Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع رسمی اوکراینی در تاریخ ۵ آگوست مدعی شده اند ارتش روسیه ۴۶ فروند پهپاد از ایران دریافت کرده و استفاده از آنها در میدان نبرد را آغاز کرده است.

سرویس جهان مشرق _ جنگ میان ارتش روسیه و اوکراین به روز صد و شصت و چهارم خود رسیده است.

تحولات روز صد و شصت و یکم جنگ اوکراین:

روسیه، امریکا را به دخالت مستقیم در جنگ اوکراین متهم کرد/ مشکل بزرگ ارتش اوکراین؛ تسلیحات آلمانی کار نمی‌کنند! +تصاویر و نقشه

در روزهای گذشته تحول خاصی در میادین نبرد در جبهه شرقی و منطقه دونباس یا جنوب اوکراین و استان خرسون دیده نشده است و دو طرف تنها به آتشباری توپخانه ای و موشکی علیه مواضع یکدیگر مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوکراین از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده‌ می‌کند

روز گذشته سازمان عفو بین الملل در گزارشی ارتش اوکراین را به استفاده از شهروندان غیر نظامی خود به عنوان سپر انسانی در برابر حملات ارتش روسیه متهم کرد.

در این گزارش آمده است که ارتش اوکراین عامدانه اقدام به استقرار تجهیزات جنگی نظیر راکت انداز و موشک در پوشش بافت ساختمانی غیرنظامی می کند تا آنها را از دید نیروی هوایی روسیه پنهان نگه دارد که این موضوع مستقیما شهروندان غیرنظامی اوکراینی را در خطر حملات هوایی و موشکی ارتش روسیه قرار می‌دهد.

برخی منابع اوکراینی این گزارش سازمان عفو بین الملل را یکطرفه و غیر منصفانه معرفی کرده و لوگوی مربوط به این ارگان بین المللی را با حرف Z که نماد ارتش روسیه در جنگ اوکراین به شمار می‌رود تغییر داده اند.

استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی آغاز شده است

به گزارش موسسه تحلیل استراتژیک ISW برخی منابع رسمی اوکراینی در تاریخ ۵ آگوست مدعی شده اند ارتش روسیه ۴۶ فروند پهپاد از ایران دریافت کرده و استفاده از آنها در میدان نبرد را آغاز کرده است. این منابع هیچ گونه فیلم یا تصاویری که اثبات کننده ادعای آنها در خصوص دیده شدن پهپادهای ایرانی در آسمان اوکراین باشد را ارائه نکرده اند.

از ماه گذشته میلادی اخبار و شایعات زیادی در خصوص علاقه روسیه به خرید تجهیزات نظامی ایرانی از جمله پهپادهای رزمی، شناسایی و انتحاری منتشر شده است. این اخبار با واکنش رسمی برخی مقامات کاخ سفید نیز همراه شده و آنها اعلام کرده بودند احتمالا روسیه سفارش خرید ۳۰۰ فروند پهپاد را به ایران ارائه کرده و کاربران ارتش این کشور مشغول گذراندن دوره آموزشی استفاده از این پهپادها هستند.

حمله توپخانه‌ای به نیروگاه اتمی زاپروژیا

نیروگاه زاپروژیا که بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای در اروپا است، هدف حمله توپخانه‌ای قرار گرفت. روسیه و اوکراین یکدیگر را به انجام این حمله متهم می‌کنند.

این نیروگاه در منطقه تحت کنترل ارتش روسیه قرار دارد اما در آن ناحیه که نیروگاه و منطقه اطراف آن را شامل می‌شود، نیروهای اوکراینی به صورت پارتیزانی مشغول نبرد با روس‌ها هستند.

کمپانی دولتی انرجواتم که کنترل نیروگاه را بر عهده دارد حملات را به روسیه نسبت داد و اعلام کرد روس‌ها مستقیما نیروگاه را هدف گرفته و گلوله‌ها به نزدیکی یکی از رآکتورها اصابت کرد؛ این در حالی است که از نخستین هفته نبرد در خاک اوکراین، این نیروگاه توسط ارتش روسیه تصرف شده و منطقا امکان حمله توپخانه ای به آن از سوی ارتش روسیه وجود ندارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت تحولات جنگ اوکراین ارتش اوکراین استان خرسون روسیه نیروگاه هسته ای سازمان عفو بین الملل منطقه دونباس پهپاد ایرانی پهپاد اخبار داغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ارتش روسیه توپخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل

هم‌زمان با سالگرد فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی «تکرار» این فاجعه شد.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا در حوالی زاپوریژیا برای هفتصد و هشتاد و پنجمین روز تحت کنترل روسیه است.»

طبق این پیامی که در تلگرام منتشر شده است، رئیس‌جمهور اوکراین مجددا از جامعه جهانی خواست تا فشاری علیه روسیه اعمال کند و این نیروگاه را به کنترل اوکراین دربیاورند.

ولودیمیر زلنسکی ادعا کرد: «تمامی ابزارهای هسته‌ای در اوکراین از حملات روسیه در امان هستند و این مسئله خود به تنهایی جهان را از یک فاجعه هسته‌ای جدید نجات می‌دهد.»

او در ادامه با اشاره به فاجعه چرنوبیل در ۳۸ سال پیش، نوشت: «ده‌ها هزار نفر به بهای سلامت و جان خود، از گسترش فاجعه چرنوبیل جلوگیری کردند و به زدودن پیامدهای وحشتناک آن در سال ۱۹۸۶ و در سال‌های پس از آن کمک کردند.»

فاجعه اتمی چرنوبیل، حادثه‌ای هسته‌ای بود که در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ اتفاق افتاد؛ حادثه‌ای که در رآکتور هسته‌ای شماره ۴ نیروگاه چرنوبیل، در نزدیکی شهر پریپیات در شمال جمهوری سوسیالیستی اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی رخ داد.

روسیه و اوکراین مدتهاست یکدیگر را به حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا متهم می‌کنند. برخلاف آنچه زلنسکی ادعا می‌کند، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه تاکید کرد ادامه حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا می‌تواند منجر به «عواقب فاجعه‌بار» شود و هم‌چنین حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به این نیروگاه هسته‌ای را «نگران‌کننده» خواند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • ببینید | تصاویری از نبرد پهپادهای اوکراینی و روسی در آسمان