Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید قاسمی وند صبح امروز در بازدید از برخی از واحدهای دانش‌بنیان استان اظهار کرد: در این کمیته مشکلات و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به‌صورت ویژه در کمترین زمان رسیدگی می‌شود.

به گفته وی مسئولان بازرسی منطقه ۵ کشور و بازرسی کل استان ضمن دریافت مسائل و مشکلات به‌صورت حضوری به‌صورت متناوب به‌صورت حضوری چالش‌ها و نیازهای این واحدها را احصا می‌کنند و پیگیری‌های لازم را برای مرتفع ساختن این مشکلات انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس منطقه ۵ بازرسی کشور و بازرس کل آذربایجان شرقی بابیان اهمیت توجه به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به‌منظور تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال آفرین اظهار کرد: تمامی ادارات و ارگان‌ها ملزم به اجرای کامل قوانین و مقررات مربوط به حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان هستند و سازمان بازرسی به‌عنوان متولی نظارت بر حسن اجرای قوانین با سازمان‌ها و نهادهایی که این قوانین را رعایت نکنند و ترک فعل داشته باشند به‌شدت مقابله خواهد کرد.

قاسمی وند با اشاره به واردات کالاهای دارای تولید مشابه دانش‌بنیان در کشور تأکید کرد: به‌صورت قاطع جلوی ورود کالاهای خارجی که نمونه مشابه آن توسط شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تولید می‌شود از مبادی رسمی گرفته خواهد شد.

رئیس منطقه ۵ بازرسی کشور و بازرس کل آذربایجان شرقی در این بازدید با ابراز خرسندی از تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان و فناورانه با تکنولوژی پیچیده و نو گفت: محصولات و خدمات توسط این شرکت‌ها می‌توانند بسیاری از نیازهای را مرتفع کنند و به اقتصاد کشور کمک شایانی بکنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز بابیان اینکه نبود اراضی برای واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای تولید صنعتی و نیمه‌صنعتی در سالیان گذشته موجب پراکندگی حضور این شرکت‌ها شده است گفت: این پراکندگی حضور در نقاط مختلف موجب بروز مشکلات متعدد و بهره‌مند نبودن از زیرساخت‌های لازم برای این شرکت‌ها شده است.

عبدالرضا واعظی افزود: با اقدامات متعددی که پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی انجام داده است به‌زودی اراضی جدیدی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در این پارک واگذار خواهد شد تا محصولات دانش‌بنیان و فناورانه هایتک در این واحدها تولید بشود.

وی با اشاره به پتانسیل و توانمندی‌های عظیم شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری بیان کرد: بسیاری از این شرکت‌ها محصولات منحصربه‌فردی را تولید می‌کنند که کالاهای استراتژیک و حیاتی محسوب می‌شود و این شرکت‌ها برای توسعه فعالیت‌های خود نیاز به حمایت‌های بیش‌ازپیش دارند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تشکر از رویکرد مثبت سازمان بازرسی برای حمایت از واحدهای فناور و دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به علت دارا بودن واحدهای تحقیق و توسعه در صورت حمایت می‌توانند بسیاری از مشکلات صنایع و ارگان‌ها را مرتفع ساخته و نقش ارزنده‌ای در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشند.

در این بازدید بازرس کل آذربایجان شرقی به همراه معاونان و مدیران ارشد منطقه 5 بازرسی کشور از شرکت‌های دانش صنایع نوین اندیش سهند آرام تولیدکننده تیوب‌های  لیزر سیلد گازکربنیک و شیمی پژوهش تولیدکننده ماشین‌آلات صنایع سلولزی، معدنی، نفت و گاز بازدید کردند و از نزدیک از توانمندی‌ها و مشکلات این واحدها مطلع شدند.

مدیران این شرکت‌ها تأمین سرمایه در گردش و سرمایه لازم برای توسعه واحدها، تأمین مواد اولیه، عدم همکاری مکفی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، نبود اراضی مناسب برای ایجاد واحدهای تولیدی فناورانه، خرید محصولات خارجی بجای محصولات دانش‌بنیان داخلی توسط سازمان و اداره های استان، عدم مشارکت در ریسک تحقیق، توسعه و تولید محصولات فناورانه، مشکل راه دسترسی و نبود زیر ساخت های لازم مانند آب و آنتن دهی مناسب در شهرک صنعتی شهید سلیمانی و واردات محصولات خارجی که آن مشابه آن محصولات در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تولید می‌شود را اصلی ترین مشکلات خود بیان کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تبریز شرکت های فناور و دانش بنیان شرکت های دانش بنیان دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟

رویداد ملی صنایع خلاق "مانوین" که همزمان با نمایشگاه اینوتکس ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، فرصت‌های بی‌شماری را برای فعالان این حوزه به ارمغان آوردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رویداد ملی صنایع خلاق «مانوین» به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با حضور جمعی از مدیران دولتی، فعالان زیست‌بوم اقتصاد خلاق و جامعه نخبگان این حوزه، همزمان با سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس 2024 برگزار شد.

ارزش علم و هنر در اقتصاد

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی رئیس‌جمهور، در مراسم افتتاحیه این رویداد با اشاره به دو ارزش اساسی علم و هنر و فرهنگ، بیان کرد: ما دارای دو ارزش هستیم و این دو قابلیت شامل علم و هنر و فرهنگ می‌شود. علم عموماً دارای مبنای عقلی است و هنر و فرهنگ مبنای احساسی دارد.

وی هنر و فرهنگ را از ابزارهای قلبی دانست و افزود: موسیقی، نقاشی، مجسمه‌سازی و غیره از محصولات این حوزه به شمار می‌روند.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه به جایگاه اقتصاد در فناوری‌های نرم اشاره و اظهار کرد: ترکیب هنر، فرهنگ و اقتصاد موجب ظهور بنگاه‌های هنری شده است که تولید ثروت و ارزش می‌کند و منظور از تولید ارزش، ثروت‌آفرینی نیست.

نوآوری و خلق ارزش در اقتصاد خلاق

معاون علمی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه فرهنگ و هنر همراه فعالیت اقتصادی خلق ارزش را به همراه دارد، گفت: این مسیر نیز با چاشنی نوآوری مفهومی به نام شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق را رقم می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی را شکل می‌دهند، ادامه داد: درخواست من این است که جایگاه شرکت‌های خلاق که در حوزه‌های هنری و فرهنگی فعال هستند، حفظ شود و این همان است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان تأکید شده است.

حمایت از شرکت‌های خلاق و نوآور

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به قانون جهش تولید دانش‌بنیان گفت: براساس این قانون نگاه ما به شرکت‌های خلاق باید حفاظت‌کنندگی داشته باشد، چرا که شناسایی و تشخیص این نوع شرکت‌ها با سایر حوزه‌ها دشوار است و اجازه دهیم شرکت‌هایی که به واقع نوآوری خاصی دارند، در این اکوسیستم پا بگیرند و فعالیت کنند.

نقش کلیدی نوآوری اجتماعی در حل مسائل

وی با تأکید بر ضرورت اثربخشی حوزه‌های خلاق در اقتصاد، خاطرنشان کرد: این حوزه در حل مسائل اجتماعی بسیار چشمگیر است و مهم‌ترین ابزار پیشگیری از شکاف‌های اقتصادی و فرهنگی و طبقاتی، نوآوری اجتماعی است و باید این حوزه مورد حمایت قرار گیرد.

نمایش دستاوردهای صنایع خلاق

این رویداد با هدف ارائه دستاوردهای صنایع خلاق همزمان با نمایشگاه «اینوتکس 1403» از امروز 18 اردیبهشت تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟