Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشاورزی روسیه هشدار داد اگر کشورش نتواند به خاطر تحریم‌ها نیاز‌های بازار خود را کاملاً تامین کند، مجبور است در طرح صادرات ۵۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تجدیدنظر کند که تاثیر منفی بر بازار محصولات کشاورزی دنیا خواهد گذاشت. دیمینری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه گفت تحریم‌ها برداشت غلات در روسیه را مختل کرده و بحران غذایی در دنیا را تشدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت کشورش احتمالاً در مورد برنامه‌های صادرات خود تجدیدنظر می‌کند.

پاتروشف گفت: «کشاورزان در تحقق برنامه‌های برداشت خود با مشکل مواجه شده‌اند. شرایط بد جوی در برخی مناطق از جمله بارندگی‌های سنگین و باد‌های شدید به‌علاوه مشکلات واردات قطعات یدکی برای تجهیزات کشاورزی، باعث تولید بسیار کمتر محصولات کشاورزی نسبت‌به سال گذشته خواهد شد».

«همه این عوامل رسیدن به هدف برداشت ۱۳۰ میلیون تن گندم را با مشکل مواجه خواهد کرد. البته ما می‌توانیم نیاز‌های بازار خود را کاملاً تامین کنیم. اما اگر نتوانیم به برنامه‌های برداشت خود برسیم، مجبور می‌شویم در طرح صادرات ۵۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تجدیدنظر کنیم که تاثیر منفی بر بازار محصولات کشاورزی دنیا خواهد گذاشت».

وزیر کشاورزی روسیه هشدار داد عوامل مختلفی دسترسی به گندم در بازار دنیا را محدود خواهد کرد. عواملی مانند خشکسالی در آمریکا و اروپا، سیل در استرالیا و شرایط نامناسب جوی در هند. تمام این عوامل به‌علاوه محدودیت‌های لجستیکی خطری جدی برای امنیت غذایی دنیا خواهد بود.

سازمان ملل هم هشدار داده اختلال در صادرات غلات اوکراین به‌عنوان یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ گندم در دنیا کشور‌های آفریقایی و درحال‌توسعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بحران بی‌سابقه گرسنگی در دنیا می‌شود.

پس‌از قرارداد جدید روسیه و اوکراین با میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه، یک کشتی حامل غلات بندر اودیسه اوکراین را در روز دوشنبه ترک کرد. این اولین محموله غلات صادراتی از اوکراین از ابتدای جنگ است.

بسیاری از کشور‌ها ازجمله آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های سختی علیه مسکو در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین وضع کرده‌اند که امنیت غذایی دنیا را به خطر انداخته‌است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وزیر کشاورزی روسیه تحریم ها روسیه برداشت غلات محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به بهانه جدید دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو اعلام کرد که اتهامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

دیروز چهارشنبه دولت آمریکا تحریم هایی را علیه نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه و همچنین تعدادی از موسسات، شرکت ها و مقامات آنها اعمال کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح اعمال این تحریم‌های جدید بدون ارائه سند و مدرکی اعلام کرد که «روسیه ظاهراً از ماده سمی کلروپیکرین در اوکراین استفاده کرده است»

به نوشته اسپوتنیک وزارت خارجه آمریکا همچنین از توجه به حقایق متعدد دربارهاستفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای مسلح اوکراین خودداری می کند.

کد خبر 6094882

دیگر خبرها

  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین