Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر گفت: تمهیدات لازم برای ایام تاسوعا و عاشورا اندیشیده شده است.

گلفشان گفت: در روز‌های تاسوعا و عاشورا حسینی برنامه‌های مختلفی است و با توجه به اینکه بخشی از مردم برای عزاداری به دیار خودشان می‌روند، پیش بینی می‌شود مسیر‌های جاده‌ای شلوغ باشد، در پایگاه‌های جاده‌ای و شهر‌ها بر اساس نیاز استان‌ها، عزیزان امدادگر ما آماده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امدادگران در بحث تمهیدات مسائل بهداشتی هیئت‌ها اقدامات خاصی را انجام می‌دهند و تلاش دارند عزاداران در این روز‌های افزایش کرونا سلامت به عزاداری بپردازند؛ فردا ساعت ۹ و نیم صبح دسته عزاداری هیئت حضرت علی اکبر جمعیت هلال احمر در سراسر کشور فعالیت خودجوشی خواهند داشت و عزیزان در دسته‌های عزاداری مشارکت جدی خواهند داشت.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی رییس جمعیت هلال احمر نیشابور گفت: ریزش کوه و مسدود شدن جاده محور دامنجان به بار براثر بارش سنگین باران موجب گرفتار شدن ۵۰۰ خودرو شده بود که امدادرسانی لازم صورت گرفت.

اسماعیل شاه بیگی در گفت‌وگو با ایسنا از وقوع بارش‌های سیل‌آسا در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: امروز نیز وقوع بارش‌های سنگین در شهر بار موجب خسارت‌های بسیاری به باغات و ابنیه راه شده بود.

وی همچنین با بیان اینکه تعداد بسیاری خودرو و شهروندانی که برای طبیعت‌گردی به این شهر آمده بودند براثر وقوع باران شدید گرفتار سیلاب شدند، عنوان کرد: علیرغم هشدارهای داده شده اما امروز همزمان با بارش‌ها، همایشی با حضور جمعیت قابل توجهی از مسافران و گردشگران در این شهر در حال اجرا بود.

رییس جمعیت هلال احمر نیشابور با اشاره به اینکه تعدادی از خانواده‌ها حدود ۱۷ خودرو در قالب ۵۴ نفر در بالای آبشار بار گرفتار شده بودند، اظهار کرد: پس از ایمن‌سازی تمامی این افراد رهاسازی شده و به مکانی امن منتقل شدند.

وی با بیان اینکه اکثر این افراد از شهرستان‌های اطراف از جمله مشهد و سبزوار و... برای گردشگری به این منطقه آمده بودند، بیان کرد: این افراد از روز گذشته به این منطقه آمده و غافلگیر شده بودند.

شاه بیگی همچنین خاطرنشان کرد: جاده دامنجان به بار به مدت ۴ ساعت به دلیل بارش سنگین باران و ریزش کوه مسدود شده بود و حدود ۵۰۰ خودرو در دو طرف گرفتار شده بودند که با همکاری نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و هلال احمر شهرستان اقدامات لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سیلاب‌های امروز تلفات جانی نداشته‌ایم، اذعان کرد: بر اساس گفته محلی‌های منطقه طی ۳۰ سال گذشته چنین بارانی با این شدت آن هم در این مدت کم ندیده بودند، بر اساس خسارت‌های برجای مانده بخش عمده‌ای از محور دامنجان به بار باید مجددترمیم شود.

رییس جمعیت هلال احمر نیشابور با بیان اینکه با حضور به موقع نیروهای هلال احمر خوشبختانه خسارتی به خودروها وارد نشد، عنوان کرد: تا زمان بازگشایی جاده و برای حفظ سلامتی شهروندان و گردشگران و مسافران اجازه تردد به خودروها داده نشد.

وی ادامه داد: در مجموع ۵ اکیپ در قالب ۱۸ نفر در بارش‌ها و سیلاب‌های امروز کار خدمات‌رسانی به شهروندان و گردشگران و مسافران را در نقاط مختلف برعهده داشتند. البته شهرداری بار و نیروهای راهداری هم کمک‌های شایانی را داشتند.

شاه بیگی گفت: هرچند اکنون تمامی محورهای منطقه باز و تردد جریان دارد، اما درخواست داریم با توجه به خسارت‌هایی که به جاده وارد شده رانندگان حتماً نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی از شروع مجدد بارش‌ها از فردا یک شنبه خبر داد و افزود: علیرغم اینکه هواشناسی به طور مداوم هشدارهای لازم را ارائه می‌دهد اما متأسفانه بسیاری از شهروندان توجهی ندارند.

رییس جمعیت هلال احمر نیشابور با اعلام آماده‌باش هلال احمر، به هم‌وطنان توصیه کرد که به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و در صورت بروز حادثه با شماره تماس ندای امداد، ۱۱۲، تماس بگیرند. همچنین حتی‌الامکان در شرایط آب و هوایی نامساعد از صعود به قله‌ها و تردد غیرضروری خودداری کنند.

همچنین فرماندار بردسکن از جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: در بیشتر نقاط با جاری شدن سیل و روان آب‌ها خساراتی به برخی زیرساخت‌های شهرستان وارد کرد که برآورد اولیه کارشناسان راهداری بیش از ۳ میلیارد تومان است.

علی دهقان‌زاده خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بردسکن در حالت آماده‌باش است تا در صورت بروز هرگونه مشکلی نسبت به رفع آن اقدام لازم و فوری انجام شود.

در سبزوار نیز فرماندار این شهرستان از بازگشایی راه‌ ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده که به دلیل جاری شدن سیلاب مسدود شده بود خبر داد و گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب امروز راه روستای ساروق این شهرستان را مسدود کرده و با تخریب پل جاده روستای بهانگر، مسیر ارتباطی این روستا را نیز قطع کرده بود.

مهدی سالاری بیان کرد: با فروکش کردن آب رودخانه و با تلاش راهداران، راه روستای ساروق باز شده و برای اهالی روستای بهانگر نیز مسیر جایگزین تعیین شده است تا در روزهای آینده با مرمت پل تخریب شده، مجدداً راه ارتباطی این روستا سامان بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در نیشابور
  • حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس
  • مراسم دسته روی عزاداری شهادت امام صادق(ع) در شهر توپ آغاج
  • واژگونی مینی‌بوس در جاده سوادکوه با ۱۳ مصدوم
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • حادثه رانندگی در جاده کرج - چالوس ۸ مصدوم داشت
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود