Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری حضرت امام حسین (علیه‌السلام)، واقعه کربلا و رسالت ترویج فرهنگ عاشورایی، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیش از ۴۵ عنوان درسی را که در ۲۸ کتاب درسی در دوره‌های مختلف تحصیلی محتوی درباره محرم و ایام عاشورا وجود دارد را معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، پرداختن به زندگینامه و معرفی الگوها و اسوه‌های اخلاقی، ملی، مذهبی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در محتوای آموزشی بخشی از فرایند یاددهی- یادگیری است که در نظام تعلیم‌وتربیت تلاش شده این مهم با پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ائمه اطهار و سیره و منش ایشان مورد توجه قرار گیرد. از این رو به‌منظور آگاهی‌بخشی، معرفی الگوهای صدر اسلام، امامان (علیه‌السلام) و سیره زندگی این بزرگواران، شخصیت‌های شاخص دوران تمدن اسلامی و دوران معاصر؛ کتاب‌های درسی برای گروه‌های سنی مختلف مناسب‌سازی شده است.

دفتر برنامه‌ریزی درسی و تألیف کتاب‌های دوره ابتدایی و متوسطه نظری که مأموریت تألیف محتوای مرتبط با کتاب‌ها را برعهده دارد، در راستای معرفی تلاش‌های صورت گرفته در خصوص ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی در کتب درسی اعلام کرد بیش از ۴۵ عنوان درسی در ۲۸ کتاب در دوره‌های مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، واقعه کربلا، عاشورای حسینی، عزاداری های ماه محرم، در این کتاب‌ها درج شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در این عناوین درسی به شکل‌های گوناگون همچون نثر، نظم، شعر، متن، قصه و غیره به واقعه کربلا و امام حسین علیه السلام و یا وقایع مرتبط پرداخته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محرم كتب درسي علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در سالروز شهادم ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت جای جای لرستان در غرق در عزا و ماتم است.

برخی بیست و پنجم شوال و برخی نیمه رجب را روایت کرده اند، اما روایت بیست و پنجم شوال مشهور تر است. در دوران امامت امام صادق (ع)، به علت ضعف حکومت اموی، آزادی بیشتری برای ابراز عقیده به وجود آمد و بحث‌های علمی بسیاری در موضوعات مختلف در گرفت.  این آزادی علمی و دینی که برای کمتر امامی از ائمه دوازده گانه وجود داشت، سبب شد تا شاگردان امام آزادانه در مباحث علمی شرکت کنند.
ابان بن تغلب گزارش کرده است که مردم در مسجد از او سؤالات فقهی شان را می پرسیدند. امام صادق(ع) با استفاده از این فرصت، روایات فراوانی در زمینه های گوناگونِ فقه، کلام و...بیان کرد.
به گفته ابن حَجَر هیتمی، مردم از او دانش های فراوان نقل می کردند و آوازه او به همه جا رسیده بود.
حضرت صادق تا سن ۱۲ سالگی معاصر جد گرامیش حضرت سجاد بود و مسلما تربیت اولیه او تحت نظر آن بزرگوار صورت گرفته و امام (ع) از خرمن دانش جدش خوشه چینی کرده است.
حضرت امام صادق (علیه السلام) در بیست و پنجم شوال سال ۱۴۸ هـ ق در حالى که ۶۵ سال از عمر مبارک آن حضرت گذشته بود به دستور منصور عباسى به وسیله انگور زهرآلود مسموم شد و به شهادت رسید و در قبرستان بقیع در کنار پدر و جد و عموى خود امام مجتبى (علیه السلام) به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • معلمان پرورش دهنده هویّت دانش‌آموزان هستند
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد