Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه فرانسوی «لالیبراسیون»، دمای آب‌ رود گارون (Garonne) افزایش یافته است. همین امر نیروگاه منطقه گُلفش (Golfech) را مجبور کرد تا با ظرفیت حداقلی به کار خود ادامه دهد. مسئولان این نیروگاه دیشب (جمعه شب) اعلام کرد: وضعیت آب و هوایی استثنایی سبب شده تا دمای گارون به میزان بی سابقه ۲۸ درجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه با اشاره به اجبار نیروگاه به کاهش تولید افزود: به درخواست اپراتور شبکه سراسری برق، واحد تولیدی شماره ۲ نیروگاه گلفچ همچنان در حال تولید اما با حداقل تواناست.

این بدان معناست که این نیروگاه حدود ۳ مگاوات برق تولید می‌کند در حالی که ظرفیت معمول آن یک هزار و ۳۰۰ مگاوات است. فعالیت رآکتور دیگر این مرکز نیز پیشتر و مطابق برنامه اعلام شده، متوقف شده بود.

به گزارش لالیبراسیون، به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه دمای آب که می تواند بافت گیاهی و تنوع جانوری محیط زیست منطقه را تهدید کند، محدودیت‌هایی برای فعالیت نیروگاه‌ها و مشخص بودن میزان آب گرمی که می توانند به رودخانه‌ها بریزند، وجود دارد.

با در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی «استثنایی» پیش‌بینی میشد که آب گرم ناشی از فعالیت نیروگاه گلفش بیش از حد مجاز دمای گارون را افزایش دهد.

فرانسه در حالی موج تازه‌ای از گرمای بی‌سابقه را تجربه می‌کند که چهار رآکتور این کشور از جمله رآکتور نیروگاه «بوژی» (Bugey) در شرق فرانسه معافیت‌های موقتی دریافت کرده اند تا آستانه مجاز تخلیه آب گرم را افزایش دهند.

شرکت برق فرانسه در اطلاعیه دمای رود رون (Rhône) را ۲۵ درجه اعلام کرده و به همین سبب به نیروگاه بوژی برای فعالیت دو واحد ۲ و ۵ برای ادامه فعالیت با حداقل ظرفیت مجوز داده است.

این شرکت پیشتر هشدار داده بود که ممکن است مجبور شود تولید هسته‌ای خود را در روزهای آینده کاهش دهد و حتی یک راکتور در نیروگاه «تیرکاستن» (Tricastin) را به دلیل دمای بالای رودخانه تعطیل کند. تولید برق هسته‌ای فرانسه از سال ۲هزار میلادی هر سال ۰.۳ درصد کاهش داشته است اما این کاهش تولید تا پایان تابستان به ثبت می‌رسید که امسال به دلیل گرمای زودهنگام هوا از اوایل اردیبهشت رخ داده است.

شرکت برق فرانسه ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد ماه) در گزارشی اعلام کرد که متحمل زیان بی‌سابقه ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورویی شده است. این شرکت اعلام کرد به دلیل کاهش تولید انرژی هسته‌ای، ناشی از مشکلات فنی برخی راکتورها و نیز کمک دولت به مهار بهای برق، یکی از سنگین‌ترین زیان‌های تاریخ خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ متحمل شد.

این کاهش تولید کم سابقه به ویژه پیامد تعطیلی ۱۲ رآکتور به دلیل خرابی و ۱۸ رآکتور به دلیل تعمیر از مجموع ۵۶ رآکتور در اختیار این شرکت نیز عنوان شده بود.

برچسب‌ها فرانسه انرژی برق راکتور هسته ای پاریس انرژی هسته ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه انرژی برق راکتور هسته ای فرانسه انرژی برق راکتور هسته ای پاریس انرژی هسته ای کاهش تولید هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشور‌های اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشور‌های اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشور‌های خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی