Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:20:54 GMT

چین خواستار حل‌وفصل مساله کشمیر بین هند و پاکستان شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۳۱۲۶

چین خواستار حل‌وفصل مساله کشمیر بین هند و پاکستان شد

به گزارش روز شنبه ایرنا، هوا چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به خبرنگار آسوشیتدپرس پاکستان درباره سومین سال اقدام هند برای لغو وضعیت اضطراری در کشمیر منطقه مورد مناقشه دو کشور، گفت:در مورد کشمیر، موضع چین روشن و ثابت است. مسئله کشمیر، موضوعی است که از تاریخ بین هند و پاکستان به جا مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدگاه مشترک جامعه بین المللی نیز هست. ما در آن زمان اظهار داشتیم که طرف های مربوط، باید خویشتن داری و احتیاط را رعایت کنند به ویژه، باید از انجام اقداماتی که به طور یکجانبه وضعیت موجود را تغییر می دهد یا تنش ها را تشدید می کند، اجتناب کنند.

وی افزود: ما از هند و پاکستان می خواهیم که اختلافات مربوطه را از طریق گفت وگو و مشورت به طور مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

دولت هند در آگوست ۲۰۱۹میلادی جامو و کشمیر را در قلمرو خود تقسیم کرد و مفاد ماده ۳۷۰ قانون اساسی را که وضعیت ویژه ای را برای این ایالت قائل بود، لغو کرد.

لایحه سازماندهی مجدد جامو و کشمیر در ۵ اوت ۲۰۱۹ در مجلس هند مطرح شد و همان روز به تصویب رسید.  

هند قبلاً تأکید کرده بود که مسائل مربوط به قلمرو اتحادیه جامو و کشمیر کاملاً به امور داخلی هند مربوط می شود.

پس از لغو ماده ۳۷۰ قانون اساسی توسط دهلی نو، روابط هند و پاکستان، به طور کلی از بین رفت. این تصمیم هند، به گونه ای واکنش شدید پاکستان را برانگیخت که روابط دیپلماتیک خود را با این کشور کاهش داد و فرستاده هند را اخراج کرد.

هند بارها به پاکستان اعلام کرده که جامو و کشمیر، «برای همیشه بوده، هست و خواهد بود» و بخشی جدایی ناپذیر از این کشور باقی خواهد ماند اما از سوی دیگر خواهان روابط عادی همسایگی با پاکستان در محیطی عاری از ترور، خصومت و خشونت است.

برچسب‌ها هند پاکستان کشمیر چین وزارت امور خارجه چین پکن دهلی نو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند پاکستان کشمیر هند پاکستان کشمیر چین وزارت امور خارجه چین پکن دهلی نو هند و پاکستان جامو و کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر اینکه گزارش‌های کشف گور‌های دسته جمعی جدید در نوار غزه باعث «نگرانی عمیق» او شده‌اند خواستار انجام تحقیقات مستقل و جامعی پیرامون این گور‌های دسته‌جمعی شد.

او اظهار کرد: «روایت‌های ضد و نقیض پیرامون برخی از این گور‌های دسته‌جمعی وجود دارند و در این میان برخی ادعا‌های جدی حاکی از دفن اجساد افراد بی‌گناه کشته شده در این گور‌ها هستند.»

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: «ضروری است بازرسان مستقل بین‌المللی به همراه کارشناسان پزشکی قانونی فورا به مکان این گور‌های دسته‌جمعی دسترسی پیدا کرده تا بتوانند شرایط دقیق جان باختن صد‌ها فلسطینی و دفن آنها یا دفن مجدد آنها را تعیین کنند.»

اخیرا گزارش شد انبو‌هی از اجساد جدید از گور‌های دسته‌جمعی در محل مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس در جنوب نوار غزه و همچنین بیمارستان الشفاء شهر غزه به دنبال عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی کشف شدند که محکومیت سازمان ملل را در پی داشت.

بر اساس گزارش گروه‌های دفاع مدنی غزه صد‌ها جسد در گور‌های دسته جمعی در بیمارستان ناصر و همچنین مجتمع پزشکی الشفاء کشف شده‌اند که برگ جدیدی از پرونده جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است.

گوترش تاکید کرد: «خانواده‌های کشته‌ها و مفقودین این حق را دارند که بدانند چه اتفاقی برایشان افتاده است؛ و جهان این حق را دارد که عوامل هر گونه نقض قوانین بین‌المللی که رخ داده را پاسخگو کند.»

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان
  • (ویدیو) غذای خیابانی در پاکستان؛ پخت و سرو ۵۰۰ کیلو آب نخود با مرغ و تخم مرغ
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • کارگران اردبیلی خواستار حمایت همه‌جانبه مسئولان هستند
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • تیک‌تاک؛ صدایی برای اعتراض