Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، همزمان با آغاز دهه نخست ماه محرم و برگزاری آیین های سوگواری حسینی، دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در برگزاری آیین های ویژه این ایام باید مدنظر باشد.

توصیه می شود توزیع نذورات به صورت بسته های خشک در منازل و با اولویت منازل نیازمندان صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت پخت و پز بایستی هرگونه پخت و پز در مکان های دارای شرایط بهداشتی صورت پذیرد.

 تمامی افراد دست اندرکار در توزیع آب و غذا باید دارای کارت بهداشت و کارت واکسن معتبر باشند و رعایت بهداشت فردی (استفاده از ماسک و دستکش) در هنگام ارائه خدمت ضروری است. مواد خام مصرفی باید سالم و بهداشتی باشد و توصیه می شود از مواد غذایی مشمول بسته بندی که مورد تایید وزارت بهداشت است، استفاده شود.

از فراورده های خام دامی با کشتار مجاز و یا بسته بندی شده که مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی است، استفاده شود. ذبح و قربانی در محل برگزاری هیات انجام نشود.

از نمک های بسته بندی یددار تصفیه شده دارای مجوز ساخت از سازمان غذا ودارو در تهیه و پخت غذا، برنج استفاده شود. در تهیه غذا از روغن های دارای مجوز ساخت از سازمان غذا و دارو با ترانس پایین استفاده شود.

از ظروف مناسب در آشپزی استفاده شود. از نگهداری مواد غذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی (حداکثر دو ساعت) خودداری شود. در صورت الزام به نگهداری بیشتر از دو ساعت، باید مواد غذایی پخته در زیر ۴درجه سانتیگراد یا در بالای ۶۳ درجه سانتیگراد (روی شمعک گاز) نگهداری شود تا درجه حرارت ماده غذایی به زیر ۶۳درجه سانتیگراد نرسد.

از بسته بندی غذا بیش از دو ساعت قبل از مصرف خود داری شود. بسته بندی از چند ساعت قبل از توزیع نذورات، موجب تهدید سلامت می شود. از نگهداری مواد غذایی خام و پخته شده در مجاورت هم و در داخل یخچال و یا سردخانه خودداری شود.

از آب آشامیدنی سالم استفاده شود. در صورت استفاده از ظروف یک بار مصرف برای توزیع مواد غذایی گرم، از ظروف یک بارمصرف مناسب دارای مجوز از غذا و دارو با اولویت ظروف بر پایه گیاهی استفاده شود.

استفاده از ظروف یک بار مصرف فاقد مجوز و مشخصات و همچنین ظروف پلی استایرنی (ظروف پلاستیکی شفاف و نازک) در توزیع نوشیدنی گرم و غذای پخته شده خودداری گردد. از توزیع آب، شربت و یا شیر فاقد بسته بندی در بین دسته های عزاداری و یا در مراسم خودداری شود.

پسماند های تولید شده به صورت بهداشتی جمع آوری، انتقال و دفع شود. به ویژه درکنار هر ایستگاه صلواتی سطل یا کیسه برای جمع آوری مرتب ظروف و لیوان های یک بار مصرف استفاده شده نگهداری شود.

با نصب تابلوها و یا اطلاعیه ممنوعیت مصرف دخانیات و جمع آوری زیر سیگاری ها، از مصرف مواد دخانی در محل های مسقف خودداری شود.

در حال حاضر شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و شاهرود قرمز، شهرستان‌های سرخه و دامغان نارنجی، شهرستان های گرمسار و میامی زرد و شهرستان‌ آرادان آبی کرونایی هستند. 

بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۲۰ به ۱۳۰ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۱۲ به ۱۲۹ شهر در کشور افزایش یافت.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان ماه محرم ماه محرم و کرونا دانشگاه های علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان ماه محرم ماه محرم و کرونا دانشگاه های علوم پزشکی استفاده شود خودداری شود علوم پزشکی مواد غذایی بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد دوستار» رییس دانشگاه گیلان با «حجت‌الاسلام والمسلمین» اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با تبریک روز معلم و تقدیر از جایگاه و شان رفیع معلم و استاد و اهمیت علم آموزی اظهار کرد: امنیت و آرامش دانشجو باید مورد توجه دانشگاه قرار گرفته و حتی الامکان از دسته بندی و گروه بندی در دانشگاه ها اجتناب شود.

وی ضمن ارج نهادن به مقام دانشجو و اهمیت علم آموزی افزود: در اسلام نیز تاکیدات زیادی به تحصیل و فراگیری علم و دانش صورت گرفته و اولین دانشگاه جهان اسلام که شامل علوم معاصر و علوم دینی بود توسط امام جعفر صادق (علیه السلام) تاسیس شده است.

رییس شورای قضایی استان ضمن اعلام آمادگی دادگستری گیلان در راستای حل مشکلات قضایی دانشگاه افزود: دادگستری این توانایی را دارد که در کنار پژوهش های حقوقی زمینه استفاده از ظرفیت همکاران قضایی با حضور در بین دانشجویان را فراهم نماید و انتظار می رود دانشگاه نیز با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل های کارشناسی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر باشد.

گفتنی است، در پایان این جلسه تفاهم نامه ای نیز در راستای افزایش همکاری های علمی و پژوهشی به امضای طرفین در آمد.

کد خبر 6093239

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم