ مسکو : اوکراین به قلمرو بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا حمله کرد ۰۹:۱۹ بارش باران در نیمه شمالی کشور ۰۹:۱۲ به جای داروی مسکن از این مواد غذایی استفاده کنید ۰۹:۰۵ نرخ رسمی ۱۷ ارز افزایش یافت ۰۸:۵۳ زورگیری عجیب میمون از نگهبان + فیلم ۰۸:۴۶ بزرگراه های سطح شهر خلوت است ۰۸:۴۱ رژه خودرویی نیسان های آبی در تشییع جنازه + فیلم ۰۸:۳۸ مدیر مجتمع مس سونگون منصوب شد ۰۷:۴۵ طرز تهیه صبحانه ای که فقط در رستوران های بین المللی سرو می شود ۰۷:۳۰ قیمت تور هوایی و ارزان مشهد ویژه عاشورا و تاسوعا حسینی + جدول ۰۳:۰۳ عکس پروفایل تاسوعای حسینی + پیام تسلیت تاسوعا ۰۲:۴۶ خواص باورنکردنی اکالیپتوس برای تسکین درد ۰۲:۰۸ تست شخصیت؛ بگو اول چه حیوانی دیدی تا بگم چه فردی هستی! ۰۱:۴۵ دانلود نوحه و مداحی برای شب هشتم محرم ۱۴۰۱ ۰۱:۲۶ شاسی بلند جدید سوزوکی را ببینید + عکس ۰۱:۰۲ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۰۱ طرز تهیه مربای هلو + روش نگهداری ۰۰:۵۸ چرا منفی بافی می کنیم؟ ۰۰:۵۲ فال حافظ امروز شنبه ۱۵ مرداد ۰۰:۵۰ ایرپاد را چطور تمیز کنیم ۰۰:۴۵ فال ابجد روزانه شنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۳۱ فال امروز / فال روزانه شخصی ۱۵ مرداد ۰۰:۱۰ باقری با مورا دیدار کرد ۰۰:۰۶ تست بینایی؛ در ۲۵ ثانیه کیوی را پیدا کنید ۲۳:۵۸ آب اکسیژنه؛ کاربرد و فواید باور نکردنی ۲۳:۵۳ رتبه بندی معلمان از این استان شروع خواهد شد ۲۳:۴۵ دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی منتشر شد + لینک ۲۳:۴۴ اصول شست و شوی دمپایی های لا انگشتی ۲۳:۲۷ اتفاقاتی که ما را از اهداف دور می کند اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تورم برجام بدون برجام ۱۵ مرداد نرخ تورم تحریم ها ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی واقف بهروزی ادامه داد: این استان در موضوع سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشرو است و متوسط سه سال گذشته شاخص‌های آن به عنوان الگویی برای سنجش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های سنگین خارجی و سختی مسیر‌های تبادل ارز و مواد اولیه، اما مسیر‌هایی برای تبادل ارز از استان ما طی شده که به عنوان الگو در کشور مطرح هستند، بر این اساس میزان هدفگذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ میلیون دلار بود ولی بیش از ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری تحقق یافت.

بهروزی اضافه کرد: ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۳ طرح نیز در سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری چک، امارات و ایرانیان مقیم خارج در استان آغاز شدند که بیشتر در بخش‌های گلخانه، تولید کنسانتره، نساجی، صنایع چوب و تجهیزات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌ شرقی همچنین از کسب رتبه دوم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به واحد‌های تولید کننده، راکد و نیمه تعطیل و سایر موارد خبر داد و گفت: این تبصره از حدود هفت سال گذشته در قوانین بودجه دستگاه‌های مختلف در حال چرخش بود و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات تحقق یافته از محل این تبصره تا قبل از سال ۱۴۰۰ بیشتر تک رقمی بوده و ما جزو استان‌های متوسط به پایین بودیم.

بهروزی با بیان اینکه مجموع مجوزهای سرمایه گذاری صادر شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۰ هزار (کمتر از ۵۰ درصد تقاضاها) و در سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۵۱۳ درصدی شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ بود، افزود: این افزایش ناشی از اقدام تحولی دولت در راه اندازی درگاه مجوزهای کسب و کار است.

 

دیگر خبرها

  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • راه‌حل نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز برای تورم ایران
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد