Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از آموزش و پرورش استان اردبیل ، محمود مشکی روز شنبه گفت: در جشنواره کشوری آموزش پودمان‌های مهارت‌محور به کمک روش‌های نوین و فناورانه درس کاروفناوری که توسط دبیرخانه کیفیت بخشی کشوری مستقر در استان کرمان برگزار شد، سمیه بدیعی از منطقه خلخال رتبه اول کشوری و رقیه جعفری از ناحیه ۲ اردبیل رتبه سوم کشوری را از آن خود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکی هدف از برگزاری این جشنواره را کیفیت بخشی به آموزش عملی دروس، طراحی و تولید محتوای جدید آموزشی با رویکرد نوین و فناورانه، غنی‌سازی محتوای رسمی برنامه شاد و توجه ویژه به آموزش‌های مهارت محور درس کار و فناوری ذکر کرد.

همچنین مرحله کشوری مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان سراسر کشور در بخش آوایی نیز با درخشش دانش‌آموزان استان اردبیل به پایان رسید.

در بخش آوایی تعداد هفت نفر دانش‌آموز پسر منتخب استان اردبیل از بین ۱۱ دانش‌آموز برگزیده دور مقدماتی حائز رتبه برتر کشوری شدند.

در این مسابقات علی بایرامی رتبه اول رشته اذان (پایه دوازدهم) ، عرفان جباری رتبه سوم رشته اذان (پایه دهم)  ، محمدرضا عالم رتبه سوم رشته حفظ ۲۰ جزء (دوره اول متوسطه ) ، متین معقولیان رتبه چهارم رشته حفظ ۲۰ جزء (دوره دوم متوسطه ) ،  مهدی مهدوی رتبه پنجم رشته حفظ کل (دوره دوم متوسطه ) ، امیررضا صالح پور رتبه پنجم رشته حفظ ۱۰ جزء (دوره اول متوسطه ) و محمدرضا قاسمی رتبه پنجم رشته قرائت تحقیق (پایه دوازدهم) را به خود اختصاص دادند.

برچسب‌ها مدارس اردبیل قرآن کریم دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس اردبیل قرآن کریم مدارس اردبیل قرآن کریم دانش آموزان رشته حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از رشد هشت درصدی توسعه متوازن رشته‌ای خبر داد.

ابوالقاسم اکبری، ۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: شاخص توسعه متوازن رشته‌ای استان در سال تحصیلی گذشته ۳۶ درصد بود که به بیش از ۴۴ درصد در سال تحصیلی جاری رسیده است.

وی افزود: این نشان می‌دهد که درحال حاضر بیش از ۴۴ درصد از دانش آموزان ما در رشته‌های هنرستان‌ها و کار و دانش تحصیل می‌کنند و تلاش می کنیم این عدد به ۵۰‌ درصد برسد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته به این موضوع اعتقاد دارند که باید در حوزه فنی و هنرستانی سرمایه‌گذاری کنند و به همین دلیل در موضوع اشتغال موفق هستند.

اکبری گفت: رشته های نظری، بیشتر ایجاد علم می‌کنند و شغل کمتری ایجاد می کنند به همین دلیل باید به سمت حضور دانش آموزان در رشته های فنی و مهارتدار کردن آن‌ها حرکت کنیم.

وی در ادامه به کمبود فضای آموزشی نیز اشاره کرد و افزود: برای جبران این کمبودها با پیگیری‌ها و تلاش‌های بسیار زیاد، ۷۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۸۵ مدرسه دیگر نیز با بیش از ۳۵۰ کلاس درس در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: امسال، ساخت ۱۳ مدرسه جدید در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان به تصویب رسیده و ۱۲۰ کلاس درس در آن‌ها ساخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین بیان کرد: در آستانه برگزاری امتحانات نهایی هستیم و با توجه به اینکه میزان تاثیر آن‌ها در قبولی دانشگاه افزایش یافته، اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه امسال آزمون‌های نهایی ۵۰ درصد در نتیجه کنکور تاثیر دارد، گفت: امسال در پایه دهم ۷۴۷۳ دانش آموز، یازدهم ۷۷۷۴ و پایه دوازدهم ۸۲۸۴ دانش آموز در آزمون‌های نهایی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند نمرات آزمون‌های نهایی گذشته خود را ترمیم کنند نیز در این امتحانات نهایی شرکت می کنند و به همین دلیل پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون‌ها حضور داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین به تعداد مدارس تک دانش آموز اشاره کرد و افزود: در استان ما ۱۸ مدرسه تک دانش آموزی با یک معلم وجود دارد و ۱۳۴ مدرسه نیز کمتر از پنج دانش آموز دارد و این نشان از توجه وزارت آموزش و پرورش و دولت به گسترش آموزش‌ها و عدالت تربیتی و آموزشی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری